اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970826328389778

بهتا پایپ، ارائه دهنده انواع عایق آلاستومری طولی،حرارتی و رطوبتی

کد: 13970826328389778

https://goo.gl/yHiwbx

، (اخبار رسمی): عایق الاستومری (عایق الاستومریک) آخرین نسل از عایق‌های حرارتی و برودتی هستند که دارای کیفیت عالی، عمر مفید بالا، سهولت در نصب و سازگار با محیط زیست نیز هستند.

بهتا پایپ، عایق آلاستومری طولی ،عایق آلاستومری حرارتی ، آلاستومری رطوبتی
بهتا پایپ تامین انواع عایق آلاستومری صوتی ,عایق آلاستومری حرارتی ،عایق آلاستومری رطوبتی

عایق آلاستومری صوتی برای جلوگیری از انتشار صوت در محیط و خودروها کاربرد دارد

نصب عـایـق الاستومریک

این عایق‌ها از جمله مواد انعطاف‌پذیر و سلول بسته بوده و بر پایه پلی وینیل کلراید (pvc) و نیتریل بوتادین رابر، و یا اتیلین پروپیلن دیان مونومر رابر، ساخته می‌شود، که از لحاظ کیفیت و مشخصات اساسی شبیه به هم و در مقاومت در برابر اشعه uv و همچنین مقاومت در برابر اسید و باز متفاوت است.

عایق الاستومریک در دو رسته لوله‌ای و رول با ضخامت‌های 3 الی 50 میلیمتر تولید می‌شوند.

عایق الاستومریک لوله‌ای

عایق‌های الاستومریک لوله‌ای (عایق الاستومری لوله‌ای) مخصوص لوله‌ها بوده و براساس ضخامت خارجی لوله‌ها طراحی شده‌اند. به طوری که پس از نصب، کاملاً سطح خارجی لوله را پوشش می‌دهند و از عمل کندانس جلوگیری می‌کنند. همچنین برای بالاتر بردن کیفیت عایق کاری از یک نوار همجنس عایق برای آبندی درزهای مابین قسمت‌های عایق شده استفاده می‌شود.

عایق الاستومریک ورقه‌ای

برای لوله‌های با سایز بالا که عایق الاستومری لوله‌ای در آن سایز موجود نیست و همچنین کانال‌های تهویه هوا و دیگر قسمت‌هایی که دارای سطح صاف و یا گرد هستند به کار می‌روند.

از دیگر ویژگی عایق‌های الاستومری می‌توان به عملکرد صوتی آن اشاره کرد. این عایق‌ها با توجه به ضخامت از 40db تا 24db ، عایق صوت نیز است که در کانال‌های هوا از اهمیت بسیار برخوردار است.

عملکرد در بازه دمایی 110+ تا 200- درجه سانتیگراد و ضریب هدایت حرارتی بسیار پایین و همینطور عدم انتقال شعله و آتش این عایق‌ها را به طور تقریبی بی‌رقیب کرده است.

یکی از بهترین شاخصه‌های این دسته از عایق‌های الاستومری، سلول بسته بودن آن است که ضریب جذب آب و بخار و انتقال رطوبت را به پایین‌تر حد خود رسانیده است. علاوه بر آن مقاومت عایق‌های الاستومریک در برابر قارچ، باکتری و همینطور سازگاری آن با محیط زیست از دیگر مزایای این نوع عایق‌ها است.

برای بالا بردن مقاومت فیزیکی و همینطور بالا بردن عمر مفید عایق‌های الاستومریک در برابر اشعه UV آفتاب از کویل آلومینیوم با میکرون‌های مختلف استفاده می‌شود. علاوه بر آن امکان مسلح کردن این کویل‌ها به مش فایبرگلاس جهت بالا بردن انعطاف ونیز مقاومت فیزیکی عایق‌ها وجود خواهد داشت.

ملزومات عایقکاری

در حین عملیات نصب برای بالا بردن کیفیت عایق‌کاری و جلوگیری از انتقال حرارت درز دو طرف عایق را چسب مایع می‌زنند و علاوه بر آن از نوار چسبی که بسته به نوع عایق انتخاب می‌شود، استفاده می‌کنند. انواع نوار چسب‌ها:
نوار چسب از جنس عایق
نوار چسب برزنتی
نوار چسب برزنتی مسلح
نوار چسب با روکش آلومینیومی
نوار چسب با روکش آلومینیومی مسلح
نوار چسب ، نوار تیپ ، نوار درزگیر ،چسب مایع

ساختار و کارکرد عایق الاستومری

فوم الاستومری یا عایق الاستومری تکنولوژی جدیدی از عایق‌ها است که ثبات و پایداری خوبی دارند و در مقابل متراکم شدن، از دست دادن حرارت و انتقال صدا مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند. عایق‌های الاستومری از فوم‌های الاستومری سلول بسته تهیه شده‌اند. فوم الاستومری سلول بسته دارای ساختار میکروسل و غیرمتخلخل است و بیش از 90% آن را تشکیل می‌دهند. استفاده از عایق الاستومری لوله‌ای برای ایزوله کردن لوله‌ها باعث می‌شود جابه‌جایی عایق بسیار کم شود و از این رو کارایی آن را در مقاومت در برابر انتقال گرما و انرژی زیاد می‌کند.

تکنولوژی عایق الاستومری

فوم الاستومری یا عایق الاستومری  در مقابل متراکم شدن، از دست دادن حرارت و انتقال صدا مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند. عایق‌های الاستومری از فوم‌های الاستومری سلول بسته تهیه شده‌اند. فوم الاستومری سلول بسته دارای ساختار میکروسل و غیرمتخلخل است و بیش از 90% آن را تشکیل می‌دهند. استفاده از عایق الاستومری لوله‌ای برای ایزوله کردن لوله‌ها باعث می‌شود جابه‌جایی عایق بسیار کم شود و از این رو کارایی آن را در مقاومت در برابر انتقال گرما و انرژی زیاد می‌کند.

تعریف عایق الاستومری

عایق الاستومری عایقی سلول بسته است. فوم سلول بسته به عنوان سلولی که توسط دیواره‌هایش به طور کلی بسته شده وبا دیگر سلول‌ها ارتباط و تراکنشی ندارد، تعریف می‌شود. فوم سلول بسته اغلب با در معرض گازی مثل نیتروژن قرار دادن یک ترکیب پلاستیکی و تحت فشار تولید می‌شود. عایق الاستومری سلول بسته طیف گسترده از مواد با دانسیته‌های مختلف را تشکیل می‌دهد که از میان آن می‌توان به EPDM، نئوپرن، EPDM/CR/SBR و PVC/NBR اشاره کرد.

عایق بندی ساختمان‌ها و منازل

عایق بندی نقش مهمی در جلوگیری از هدر رفت انرژی در خانه‌ها و ساختمان‌ها دارد. عایق بخشی از ساختمان است که مقاومت در برابر نفوذ انرژی را سبب می‌شود و بهره‌وری سیستم گرمایشی و سرمایشی را افزایش می‌دهد. عایق الاستومری نسل جدید عایق‌ها است که خاصیت‌های عایقکاری بهبود یافته‌ای نسبت به عایق‌های سنتی دارد. شرکت ایزیدم ایران دارای طیف گسترده‌ای از محصولات عایقی با کیفیت بالا و نیز محصولات سفارشی است. این شرکت همچنین انواع لوازم جانبی برای عایق الاستومری کاربردهای صنعتی و تجاری فراهم می‌کند.

موارد کاربرد عایق الاستومری

عایق‌های الاستومری نمونه توسعه یافته و مرغوب از عایق‌های سنتی است. عایق های الاستومری در صنعت ساختمان، صنعت خودرو سازی و ماشین‌آلات صنعتی و صنایع پتروشیمی به کاربرده می‌شوند. نمونه‌هایی ار عایق‌های الاستومری عایق‌های شانه تخم مرغی هستند که به عنوان عایق صدا از جنس، عایق‌های الاستومری NBR هستند و می‌توانندبه عنوان عایق صوت در لوله‌های تاسیسات و ژنراتورها جایگزین عایق‌های سنتی شوند.

عایق‌های الاستومری به طور کلی در دو نوع عایق الاستومری ساده و عایق الاستومری رولی طراحی و تولید شده‌اند.

آشنایی با عایق‌های الاستومری و ویژگی‌های برتر آن

عایق‌های الاستومری یکی از انواع پرکاربرد عایق‌های حرارتی و برودتی است که در صنایع مختلف به صورت رایج استفاده می‌شود. عایق‌های الاستومری با ویژگی‌های خاصی نظیر کاهش اتلاف انرژی و حرارت، جلوگیری از انتقال صدا و جلوگیری از نفوذ رطوبت و خیسی سبب شده تا از سایر عایق‌های متمایز باشد. استفاده از عایق‌های الاستومری به سبب سبکی و انعطاف‌پذیری بالایی که دارند، امکان استفاده از آنها را تا میزان سیادی سهل و آسان کرده است.

عایق الاستومری با ویژگی‌هایی نظیر سبک بودن، چسبندگی عالی و مناسب و امکان برش راحت و آسان از بهترین نمونه‌های تولیدی از عایق‌های ساختمانی است. عایق‌های الاستومری از نیتریل فوم ساخته می‌شوند و ویژگی آن‌ها فشردگی مناسب برای جلوگیری از اتلاف انرژی است. استفاده از عایق‌های الاستومری در میزان دما و درجه هوا تا میزان زیادی تاثیر دارد. عایق‌های الاستومری در فصل زمستان فضای محیط را تا 5 درجه گرم تر و در تابستان تا 10درجه خنک‌تر نگه می‌دارند.

مقایسه عایق الاستومری با عایق‌های دیگر

عایق فوم الاستومریک یا عایق الاستومریک معمولاً در تهویه مطبوع و تجهیزات سرمایشی استفاده می‌شود، همان طور که از نام آن نیز مشخص است نوعی از لوازم عایق‌بندی براساس نوع الاستومریک با سلول‌های بسته و ساختار مناسب است. فوم الاستومریک دارای مقاومت بالا در برابر نفوذ بخار است و عایق مناسب و متراکمی بر روی تاسیسات است. پس از محاسبه ضخامت عایق مورد نیاز به جهت جلوگیری از اتلاف انرژی می‌توان از این نوع عایق استفاده کرد.

فوم الاستومریک با روکش آلومینیوم

پوشش با دوام چند لایه آلومینیوم و پلی‌متر و فوم‌های الاستومریک، بهترین کیفیت را ایجاد کرده و عملکرد عالی در مقابل عوامل جوی در فضاهای بیرونی که مهم‌ترین آن مقاومت مناسب در برابر اشعه UV است. در بهترین و مناسب‌ترین ابعاد 100و 120 سانتی‌متر تولید می‌شود و صرفه جویی در زمان مصرف و هزینه‌های نیروی انسانی را فراهم می‌کند.

اطلاعات فنی فوم الاستومریک با پوشش آلومینیوم

ضریب هدایت حرارتی در 10 درجه سانتی گراد: KM/W 0.033
چگالی: 65-45 کیلوگرم / متر مکعب
درجه حرارت مورد استفاده: 20 - درجه سانتی گراد تا 110+ درجه سانتی گراد

انواع عایق‌های حرارتی الاسترومریک
عایق حرارتی الاستومری رول
عایق حرارتی الاستومری رول پشت چسب دار
عایق حرارتی الاستومری رول با روکش آلومینیوم
عایق حرارتی الاستومری رول با روکش آلومنیوم مسلح شده
عایق حرارتی الاستومری رول چسبدار با روکش آلومینیوم عایق حرارتی الاستومری لوله
عایق حرارتی الاستومری لوله با روکش آلومینیوم
عایق حرارتی الاستومری لوله با روکش آلومینیوم مسلح شده

مزایای عایق حرارتی الاستومری عایق EPDM
مقاوم در مقابل آلودگی، گرد و خاک، رطوبت و بخار آب و در نتیجه مقاوم در مقابل آلودگی‌های بیولوژیکی
پایداری زیاد
مقاوم در مقابل اوزون و ماوراء بنفش
مقاوم در مقابل خوردگی
ضریب انتقال حرارت بسیار پایین
نصب آسان
بسیار مناسب برای محیط هایی که فضای کار زیادی ندارند
بدون فیبر و بدون تولید ریزگرد و غبار
انعطاف پذیر
قابلیت چسبندگی و پذیرش رنگ بالا
مقاوم در مقابل فشار و ضربه
فوم الاستومریک مقاوم در برابر آتش است و در حین حریق به شعله اجازه پیش روی افقی و عمودی را نمی‌دهد. با این ویژگی ساختار، اطمینان کافی محافظت در برابر حریق را هنگام نصب روی تاسیسات ایجاد می‌کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بهتا پایپ

تامین کننده انواع لوله و اتصالات

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید