اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970826328339778

بهتا پایپ، تامین‌کننده عایق آلاستومری پلی‌اتیلنی

کد: 13970826328339778

https://goo.gl/Cy1V36

، (اخبار رسمی): ساختار درونی عایق آالاستومری پلی‌اتیلنی به صورت سلول بسته و غیر قابل نفوذ است. از این نوع عایق برای عایق کاری لوله‌های ساختمانی موجود در تاسیسات سیستم‌های حرارتی و برودتی که در فضای داخلی قرار دارند استفاده می‌شود. عایق صوتی جهت جلوگیری و انتشار صوت در محیط به کار می‌روند.

بهتا پایپ، تامین‌کنندهعایق آلاستومری  پلی اتیلنی
عایق آلاستومری طولی ؛عایق آلاستومری رطوبتی ،عایق آلاستومری صوتی ،عایق آلاستومری مسلح

عایق الاستومری رولی با روکش آلومینیوم

عایق الاستومری رولی با روکش آلومینیوم مقاوم در برابر ضربه و شرایط آب وهوایی سخت است. عایق الاستومری رولی با روکش آلومینیوم توسط آلومینیوم 130،170،230 میکرون مسلح وگاهی نخ فایبرگلس هم مسلح می‌شود. عایق الاستومری رولی با روکش آلومینیوم با عرض بین 1 و 1.2 متر و ضخامت‌های مختلف مانند : 6،9،13،19،25،32،50 میلی متر به بازار عرضه می‌شود.

عایق رولی پشت چسب‌دار

برای اینکه مراحل نصب عایق در کارهای صنعتی و ساختمانی، سریع‌تر و راحت‌تر شود از این عایق استفاده می‌کنند و نصب عایق های قدیمی مثل پشم شیشه کاری زمان‌بر بوده و از نصاب به عوارض پوستی و تنفسی دچار می‌شود. کار با عایق الاستومری رولی ساده پشت چسب‌دار ساده است و صرف زمان کمتر مقرون به صرفه نیز است.

انواع عایق الاستومری رولی پشت چسب دار

1-عایق الاستومری رولی پشت چسب دار ساده
2-عایق الاستومری رولی چسب مسلح نخ دار

عایق الاستومری لوله ای با روکش پروتکت بلک و سیلور

این عایق از خانواده عایق‌های برودتی و حرارتی الاستومری لوله‌ای است و ساختار درونی این عایق به صورت سلول بسته و غیر قابل نفوذ است. از این نوع عایق برای عایق کاری لوله‌های ساختمانی موجود در تاسیسات سیستم‌های حرارتی و برودتی و که در فضای داخلی قرار دارند و باید بیشتر در مقابل رطوبت و نم و ضربه مقاومت داشته باشند، استفاده می‌شود.

عایق الاستومری لوله‌ای با روکش پروتکت بلک در اندازه‌ی 4-1.4 اینچی و ضخامت برابر با 25،19،13،9،6 میلمتری عرضه می‌شود و برای انواع لوله‌های فلزی مناسب است.

لاستیک‌های EPDM مقاومت در مقابل عبور بخار آب داشته به طوری که پس از نصب، به هیچ‌گونه حائل بخار، آب دیگری نیاز نیست. خاصیت مقاومت زیاد در مقابل بخار، به همراه خاصیت تابش بالای لاستیک اجازه می‌دهد که مواد سلول بسته عایق الاستومری انعطاف‌پذیر با ضخامت نسبتا کمی از چگالش سطحی جلوگیری استفاده کرد.

مضاعف (Jacketing) برای کاربردهای دمای پایین بسیار مقرون به صرفه هستند. پایداری بسیار بالایی دارند. سریع‌ترین راه برای عایق کردن سیستم‌های لوله کشی آماده و ساخته شده، استفاده از عایق‌های الاستومری است. این گونه عایق‌ها، ضریب انتقال حرارت بسیار پایینی دارند.

لاستیک عایق الاستومری EPDM لاستیکی سینتتیک و الاستومریک بوده و کاربردهای وسیعی دارد. لاستیک‌های EPDM در عایق الاستومری معمولا مقاومت حرارتی بسیار خوبی فراهم می‌آورند. مواد عایق سلول بسته مقاومت بسیار عالی در مقابل عبور بخار آب از خود نشان می‌دهند به طوری که پس از نصب، به هیچ گونه حائل بخار آب دیگری نیاز نیست.

خاصیت مقاومت زیاد در مقابل بخار، به همراه خاصیت تابش بالای لاستیک اجازه می‌دهد که مواد سلول بسته عایق الاستومری انعطاف‌پذیر با ضخامت نسبتا کمی از چگالش سطحی جلوگیری کنند. در نتیجه، از این گونه مواد به مقدار متنابهی در سیستم‌های سرمایش، لوله کشی‌ها و تهویه استفاده می‌شوند. البته از عایق الاستومری می‌توان در خطوط آب گرم و گرمایش نیز استفاده کرد.

عایق‌های الاستومری، گرچه نسبت به پشم سنگ و یا پشم شیشه گران‌تر هستند، ولی به دلیل بی‌نیاز بودن از پوشش مضاعف (Jacketing) برای کاربردهای دمای پایین بسیار مقرون به صرفه هستند. پایداری بسیار بالایی دارند. سریع‌ترین راه برای عایق کردن سیستم‌های لوله کشی آماده و ساخته شده، استفاده از عایق‌های الاستومری است. این گونه عایق‌ها، ضریب انتقال حرارت بسیار پایینی داشته و انعطاف پذیر هستند و برای محیط‌هایی که فضای کاری کمی داشته باشند، بسیار مناسب هستند.

عایق کاری موتورخانه و عایقکاری ساختمان و تاسیسات

از زمان‌های دور برای جلوگیری از هدر رفت انرژی و جلوگیری از انتشار رطوبت و صوت، همچنین بالا بردن عمر مفید تأسیسات و ساختمان‌ها و ممانعت از نفوذ رطوبت و صوت در مکان‌های مختلف، مصالح گوناگونی به‌کار برده می‌شد که به این مصالح در اصطلاح عایقو به این عمل عایقکاری گفته می‌شود. که در واقع نوعی حفااظت در برابر انرژی‌های بیرونی و درونی برای وسیله و یا مکان مورد استفاده است. به مرور زمان با پیشرفت تکنولوژی و از طرف دیگر توجه به صرفه جویی و جلوگیری از اتلاف انرژی هر چه بیش از پیش، نقش عایق و عایقکاری در تمامی صنایع پررنگ‌تر و انواع جدیدتر و با کیفیت‌تر آن پا به میدان گذاشتند.

کلا عایق‌ها در آخرین مرحله بر روی کار و محل مورد نظر نصب می‌شوند به این دلیل باعث شده است که عایق‌ها به غیر از کاربرد اصلی خود یعنی عایق‌کاری و عایق‌بندی به عنوان یک محافظ و یا یک پوشش نهایی هم کارایی داشته باشد.

امروزه انواع مختلف عایق‌ها در بازار وجود دارد که عمدتاً به دو صورت عایق مایع یا نیمه جامد و جامد عرضه می‌شوند. عایق‌ها براساس مشخصات و کاربرد به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:
- عایق حرارتی
- عایق برودتی
- عایق رطوبتی
- عایق صوتی، آکوستیک

با پیشرفت دنیای صنعت عایق‌هایی ابداع شده‌اند که بسیاری از کاربری‌ها را برطرف کرده و دارای کاربردهای چندگانه هستند. در واقع این نوع عایق‌ها می‌توانند ویژگی‌های دو، سه ویا حتی چهار دسته بالا را نیز همزمان با هم داشته باشند.

عایق حرارتی

عایق حرارتی برای جلوگیری از انتشار و اتلاف دما به کار می‌رود به عایق پشم شیشه، عایق پشم سنگ و جدیدترین نسل آن عایق الاستومری اشاره کرد.

عایق پشم شیشه یا Glass Wool یا Fiber glass

مهمترین ماده اولیه برای تهیه عایق پشم شیشه، شیشه است که طی فرآیندی به صورت الیاف بسیار نازک در آمده و به همراه سیلیس و همینطور آهک، بوراکس (نوعی سنگ معدنی)، کربنات سدیم و برای پوشش نهایی آن از کاغذ کرافت و یا کرافت مسلح به آلومینیم استفاده می‌شود و در انواع مختلف از لحاظ ضخامت 2/5 تا 25 سانتی متر) و با دانسیته‌ها و ابعاد مختلف در بازار موجود است. از جمله کاربردهای پشم شیشه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

- انواع عایقکاری
- عایقکاری جهت تأسیسات، داکت، لوله‌های ساختمانی، موتور خانه، پکیج و...
- عایقکاری درب‌های ضد حریق و همینطور در بهای ضد سرقت.
- دیوارها و سقف‌های پیش ساخته.
- قطعات صنعتی در صنایع پتروشیمی، نفت و گاز، کوره‌های ذوب تا حداکثر دمای 570 درجه سانتیگراد.

از جمله محاسن عایق پشم شیشه قیمت مناسب آن و از بزرگترین معایب عایق پشم شیشه عمر مفید پایین و سوزش هنگام برخورد با پوست انسان و مشکلات تنفسی است.

عایق پشم سنگ یا RockWool

عایق حرارتی با تحمل دمای بسیار بالا (نزدیک به 750) و نقطه ذوب 1300 درجه سانتیگراد همچنین تحمل برودتی 30- درجه سانتیگراد که دارای ضریب انتقال حرارت بسیار کم بوده و در انواع مختلف مانند پشم سنگ خام، ایزو بلانکت (پتویی)، ایزوپایپ (لوله‌ای) و فنوفلت (لحافی) تولید می‌شود که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند. از مهمترین ویژگی‌های پشم سنگ مقاومت زیاد در برابر آتش است. همچنین عملکرد عایق پشم سنگ در برابر رشد قارچ، آفات، باکتری و حشرات موذی بسیار عالی است.

از مزایای عایق الاستومریک نسبت به عایق پشم شیشه بی‌خطر بودن آن برای محیط و انسان است.

عایق برودتی به همراه عایق‌های حرارتی در بازه دمایی منفی نیز از عملکرد خوبی برخوردار هستند.

انواع عایق برودتی عبارتند از

- عایق الاستومریک ( عایق الاستومری )
- عایق پلی یورتان
- عایق الاستومریک تا منفی 200 درجه سانتیگراد راندمان دمایی، کارایی مناسب و همچنین عایق پلی یورتان نیز کارکرد به عنوان عایق برودتی استفاده می‌شود.

عایق صوتی

عایق صوتی یا آکوستیک عمدتاً ساختاری ترکیبی با حفره‌های پر شده از هوا و به صورت ایرو دینامیک طراحی می‌شود که هم بازتابنده صوت باشد و هم از انتشار و ورود صوت جلوگیری کند.

عایق‌های صوتی انواع مختلفی دارند که عبارتند از:
- عایق صوتی الاستومری
- عایق صوتی پلی اتیلن

برخی از ویژگی‌های عایق صوتی به شرح زیر است:

- کاهش صدا ( از 30 دسیبل تا 45 دسیبل )
- محدوده دمایی بین 50 درجه سانتیگراد تا 105 درجه سانتیگراد
- چگالی 65kg/m
- ضریب انتقال حرارتی در دمای 24 درجه 34%
- مقاوت در برابر اشعه آفتاب اشعه ماورای بنفش

عایق رطوبتی

عایق رطوبتی برای جلوگیری از جذب رطوبت استفاده می‌شود و دارای انواع گوناگون با ویژگی‌های مخصوص به خود هستند. گونه‌ای از عایق رطوبتی به صورتی طراحی شده‌اند که آب‌گریز هستند و گونه‌ای دیگر از عایق رطوبتی اصطلاحاً  «پایه قیر» هستند و برخی از عایق‌های رطوبتی با جنسی از پلیمر ساخته شده‌اند. گونه‌ای از عایق رطوبتی پلیمری و همینطور قیر به صورت مایع هستند، که عموماً آنها را مانند رنگ به سطح مورد نظر می‌پاشند و همچنین در رنگ‌های متنوعی وجود دارند.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و با استفاده از مواد عایق پایه پلیمری، می‌توان بهترین کیفیت عایقکاری را با بالاترین سرعت انجام داد. این دسته عایق‌ها را با نام عایق سرد در بازار می‌شناسند، و از ویژگی‌های این عایق‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- عمر مفید بسیار بالا و راندمان عالی
- هزینه پایین و سرعت بسیار بالا در نصب
- کیفیت عایق بندی و حجم پوششی تقریبی 100%
- سهولت در ترمیم عایقکاری
- سهولت در نصب عایقکاری

و از معایب عایق‌های پلیمر پایه، می‌توان به مقاومت فیزیکی پایین اشاره کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بهتا پایپ

تامین کننده انواع لوله و اتصالات

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]