اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970702318428496

در مشهد گردشگری با طعم سلامت را تجربه کنید

کد: 13970702318428496

https://goo.gl/J5DmP7

، (اخبار رسمی): گردشگری سلامت، سفری که به بهبود سلامت جسمانی یا روحی فرد کمک می‌کند، به سه دسته‌ی گردشگری طبیعت درمانی، تندرستی و پزشکی تقسیم می‌شود.

در مشهد گردشگری با طعم سلامت را تجربه کنید
در مشهد گردشگری با طعم سلامت را تجربه کنید

گردشگری تندرستی عموما به منظور دست‌یابی فرد به آرامش و دوری از تنش‌های عصبی ناشی از زندگی روزمره و یا  دغدغه‌های شغلی صورت می‌گیرد

گردشگری سلامت چیست؟

 گردشگری سلامت به سفری گفته می‌شود که به بهبود سلامت جسمانی یا روحی فرد کمک کند. در واقع گردشگر سلامت به کسی اطلاق می‌شود که برای استفاده از خدمات پزشکی و درمانی در جهت بهبود سلامت خود به شهر و یا کشوری دیگر سفر می‌کند. شهر مشهد نیز یکی از شهرهایی است که می‌توان با همراهی تور مشهد از تهران به آن سفر کرده و از گردشگری سلامت این شهر در راستای بهبود سلامتی جسمی و روحیات استفاده کرد. عموما گردشگری سلامت به ۳ دسته اصلی تقسیم می‌شود که در ادامه به تفسیر هر یک از این شاخه‌ها پرداخته خواهد شد:

۱- گردشگری پزشکی:

گردشگری پزشکی جز اصلی‌ترین و حساس‌ترین شاخه‌های گردشگری سلامت به شمار می‌رود و عموما برای بیمارانی که نیاز به جراحی و یا چک‌آپ سلامت در کلینیک مخصوصی دارند به کار گرفته می‌شود. بیمارستان‌های مشهد امروزه از تکنولوژی‌ها و پیشرفت‌های چشم‌گیری برخوردار هستند از این رو با مشاوره پزشک می‌توان به این شهر مقدس سفر کرده و ادامه روند درمان را درون این شهر در پیش گرفت.

اصلی‌ترین زیر ساخت‌های درمانی یک کشور برای گردشگری سلامت شامل پزشکان متبحر و با تجربه، وجود تجهیزات کامل و زیرساخت‌های درمانی کافی، بیمارستان‌ها و کلینیک‌هایی با تجهیزات کامل پزشکی و به روز هستند که یک شهر را برای این روند آماده می‌کند تا در مرحله بعد بتوان خدمات اقامتی و گردشگری را با آن ادغام کرده و فعالیت گردشگری سلامت را به معنای واقعی به وجود آورند. در این خصوص می‌توان گفت کشورمان ایران با سابقه پزشکی چند هزار ساله و وجود پزشکان متبهر ایرانی در کلان شهرهای بزرگ در خصوص گردشگری سلامت در سطح بین‌المللی شناخته شده است.

در گردشگری پزشکی چه خدماتی  ارائه می‌شود؟

به طور کلی می‌توان گفت خدمات گردشگری سلامت به دو شاخه اصلی خدمات گردشگری و خدمات پزشکی دسته بندی می‌شود که ارائه هر کدام از آن‌ها به انتخاب هر شخصی بستگی دارد. خدمات گردشگری شامل اخذ ویزا برای سفرهای خارجی، اخذ بلیت سفر، رزرو هتل، ترانسفر شهری، لیدر، خدمات تفریحی و … می‌شود که به طبع مسافران برای سفر نیازی به اخذ ویزا نخواهند داشت و می‌توانند از سایر خدمات گردشگری این تور بهره‌مند شوند. خدمات پزشکی از خدمات پایه و ساده دندان پزشکی یا چک‌آپ تا عمل‌های جراحی‌ پیشرفته همچون تعویض زانو، جراحی قلب و یا جراحی‌های زیبایی تقسیم می‌شود؛ این نکته را باید در نظر داشت که یک گردشگری سلامت باید خدمات گردشگری را در کنار خدمت درمانی به گردشگران سلامت ارائه کند از این رو در انتخاب تور گردشگری خود اطمینان لازم را حاصل کنید.

۲- گردشگری طبیعت درمانی:

سفر درمانی عموما برای بهره‌گیری از درمان‌های طبیعی و البته تحت نظر پزشک صورت می‌گیرد. کشور ایران با برخورداری از منابع طبیعی نظیر چشمه‌های آب گرم، دریاچه‌های نمک، آفتاب درخشان، حمام گیاهی و ماساژ طبی می‌تواند شما را در راستای گردشگری درمانی یاری دهد. شهر مشهد با وجود طبیعت بکر و زیبا و وجود چشمه‌های طبیعی آب گرم به مکانی مناسب برای این منظور بدل شده است که می‌توانند در جهت درمان امراضی از قبیل بیماری‌های پوستی، دردهای روماتیسمی و یا برای سپران دوران نقاهت پس از عمل خود، با تورمشهد از تهران همراه شده و روند درمانی خود را در این شهر ادامه دهند.

۳- گردشگری تندرستی:

گردشگری تندرستی عموما به منظور دست‌یابی فرد به آرامش و دوری از تنش‌های عصبی ناشی از زندگی روزمره و یا  دغدغه‌های شغلی صورت می‌گیرد که فرد برای رسیدن به آرامش و تجدید قوا البته به دور از مداخله و تجویز پزشک راهی سفر می‌شود. این دسته از گردشگران بیماری جسمی خاصی ندارند و بیشتر در جهت رسیدن به آرامش و دوری از شلوغی و آلودگی‌های زندگی شهری رهسپار دیار دیگری می‌شوند. سفر شهر مشهد به این دسته از افراد توصیه می‌شود چرا که وجود بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان، حس و حالی معنوی را به فرد القا می‌کند که می‌تواند برای دستیابی به آرامشی واقعی بسیار مفید باشد، همچنین وجود چشمه‌های آب معدنی در دل طبیعت این استان و بازدید از جاذبه‌های دل‌نشین و طبیعت بکر مشهد، حس و حال شخص را دگرگون سازد. در این خصوص درنگ لازم نیست.

کمی درباره گردشگری پزشکی بدانید:

همان گونه که در ابتدای مقاله ذکر شد، تورهای گردشگری سلامت مانند گردشگری پزشکی به منظور بهره‌مند شدن فرد از امکانات پزشکی در جهت بازگردانی سلامت وی صورت می‌گیرد که عموما ۳ انگیزه‌ی اصلی در پس این سفرها وجود دارد:

– درمان در شهر یا کشور دیگر به آن جهت که سطح انکانات و خدمات درمانی بالاتر است

– هزینه‌های درمان و دمات پزشکی پایین‌تر است

– بیمار نیازی به دریافت و انتظار نوبت ندارد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس هواپیمائی همای سعادت

شرکت خدمات گردشگری مسافرتی همای سعادت در سال ۱۳۸۰ تاسیس شد و از همان ابتدا کار خود را با برگزاری تورهای مختلف داخلی و خارجی شروع کرد. تور مشهد از اصفهان و تور مشهد از تهران از جمله محبوب ترین تورهایی بوده اند که در این سال ها در همای سعادت به مشتریان ارائه شده اند. همچنین همای سعادت مفتخر است که به عنوان یکی از آژانس های مسافرتی پیشرو در زمینه تور کیش از تهران و تور کیش از اصفهان شناخته می شود. البته تور های مختلف دیگری مثل تور قشم از تهران ، تور قشم از اصفهان و … نیز در برنامه های مداوم کاری همای سعادت وجود دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی