اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970704318769778

بهتا پایپ، تهیه‌کننده و تامین‌کننده عایق آلاستومری

کد: 13970704318769778

https://goo.gl/fW5hx3

، (اخبار رسمی): کاربرد عایق‌های آلاستومری در فضاهای بسته جهت عایق‌های بدون روکش و باروکش، دارای روکش‌های چسبدار و بدون چسب هستند. این عایق‌ها دارای مقاومت بسیار بالا بوده و به صورت لوله‌ای و رولی به بازار عرضه می‌شود.

بهتا پایپ، تهیه‌کننده و تامین‌کننده عایق آلاستومری
بهتا پایپ، تهیه‌کننده و تامین‌کننده عایق آلاستومری

عایق‌های آلاستومری جهت عایق‌بندی رطوبت حرارت و صدا و جلوگیری از خراب شدن لوله و اتصالات و... مورد استفاده قرار می‌شوند

عایق‌های الاستومری

عایق‌های آلاستومری دارای انواع ساده، چسبدار ساده و چسبدار مسلح نخ دار، با روکش آلومینیومی 130، 170 مسلح نخ دار و 230 میکرون (فویلی)، چسبدار با روکش آلومینیومی در کشور بوده و موفق به دریافت استانداردها و گواهینامه‌های فنی معتبر داخلی و خارجی از جمله؛ تأییدیه فنی از وزارت راه، مسکن و شهرسازی شده است.

از آنجایی که عایق الاستومری یا فوم الاستومری حرارتی برودتی یا فوم الاستومریک نسوز EPDM برتری‌های بسیار زیادی نسبت به عایق پشم شیشه دارد، امروزه به صورت عمده در صنعت تأسیسات مکانیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عایق الاستومری و فوم الاستومریک سطح خارجی نرم و بادوامی دارد که در مقابل انباشت آلودگی و رطوبت، مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد؛ بنابراین منجر به مقابله با رشد عوامل بیماری‌زا و قارچی می‌شود. همچنین به دلیل سطح مقاومی که عایق الاستومری دارد، در مقایسه با عایق پشم شیشه و سایر عایق‌های سنتی و قدیمی دارای مقاومت بیشتری (از لحاظ آسیب دیدن) است.

فوم الاستومری عایق الاستومریک یا عایق الاستومری فوم چسب‌دار نسوز حتی اگر در برابر ضربات مکانیکی آسیب ببیند، قسمت آسیب دیده آن نیز در مقابل جذب رطوبت و رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها مقاوم است. عایق حرارتی برودتی فوم الاستومری سلول بسته به نیاز به کاور و یا پوشش برای جلوگیری از نفوذ رطوبت ندارد؛ زیرا ساختار سلول بسته آن اصولاً آب را به خود جذب نمی‌کند.

همچنین در صورت نیاز به مقابله بیشتر با رشد قارچ، این عایق به سادگی تمیز می‌شود. فوم الاستومری چسبدار عایق الاستومریک یا عایق حرارتی و برودتی الاستومری سلول بسته به دلیل صلبیت در مقابل فشار مقاوم‌تر است؛ بنابراین خاصیت عایق بودن خود را نسبت به عایق پشم شیشه در مقابل فشار بیشتر حفظ می‌کند. این عایق‌های نسل جدید از سلول‌های بسته تشکیل شده است که در فضای بسته سلول‌ها، گاز نیتروژن پر شده است. این سلول‌های غیر متصل، در مقابل رطوبت و فشار مقاوم‌تر بوده و ضریب انتقال حرارت پایین‌تری دارند. از دیگر خواص و مزایای عایق الاستومری یا عایق الاستومریک می‌توان به عدم وجود گازهای CFC و HCFC در ساختار آن اشاره کرد.

عایق های حرارتی و برودتی الاستومری جایگزین سایر عایق‌های سنتی و قدیمی نظیر پشم شیشه، پشم سنگ، مل و متقال و ... بوده و در صنایع مختلفی همچون نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع دارویی و بیمارستانی، صنایع غذایی، نساجی، کارخانجات صنعتی و ساختمان های اداری، تجاری، مسکونی جهت عایقکاری کانال های گالوانیزه انتقال هوا، لوله‌های سرد و گرم، منابع، مخازن، کلکتورها و... مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عوامل موثر در انتخاب عایق‌های حرارتی برودتی:

1-ضریب انتقال حرارت: مهمترین پارامتری که ضریب انتقال حرارت (K) عایق‌ها به آن وابسته است اختلاف درجه حرارت بین سطوح عایق (T∆)، چگالی عایق (ρ) و عمر استفاده از عایق است. نمودارهای زیر، تغییرات این پارامترها را برای یک ماده مشخص نشان می‌دهد. معمولا هرچه درجه حرارت بالاتر رود، ضریب انتقال حرارت عایق‌ها نیز افزایش یافته و این امر باعث افزایش انتقال حرارت و کاهش عملکرد عایق می‌شود.

2-دانسیته: با افزایش چگالی ماده در دمای ثابت، ابتدا روند تغییرات ضریب انتقال حرارت کاهشی و پس از آن با اضافه شدن مقدار چگالی، این روند افزایشی خواهد بود. بنابراین لازم است تا قبل از انتخاب ماده مناسب عایق کاری، مقدار بهینه دانسیته آن در دماهای مختلف اندازه گیری شود.

3-عمر مفید کاری: عمر مفید کاری می‌تواند در انتخاب نوع عایق موثر باشد. مقاومت در مقابل اشعه ماوراء بنفش (در صورتی که عایق کاری در محیط باز انجام شده باشد)، رطوبت، تجزیه شدن، آلودگی‌های قارچی و میکروبی، گرد و خاک، سایش و غیره، از عوامل مهم در تعیین عمر مفید کاری عایق محسوب می‌شوند. لازم به ذکر است که عمر زیاد عایق، از خاصیت عایق بودن آن می‌کاهد. در نمودار زیر، تغییرات ضریب انتقال حرارت را در دو ضخامت مختلف در مقابل سال‌های سپری شده، نشان می‌دهد.

4-ضریب نفوذ رطوبت (Water Vapor Permeability): نفوذپذیری یا Permeability یکی از خواص فیزیکی مهم عایق‌ها بوده و مقدار نفوذ رطوبت یا بخار آب به عایق را نشان می‌دهد. نفوذ رطوبت به عایق حرارتی از آن جهت اهمیت دارد که رطوبت خود به عنوان پل حرارتی یا اتصال حرارتی (که می‌تواند محل نفوذ و نشت حرارت از درون عایق به بیرون آن و بالعکس باشد) عمل کرده و عملکرد عایق حرارتی و برودتی را به شدت کاهش می‌دهد. بنابراین باید عایق را طوری انتخاب نمود که مقدار این ضریب در حداقل ممکن باشد. مقدار نفوذپذیری رطوبت به درون هر ماده ای را با واحد perm اندازگیری می‌کنند. واحد perm عبارت است از مقدار (برحسب واحد جرم) بخار آبی که در واحد زمان تحت واحد فشار از واحد سطح می‌گذرد.

Perm = g/t.A.p [g.s-1.m-2.Pa-1]

5-پوشش جوی (Weather & Mechanical Barrier): عبارت است از موادی که بر سطح خارجی عایق های حرارتی و برودتی نصب شده و عایق را از اثرات جوی و آب و هوایی مانند تابش مستقیم نور خورشید، باران، برف و غیره، و همچنین صدمات فیزیکی و مکانیکی محافظت می کنند. پس با انتخاب پوشش‌های مناسب برای عایق باید از بروز این اتفاق‌ها جلوگیری کرد. از بهترین پوشش‌ها برای عایق الاستومریک، انواع مختلف آلومینیوم با ضخامت‌های گوناکون است.

6-چگالش (Condensation): چگالش هنگامی رخ می‌دهد که بخار سرد شده و تغییر فاز دهد و به مایع تبدیل شود. بنابراین با انتخاب ضخامت مناسب برای عایق باید از ایجاد این پدیده جلوگیری کرد.

7-دمای کارکرد (Operating Temperature): محدوده دمای کاری عایق شاید مهمترین پارامتری باشد که در انتخاب نوع عایق نقش مستقیم ایفا می‌کند. دمای کاری معمول عایق الاستومریک (Elastomeric Insulation)، در تهویه مطبوع بین 40- الی 120+ درجه سلسیوس است. در انتخاب نوع عایق باید دقت شود که محدوده دمای کاری سطحی که قرار است عایق شود؛ درون محدوده دمای کارکرد عایق (که در مدارک فنی سازنده یا مراجع مختلف ذکر شده است) باشد. لازم به ذکر است که دمای کاری، در تعیین هزینه‌ها و سود عایق کاری نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

8-اشتعال‌پذیری (Flammability): برخی شرایط طراحی ایجاب می‌کند که عایق در مقابل خطراتی چون حریق، دارای حداقل مقاومت و استاندارد باشند. به خصوص در صورتی که عایق برای مکان‌های مسکونی و عمومی نظیر بیمارستان‌ها، کتابخانه‌ها، مساجد و ... استفاده می‌شوند؛ حتما باید استانداردهای مقاومت در مقابل حریق و عدم انتشار گازهای سمی را دارا باشند. بنابراین باید کلاس‌های مناسب و ایمن احتراق و سوخت همچون Class 0 و Class B1 در برداشته باشد.

از دیگر ویژگی‌های این عایق‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

مقاوم در مقابل خوردگی، ضریب مقاومت بسیار بالا در برابر نفوذ بخار آب (7000 ≥ µ)

بسیار سبک با وزن مخصوص 45 الی 65 کیلوگرم بر متر مکعب

مقاوم در برابر خوردگی در شرایط بسیار بد آب و هوایی

سازگار با محیط زیست،

بدون انتشار گازهای CFC و HCFC

ضریب انتقال حرارت بسیار پایین

نصب و تعمیر آسان و سریع

مقاومت بالا در برابر انتقال صدا در کانال‌های هوا و لوله‌ها

مقاومت بالا در برابر ترکیبات آروماتیک و هیدروکربن‌ها

مقاومت بالا در برابر روغن‌ها، اسیدها و بازها

بدون تولید ریزگرد و غبار

انعطاف پذیر

مقاوم در مقابل فشار و ضربه

غیر سمی

عدم امکان رشد قارچ‌ها و باکتری ها در آن

مشخصات فنی عایق‌های الاستومری:

1-دارای گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

2-دارای استاندارد Class B1 در مقابل حریق (کند نسوز)

3-ضریب انتقال حرارت حدود 0.032 w/m.°k در دمای 15 درجه سیلسیوس

4-دامنه عملکرد دمایی بسیار مناسب (40- تا 120+ درجه سلسیوس)

5-دارای چگالی kg/m365-45

6-ضریب مقاومت بسیار بالا در برابر نفوذ بخار آب (7000 ≥

µ) 7-فاقد مواد سمی و مخرب محیط زیست

8-عدم ایجاد حساسیت و مشکلات تنفسی

9-مقاوم در برابر آلودگی و گرد و خاک، آلودگی‌های بیولوژیکی، خوردگی، ترکیبات آروماتیک، هیدروکربن‌ها

10-عدم انتشار گازهای CFC, HCFC 

11- قابلیت نصب و اجرای آسان با ضخامت‌های مورد نظر

12-جاذب صدا

13-مقاومت بالا در برابر روغن‌ها، اسیدها و بازها

14-عدم امکان رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها در آن

انواع نوارهای درزگیر از جنس عایق الاستومریک عبارتند از:

نوار درزگیر از جنس عایق (در انواع و ضخامت‌های گوناگون):

این نوع نوار درزگیر، پشت چسبدار (عایق چسبدار فوم چسبی) و با نخ مسلح در ضخامت و عرض‌های گوناگون (با توجه به درخواست و نیاز مشتری) عرضه می‌شود. استفاده از این نوع نوار، علاوه بر استحکام بخشیدن به عایق سبب جلوگیری از اتلاف انرژی (درزبندی و هوابندی) در محل درزها و شکاف‌ها می‌شود. همچنین از این نوع نوارهای درزگیر جهت درزبندی در صنعت خودرو سازی نیز استفاده می‌شود. نوارهای درزگیر STI با بهترین مواد و متریال موجود در دنیا تهیه و قابل ارائه است.

نوار درزگیر برزنتی مشکی رنگ:

این نوع نوار به عرض 5 سانتیمتر و با چسبندگی بالا سبب استحکام بالای عایق در محل درز و شکاف می‌شود.

نوار درزگیر از جنس آلومینیوم:

این نوع نوار آلومینیومی پشت چسبدار، دارای نخ از جنس فایبرگلاس بوده که سبب استحکام بالای تیپ شده و از پاره شدن آن جلوگیری می‌کند. تیپ آلومینیومی برای عایق الاستومریک (عایق الاستومری) با روکش آلومینیوم استفاده می‌شود.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص عایق‌های آلاستومری می‌توانند به سایت بهتا پایپ behtapipe.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بهتا پایپ

تامین کننده انواع لوله و اتصالات

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید