اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970626316819778

بهتا پایپ، تامین‌کننده لوله مانیسمان

کد: 13970626316819778

https://goo.gl/ZHWQ2z

، (اخبار رسمی): لوله مانیسمان لوله بدون درز( Seamless Pipe)، بدون درز بودن لوله مانیسمان موجب شده  فشار و دما را به خوبی تحمل کند و در برابر اسیدها و مواد سمی مقاوم‌تر شود. کاربرد آن در صنایع پتروشیمی ونفت و گاز است.

تهیه و تامین لوله و اتصالات ،شیر آلات ،عایق،لرزه گیر ،لوله پلی اتیلنی
لوله مانیسمان بدون درز

لوله‌های موجود در بازار لوله بدون درز یا لوله مانیسمان هستند که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. این نوع لوله روش ساخت ویژه خود را دارد و به دلیل نبودن درز در آن در صنایع حساس کاربرد بسیاری دارد.

لوله مانیسمان، لوله بدون درز (Seamless Pipe)، لوله‌ای است که بدنه‌ای یک دست دارد. این لوله فاقد درز است و روی آن هیچ جوش کاری صورت نگرفته است. در نتیجه  نسبت به سایر انواع لوله‌ها محکم‌تر است. قیمت لوله مانیسمان به علت روش تولید نسبت به سایر انواع لوله‌ها بیشتر است. بدون درز بودن لوله مانیسمان موجب شده فشار و دما را به خوبی تحمل کند و در برابر اسیدها و مواد سمی مقاوم‌تر شود در نتیجه لوله مانیسمان در صنایع پتروشیمی، نفت و گاز کاربرد بیشتری دارد.

روش‌های ساخت لوله مانیسمان

روش اول:

سنبه کاری چرخشی (Rotary Tube Piercing): 

در این روش شمش را حرارت می‌دهند تا گرم شود. سپس به کمک یک سنبه (Mandrel) داخل آن‌ها را خالی می‌کنند. پس از رفع نواقص، لوله‌های تولیدشده را به اندازه دلخواه برش می‌زنند. بیلت (شمش حرارت دیده) را به کمک کشش و نورد تولید می‌کنند. لوله‌هایی که با این روش تولید می‌شوند ضخیم و بلند هستند.

مراحل تولید شمش به روش سنبه کاری چرخشی:

1. ابتدا شمش‌های فولادی را برش می‌زنند.

2.سپس شمش‌ها را داخل کوره‌های قوسی شکل حرارت می‌دهند.

3. سطح شمش‌ها را گرد می‌کنند. برای اینکار از دستگاه الانگیتور (Elongator) استفاده می‌شود.

4. شمش‌ها را به کمک لخ پرس سوراخ می‌کنند.

5.  به کمک سنبه لوله‌ها را شکل می‌دهند و در صورتی که لوله تاب برداشته باشد آن راصاف کرده. سپس سنبه را از آن جدا می‌کنند.

6.  با کمک روش کشش طول لوله‌ها را تنظیم کرده و سپس آن را سرد می‌کنند (سردکاری).

7.  لوله‌ها را برش می‌دهند.

8.  لوله‌های تولید شده را با تست هیدرواستاتیک امتحان می‌کنند.

9. ابتدا و انتهای لوله رافرم می‌دهند.

10. روی لوله‌ها با پوششی از روغن پوشانده می‌شود. به این فرایند پالیش کردن می‌گویند؛ سپس لوله‌های تولیدی را بسته‌بندی و آماده حمل به بازار می‌کنند.

در این روش تولیدی، از روش سنبه کاری چرخشی استفاده می‌شود. همچنین در حین کار یک ماندارین داخلی سوراخ را گسترش می‌دهد و قطر لوله در مرکز بیلت‌ها کنترل می‌شود. ماندرل در طول لوله کاملاً ثابت است یا حالت شناور دارد.

روش تنظیم ضخامت لوله

ضخامت لوله مانیسمان در حال تولید با کمک روش نورد کردن کاهش داده می‌شود. این کار به دو شیوه انجام می‌شود. در روش اول از ماندرل داخلی و در روش دوم از غلتک پیلگر در کنار ماندرل داخلی استفاده می‌شود. به این فرایند نورد کردن می‌گویند.

نورد کردن به کمک غلتک پیلگر (Pilger Mill)

این روش نورد کردن، غلتک پیلگر در کنار ماندرل داخلی هر دو با هم ضخامت لوله را تنظیم می‌کنند. لوله‌ای که ماندرل در داخل آن قرار دارد را روی صفحه‌ای قرار خواهند داد که یک حرکت رفت‌وبرگشت غلتک را در آن حرکت می‌دهد. این نوع از غلتک‌ها شکل خاصی دارند و به طور مداوم در حرکت هستند. با عقب رفتن غلتک‌ها، لوله‌ها در مسیر به جلو حرکت می‌کنند و می‌چرخند و سپس غلطک باز می‌گردد، تکرار این کار قطر لوله را کاهش می‌دهد.

روش دوم:

ریخته گری به کمک نیروی گریز از مرکز (Centrifugal Casting):

 این روش تولید به این صورت است که مواد مذاب را داخل قالب‌های استوانه‌ای شکل می‌ریزند و سپس آن را با سرعت بسیار زیاد به چرخش در می‌آورند. این روش معمولا برای تولید لوله‌های کوتاه و ضخیم کاربرد دارد.

روش سوم:

ریخته‌گری پاششی (Spray Casting):

به طور کلی از این روش بسیار کم استفاده می‌شود.  برای تولید لوله در این روش، مواد مذاب را داخل محفظه‌ای می‌ریزند. داخل محفظه را از گاز نیتروژن پر می‌کنند. سپس در حالی‌که لوله می‌چرخد، یک نازل نیتروژن را روی میله می‌پاشد. قطر داخلی لوله تولیدی با قطر این میله برابر است. مواد مذاب به داخل پاشیده می‌شود و با کنترل مقدار آن می‌توان ضخامت لوله را تنظیم کرد.

حداکثر قطر لوله مانیسمان موجود در بازار ۲۴ اینچ است. البته ساخت لوله‌های بدون درز در اندازه‌های بزرگ بسیار مشکل و هزینه‌بر است. البته کشور آمریکا موفق شده لوله مانیسمان با قطر ۴۲ اینچ نیز تولید کند. چند شرکت چینی نیز این فناوری را از آنها گرفته‌اند.

ویژگی لوله مانیسمان

این لوله درز ندارد؛ یعنی درزی را که در لوله‌های دیگر جوش داده می‌شود در لوله مانیسمان وجود ندارد، همین مسئله موجب بالا رفتن میزان استحکام لوله‌ها می‌شود. به طور معمول لوله مانیسمان با قطرهای کم ساخته می‌شود زیرا ساخت این نوع لوله با قطر زیاد سخت و هزینه‌بر است.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع لوله‌ها از جمله لوله مانیسمان می‌توانند به سایت شرکت بهتا پایپ مراجعه کنند و یا با شماره 02188582079 تماس بگیرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بهتا پایپ

تامین کننده انواع لوله و اتصالات

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]