اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970823327819778

بهتا پایپ، تامین‌کننده انواع عایق آلاستومری

کد: 13970823327819778

https://goo.gl/xdY69N

، (اخبار رسمی): عایق‌های آلاستومری برای محافظت هاز حرارتی و صوتی و برای حفاظت در انواع لوله کاربرد داشته و در صنایع، ساختمان، پالایشگاه‌ها و فضاهایی که دارا ی آلودگی صوتی هستند استفاده می‌شود. بسیار مقاوم، سبک و به راحتی نصب می‌شوند.

بهتا پایپ، تامین‌کننده انواع عایق آلاستومری
عایق آلاستومری برای محافظت از سطوح مختلف و حرارت و صوت کاربرد داشته ،سبک به راحتی قابل نصب می باشد

خاصیت غیر رشته‌ای عایق الاستومری به چه معنا است

هیچ‌گونه ذرات مضری در حین عملکرد و نصب عایق الاستومری، از آنها جدا نمی‌شود و در محیط پراکنده نمی‌شود، ضمنا هیچ‌گونه ابزار خاصی برای نصب عایق الاستومری احتیاج نیست.

همچنین می‌توان برای زیبایی بیشتر، در مکان‌هایی که این عایق الاستومری در معرض دید قرار دارند، آنها را رنگ کرد. ضمنا، فرایند نصب عایق الاستومری آسان و سریع است.

عایق الاستومری جهت استفاده در فضاهای داخلی نیاز به هیچ گونه پوششی ندارند؛ اما جهت استفاده در فضاهای خارجی توصیه می‌شود از یک لایه پوشش خارجی نظیر آلومینیوم جهت حفاظت در مقابل عوامل محیطی ضربات مکانیکی استفاده شود. این لایه آلومینیومی عایق که توسط یک لایه پلیمری پوشانیده شده است می‌تواند با ضخامت‌های 100، 230 و 400 میکرون باشد. در برخی از پروژه‌های تاسیساتی جهت حفاظت بیشتر عایق، از ورق‌های آلومینیومی با ضخامت‌های 500 و 700 میکرون و یا 1 میلیمتر به صورت جداگانه جهت پوشش عایق استفاده می‌شود.

ضمنا، عایق‌های رولی به صورت پشت چسبدار نیز تولید می‌شوند. در این نوع یک لایه چسب مسلح نخ‌دار، به قسمت پشتی عایق چسبانده شده و برای چسباندن عایق الاستومری به سطح، لایه کاغذی چسب را جدا کرده و عایق الاستومری را به سطح مورد نظر چسبیده می‌شود. این محصول به سادگی قابل نصب بوده و موجب صرفه‌جویی در زمان و نیروی انسانی می‌شود.

چسب مایع مخصوص عایق الاستومری جهت چسباندن عایق‌های رولی و عایق لوله‌ای استفاده می‌شود . این نوع چسب در قوطی‌های 4 لیتری عرضه شده و دارای چسبندگی فوق‌العاده‌ای است. به منظور پوشش درزهای عایق روی لوله‌ها، کانال‌های گالوانیزه، کلکتور و ... از سه نوع نوار درزگیر (تیپ) استفاده می‌شود.

عایق الاستومری، انتخاب اول سیستم‌ها برای عایق‌کاری عایق الاستومری اگر سوراخ هم شود، عایق آسیب‌دیده در مقابل جذب رطوبت و رشد قارچ‌ها مقاوم است. عایق‌های سلول بسته (عایق الاستومری) (EPDM & NBR) نیاز به مانع برای جلوگیری از نفوذ رطوبت ندارند زیرا ساختار سلول بسته آنها اصولا آب را به خود جذب نمی‌کنند.

همچنین، عایق الاستومری در صورت نیاز به مقابله بیشتر با رشد قارچ، این عایق‌ها به سادگی تمیز می‌شوند. عایق الاستومری سلول بسته به دلیل سختی در مقابل فشار مقاومتر هستند؛ بنابراین خاصیت عایق بودن خود را نسبت به عایق‌های پشم شیشه در مقابل فشار بیشتر حفظ می‌کنند. عایق الاستومری از سلول‌های بسته تشکیل شده است که در فضای بسته سلول‌ها گاز پر شده است. این سلول‌های غیرمتصل، در برابر رطوبت و فشار مقاوم‌تر هستند و ضریب انتقال حرارت پائین دارند. خواص بارز این عایق‌های حرارتی و برودتی، عدم وجود گازهای،CFC و HCFC در ساختار آنها هستند.

عایق الاستومری، جایگزینی مناسب برای عایق‌های سنتی لاستیک EPDM عایق الاستومری لاستیکی سینتتیک و الاستومری بوده و کاربردهای به‌سزایی دارند. لاستیک‌های EPDM معمولا مقاومت حرارتی ومقاومت بسیار عالی در مقابل عبور بخار آب از خود نشان می‌دهند به طوری که پس از نصب، به هیچ‌گونه حائل بخار آب دیگری نیاز نیست. خاصیت مقاومت زیاد در مقابل بخار در عایق الاستومری، به همراه خاصیت تابش بالای لاستیک اجازه می‌دهد که مواد سلول بسته انعطاف‌پذیر با ضخامت نسبتا کمی از چگالش سطحی جلوگیری کنند. در نتیجه مواد به مقدار متنابهی در سیستم‌های سرمایش، لوله کشی‌ها و تهویه استفاده می‌شوند. البته از عایق الاستومری می­‌توان در خطوط آب گرم و گرمایش نیز استفاده کرد.

بهترین استفاده از عایق الاستومری، نصب عایق الاستومری، قیمت عایق الاستومری کاربری عایق الاستومری، در سیستم‌های تهویه مطبوع، گرمایش و سرمایش، کانال‌های آب و هوا و خنک سازها مشهود هستند.

- عایق الاستومری برای کاربردهایی که در آنها چرخه‌های حرارتی از گرم به سرد و بلعکس به طور مرتب وجود دارد، مناسب هستند.
- در صورت داشتن ضخامت مناسب، می‌توان از این عایق الاستومری در فرآیندهای فوق سرد Cryogenic نیز استفاده کرد.

مکان‌هایی که باید عایق کاری شوند
- سقف‌ها: با عایق کاری سقف، مصرف انرژی برای سرمایش و گرمایش ساختمان 35% تا 45% کاهش می‌یابد.
- دیوارهای خارجی: صرفه‌جویی در انرژی برای گرمایش و سرمایش ساختمان حدود 15% با عایق الاستومری است.
- کف: عایق الاستومری مصرف انرژی در زمستان را 5% کاهش می‌دهد.
- لوله‌های آب گرم: برای عایق کاری لوله‌های آب گرم می‌توان از عایق الاستومری یا عایق‌های دیگر استفاده کرد.
سقف و کف ساختمان‌های موجود را می‌توان به راحتی عایق الاستومری کرد.

مزایای عایق الاستومری صوتی از مزایای عایق‌های صوتی الاستومری می‌توان به بازدهی بالای آن اشاره کرد. ساختار سلول بسته در این عایق‌ها سبب می‌شود انتقال اصوات به حداقل ممکن کاهش یابد. ونیزاین عایق‌ها آسیب‌های محیط زیستی ندارند و قابلیت عدم اشتعال آن‌هاو نیز کارایی بالای فوم‌های الاستومری با ضخامت‌های کم نیز قابل حصول است که این خود مزیت مهم دیگری است که در عایق‌کاری ساز‌ها و به ویژه سازه‌هایی با فضای کاری کم، است

فوم الاستومری EPDM چیست یکی از انواع فوم‌های الاستومری، فوم‌هایی هستند که بر پایه لاستیک غیر مزدوج اتیلن پروپیلن ساخته می‌شوند. لاستیک غیر مزدوج اتیلن پروپیلن، نوعی لاستیک غیرقطبی و اشباع است که خاصیت ضد ترک نیز دارد. این عایق‌های الاستومری، در برابر نفوذ حرارتی، رطوبتی و صوتی مقاومت بالا دارد، رنج کارکردی آن‌ها افزایش یافته، غیر قابل اشتعال و سازگار با محیط زیست و در مقابل روغن و گریس مقاومت مناسبی دارد. از دیگر مزایای عایق‌های الاستومری EDPM می‌توان به انعطاف‌پذیری و فاقد ریزش و گرد و غبار بودن اشاره کرد.

ساختار عایق الاستومری صوتی عایق‌های الاستومری صوتی، در واقع فوم‌های پلاستیکی با ساختار سلول بسته هستند که پایداری و مقاومت بسیار بالایی در برابر امواج صوتی داشته و این موضوع سبب می‌شود که به عنوان عایق‌های صوتی مناسب، از عایق‌های صوتی سنتیپیشی بگیرند. عایق‌های صوتی الاستومری به صورت پشت چسبدار نیز تولید می‌شود که این امر سبب می‌شود که در نصب و اجرای پروژه عایق‌کاری، سرعت عمل افزایش یابد و عایقکاری راحتتر شود.

انواع عایق‌های سنتی و مدرن عایق‌کاری ساختمان‌ها و سایر تاسیسات گرمایشی یا سرمایشی برای صرفه‌جویی انرژی بوده، لذا برای این مهم از عایق‌های سنتی نظیر پشم شیشه و پشم سنگ استفاده می‌شود. این عایق‌های حرارتی بوده و برای استفاده در دماهای پایین، نیاز به پوشش مضاعف دارند. دسته بعدی، عایق‌های پلی اتیلنی یا فوم سفید، می‌گویند. عایق‌های پلی‌اتیلنی در برابر سرما مقاومت خوبی داشته اما در مقابل گرما، کارایی ندارند. انعطاف ناپذیری، از دیگر معضلات این عایق‌ها است. اما عایق‌های الاستومری عایق‌های حرارتی و برودتی الاستومری در سرما و گرما کارا و موثرند و انعطاف‌پذیری و سازگاری با محیط زیست، از ویژگی‌های آنها است.

دسته بندی انواع عایق‌های الاستومری
1. مواد سازنده: فوم الاستومری NBR یا فوم الاستومری EPDM
2. شکل ظاهری در زمان اعمال: عایق‌های الاستومری لوله‌ای یا رولی و نیز پشت چسبدار و بدون چسب
3. پوشش ثانویه عایق: عایق‌های الاستومریک ساده (بدون پوشش)، با روکش آلومینیوم و روکش آلومینیوم مسلح (نخ فایبرگلاس)

از این رو برای کاهش ریسک آسیب‌دیدگی بر اثر پارگی و آسیب‌دیدگی بخشی از عایق عایق الاستومری، آن را با روکش آلومینیوم پوششدار می‌کنند.

عایق‌های حرارتی با روکش آلومینیوم روکش آلومینیوم بر روی عایق‌های حرارتی سبب ایجاد پایداری بیشتر. وافزایش طول عمر عایق با داشتن روکش افزوده شده و کارایی بهتر آن برای جلوگیری از عدم نفوذ رطوبت و گرد و خاک افزایش می‌یابد. بنابراین در اکثر مواقع از عایق‌های روکش آلومینیوم در فضای باز استفاده می‌شود.

استفاده از پوشش آلومینیوم برای محافظت از عایق استفاده شده، تنها مختص عایق‌های سنتی نیست. در عایق‌های الاستومری نیز به منظور جلوگیری از آسیب‌های ناشی از ضربات فیزیکی و یا نامساعد بودن آب و هوا از روکش آلومینیوم استفاده می‌شود. عایق‌های الاستومری رولی که با روکش آلومینیوم پوشش‌دار را در فضاهای باز دارند.

عایق‌های الاستومری روکش‌دار شده با آلومینیوم به وسیله نخ فایبرگلس مسلح می‌شوند که به آنها عایق روکش آلومینیوم مسلح گویند.
تولید عایق الاستومری به شکل لوله‌ای سبب سرعت عمل بیشتر ، بهبود در شرایط کاری عایقکار، دقت بالاتر، نیاز به نیروی انسانی کمتر و قابلیت اجرا در مکان‌های متفاوت بوده. ودرجلوگیری از نفوذ آب و رشد قارچ و باکتری در محلی که عایقکاری شده میگردد، پارگی و آسیب دیدگی بخشی از عایق در مکان‌های باز برای کاهش ریسک آسیب دیدگی عایق الاستومری ، آن را با روکش آلومینیوم پوششدار می‌کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بهتا پایپ

تامین کننده انواع لوله و اتصالات

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]