اطلاعات تماس
  • 044323*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970626316899613

آشنایی با لامپ مادر مصنوعی در جوجه کشی

کد: 13970626316899613

https://goo.gl/GQzudY

، ارومیه , (اخبار رسمی): لامپ مادر مصنوعی یکی از مواردی است که پس از جوجه کشی باید برای محافظت از جوجه‌ها از آن استفاده کرد.

لامپ مادر مصنوعی
لامپ مادر مصنوعی یا همان لامپ مادون قرمز

لامپ مادر مصنوعی یکی از موارد مورد نیاز پس از جوجه‌کشی برای جوجه‌های تازه متولد شده است که تازه از تخم بیرون آمده‌اند

لامپ مادر مصنوعی یا همان لامپ مادون قرمز

لامپ مادر مصنوعی در واقع وسیله‌ای برای تامین گرمایش جوجه‌های تازه متولد شده است که با استفاده از دستگاه از آنها جوجه کشی شده است. هر جوجه تازه متولد شده تا چند روز پس از تولد نیاز به گرما دارد که در حالت طبیعی این گرما توسط مرغ مادر تهیه می‌شود و در حالت مصنوعی گرما توسط لامپ مادر مصنوعی تهیه می‌شود. نام دیگر لامپ مادر مصنوعی لامپ مادون قرمز است که از بالا در فاصله‌ای مناسب از زمین نصب می‌شود و جوجه‌ها با جمع شدن در زیر آن می‌توانند گرمای لازم برای رشد و نمو را تهیه کنند. مادر مصنوعی در انواع نفتی، گازی و برقی تولید می‌شود که در این بخش به توضیح نسخه برقی آن پرداخته خواهد شد.

نیاز جوجه‌ها به گرمایش بعد از تولد

همانطور که گفته شد جوجه ها بعد از تولد به سرعت نیاز به یک مکان گرم دارند که در حالت طبیعی مرغ مادر آنها را زیر بال و پر خود نگه می‌دارد و آنها را با گرمای بدن خود گرم می‌کند اما در حالت غیر طبیعی این لامپ مادر مصنوعی است که گرمایش مورد نیاز را تامین می‌کند. با توجه به این موضوع که حدود 90 درصد از افراد جوجه کشی را به صورت مصنوعی با دستگاه جوجه کشی انجام می‌دهند و در نتیجه نیاز به سیستم گرمایش دارند. توصیه می‌شود از لامپ مادون قرمز استفاده شود که برای تامین گرمایش بسیار مناسب است زیرا گرمایش مطبوعی را ارائه می‌کند و امکان تلف شدن جوجه‌ها را به صفر می‌رساند.

نیاز به لامپ مادر مصنوعی در جوجه کشی خانگی

افرادی که در منزل خود جوجه کشی می‌کنند و یا اینکه در تعداد کمی (کمتر از 200 جوجه) جوجه کشی می‌کنند توصیه می‌شود از مادر مصنوعی استفاده کنند، لامپ مادر مصنوعی ارائه شده توسط EIG به طور اختصاصی توسط گروه صنعتی اسکندری ارائه می‌گردد که ساخت جنرال الکتریک است. همچنین اشعه‌های مادر مصنوعی طیف خاصی را شامل می‌شود که امکان ابتلا به برخی از بیماری‌ها را نیز در جوجه به صفر می‌رساند و مانع از ابتلا به این بیماری‌ها می‌شود. اگر بعد از تولد جوجه‌ها به درستی گرم نشوند مشکلاتی بسیاری برای آنها پیش خواهد آمد که نمونه‌ای از این مشکلات شامل مرگ و میز جوجه‌ها نیز می‌شود.

بهترین نوع مادر مصنوعی

در بین تمامی نسخه‌های مادر مصنوعی که به صورت نفتی، گازی و برقی هستند، نسخه برقی آنها بهترین نوع و البته بهداشتی‌ترین نوع آنها به دلیل دود نکردن هستند، همچنین نسخه برقی گرمایش یکسانی را به همه جا می‌دهد و این گزینه بسیار مناسب است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران جوجه

گروه صنعتی اسکندری به سال 1372 شروع به فعالیت نمود و در طول 25 سال گذشته یکی از بزرگترین تولید کننده گان دستگاه های جوجه کشی صنعتی و خانگی در ایران بوده است. این گروه علاوه بر تولید تجهیزات مرغداری بصورت تخصصی اقدام به تولید با کیفیت ترین نوع ماشین های جوجه کشی خانگی مینماید

اطلاعات تماس
  • 044323*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی