اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970626316929778

بهتا پایپ، تامین‌کننده انواع لوله پلی اتیلنی

کد: 13970626316929778

https://goo.gl/FwsGhB

، (اخبار رسمی): لوله‌های PVC، دارای وزن سبک بوده و بین سقف‌های کاذب و مکان‌هایی که دسترسی مشکلی دارند از آنها استفاده می‌شود. این لوله‌ها در مقابل مواد شیمیایی دارای مقاوت بالایی بوده و نیاز به رنگ ندارند، اما در برابر سرما دارای مقاومت پایینی هستند.

تهیه و تامین لوله و اتصالات ،بورس لوازم ساختمانی
انواع لوله پلی اتیلنی و پلمیر وپلاستیکی

برای ارتباط، تغییر مسیر، تغییر سایز، تولید انشعاب، بین لوله‌های فلزی و پلاستیکی و اتیلنی و پی‌وی‌سی، نیاز به اتصالات، هم جنس لوله داریم

مزایای لوله‌های PVC 

- اتصال لوله و قطعات آن بسیار آسان‌تر و سریع‌تر از سایر لوله‌ها انجام می‌شود.

- در نصب روکار احتیاجی به رنگ آمیزی ندارند.

- دارای وزن سبک هستند و به راحتی در بین سقف کاذب و مکان‌هایی که دسترسی به آن مشکل است نصب می‌شود.

- در مقایسه با لوله‌های دیگر قطر خارجی کمتری داشته و به راحتی در داخل دیوار جاسازی و اجرا می‌شود.

- در برابر مواد شیمیایی از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

معایب لوله‌های PVC

- لوله‌های پی وی سی خشک در برابر سرما بسیار حساس و شکننده هستند.

- لوله‌های پی وی سی در برابر حرارت زیاد فرم و استحکام خود را از دست می‌دهند.

- به علت قدرت مقاومت کم جداره این نوع لوله‌ها باید از فنر لوله بازکنی برای گرفتگی مجرای لوله‌ها استفاده کرد.

- در برار نیروهای خارجی دارای مقاومت کمتری هستند.

نکته : لوله‌های فاضلاب PVC از نوع خشک در دو نوع فشار ضعیف به رنگ خاکستری و متمایل به آبی و فشار قوی به رنگ خاکستری روشن تولید می‌شوند . کاربرد لوله‌های PVC فشار ضعیف در لوله‌کشی تهویه آب باران و اتصال برای آب باران بالکن‌ها و لوله‌های اتصالی توالت‌ها است اما کاربرد لوله‌های PVC فشار قوی در سیستم‌های فاضلاب ساختمان به عنوان لوله‌های عمودی و جمع‌آوری کننده و لوله تخلیه اصلی فاضلاب است.

نکته ۱ :‌ اتصال لوله‌هایPVC بر حسب نوع لوله و اتصالات به روشهای مختلف انجام می‌شودکه نوع اتصال چسبی متداول‌تر است.

نکته ۲ : اتصال حداقل به مدت۱۰ تا ۱۵ دقیقه به هیچ وجه نباید حرکت داده شود تا سفت شود.

مزایای انواع لوله‌های PE

نوع اول – داشتن چگالی، مقاومت حرارتی پایین و قابلیت انعطاف خوب از مزایای این نوع است.

نوع دوم – دارای چگالی متوسط و اندکی سخت تر از نوع اول هستند و در دمای بالا مقاومت‌شان بیشتر بوده و قابلیت انبساط بهتری دارند.

نوع سوم – بسیار سنگین‌تر از نوع قبلی و چگالی بیشتری دارند و برترین خواص فیزیکی از نظرمقاومت، قابلیت انبساط، درجه سختی و ضریب زبری را دارا هستند و از این رو کاربرد وسیعی در گازرسانی و آبرسانی دارند.

نکته ۱: اتصال لوله‌های PE به روش‌های مختلف دنده‌ای، فلنچی، بستی، اورینگی و نرو مادگی با روش اتصال جوش حرارتی و جوش سر به سر انجام می‌شود.

نکته ۲ : اتصال دنده‌ای در مورد کلیه لوله‌های پلاستیکی سنگین و ۴ اینچ به پایین قابل اجرا است.

مزایای لوله‌های PB

لوله پلی بوتیلن در برابر خوردگی، یخ زدگی، زنگ زدگی، خاک‌های اسیدی و رسوب گرفتگی مقاوم است ودر انجماد ترک نمی‌خورد و در دمای ۸۲ درجه سانتی گراد فشار۵/۶ اتمسفر را تحمل می‌کند.

نکته: به سبب انعطاف پذیری این لوله‌ها در شبکه لوله کشی ضربه قوچ اتفاق نمی‌افتد

مزایای لوله‌های پنج لایه

1. زنگ نمی‌زند، رسوب نمی‌گیرد و هرگز نمی‌پوسد.

2. به راحتی خم می‌شود و شکل می‌پذیرد.

3.  نصب آن سریع، آسان و بدون ضایعات است.

4. بسیار سبک و حمل ونقل آن آسان است.

5. عدم امکان نفوذ اکسیژن به لوله و جلویگری از لجن‌زدگی و تغییر رنگ آب.

6. ضریب انبساط طولی بسیار ناچیز.

7. افت فشار بسیار ناچیز به دلیل هموار بودن سطح داخل لوله.

8. مقاوم در برابر ضربه و مواد شیمیایی.

9. مقاوم دربرابر فشار به علت جوش طولی آلومینیوم.

10.در لوله کشی توکار مطمئن و در نصب روکار زیبا است.

11. توان تحمل حرارت مداوم.

اتصالات:

متداول‌ترین وصاله‌های مورد استفاده در تاسیسات به شرح زیر طبقه بندی می‌شوند:

۱زانویی:

 جهت دادن به اندازه ۹۰ یا ۴۵ درجه مورد استفاده قرار می‌گیرد که خود شامل زانوی قائم ۹۰ درجه، زانوی ۴۵ درجه، زانوی روپیچ و توپیچ ۹۰ درجه یا چپقی و زانوی روپیچ توپیچ ۴۵ درجه و زانوی تبدیل می‌شود.

زانویی قائم ۹۰ درجه:

برای تغییر جهت به اندازه ۹۰ درجه در لوله کشی از آن استفاده می‌شود. این وصاله در دو سر از داخل دنده شده است.

زانویی ۴۵ درجه:

همانند زانویی قائم ۹۰ درجه برای تغییر جهت لوله، با انحراف ۴۵ درجه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در لوله‌کشی فاضلاب در مواردی که تغییر جهت و انحراف ۹۰ درجه‌ای لوله‌کشی به وسیله زانویی قائم احتمال ایجاد گرفتگی در لوله را افزایش می‌دهد با استفاده از اتصال دو عدد زانویی ۴۵ درجه و یک عدد مغزی شعاع انحنای تغییر جهت بیشتر می‌شود. این وصاله در دو سر از داخل دنده شده است.

زانویی روپیچ توپیچ ۹۰ درجه:

همانند زانویی قائم ۹۰ بوده ولی در دو سر به ترتیب از داخل و خارج دنده شده است و جهت قطعات هم قطر که یک قطعه در محل اتصال از رو و دیگری از داخل دنده شده باشد به کار می‌رود.

نکته: کاربرد زانوی روپیچ توپیچ ۴۵ درجه همانند چپقی است با این تفاوت که انحراف آن ۴۵ درجه است.

زانوی تبدیلی:

در دو سر از داخل دنده شده است و برای اتصال قطعات با قطرهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۲- سه راهی

جهت انشعاب گیری استفاده می‌شود. سه راهی‌ها شامل سه راهی قائم – سه راهی ۴۵ درجه – سه راهی تبدیل ساده و روپیچ توپیچ هستند.

سه راهی قائم:

سه راهی قائم که سه راهی معادل نیز نامیده می‌شود وصاله‌ای است که برای گرفتن انشعاب و اتصال انشعابات فرعی مورد استفاده قرار می‌گیرد . این سه راهی از داخل دنده شده و برای انشعاب‌های با انحراف ۹۰ درجه و هم قطر به لوله اصلی به کار می‌رود. 

سه راهی ۴۵:

همانند سه راهی قائم از داخل دنده شده و در لوله کشی تاسیسات فاضلاب مورد استفاده فراوان دارد و جهت اتصال انشعابات فرعی با انحراف ۴۵ به کار برده می‌شود.

سه راهی تبدیل:

جهت اتصال انشعاب‌های فرعی با قطرهای متفاوت نسبت به قطر لوله اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد . این وصاله در اندازه‌های تبدیلی گوناگون و به صورت دنده از داخل و روپیچ توپیچ تولید می‌شود.

۳- بوشن:

این وصاله تماماً از داخل دنده شده است به همین منظور می‌توان برای اتصال دو لوله یا دو وصاله که یک سر آنها از خارج دارای دنده است استفاده کرد.

بوشن‌ها شامل بوئشن ساده، بوشن روپیچ توپیچ تبدیل هستند.

بوشن ساده:

یک قطعه استوانه تو خالی و ریخته شده از چدن است که از داخل دنده شده است این وصاله جهت اتصال دو لوله هم قطر و در راستای هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بوشن روپیچ توپیچ:

همانند بوشن ساده است ولی در دو سر به ترتیب از داخل و خارج دنده شده است و جهت اتصال دو قطعه که یکی از رو و دیگری از داخل دنده شده باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بوشن تبدیل:

این بوشن از چدن ریخته شده و قطر دو سر آن متفاوت است و جهت اتصال دو لوله با قطرهای مختلف و در راستای هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۴- چهار راهی

وصاله‌هایی هستند که همانند سه راهی ساده و تبدیل در اندازه‌های مختلف تولید شده و جهت اتصال انشعابات فرعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چهارراهی‌ها شامل چهار راهی ساده و چهارراهی تبدیل هستند. کاربرد این نوع وصاله‌ها در تاسیسات لوله‌کشی فاضلاب نادر بوده و حتی المقدور از اتصال انشعابات چهار راهی در لوله‌های با قطر کم خودداری می‌شود.

۵- مغزی

از یک قطعه لوله کوتاه دو سر دنده و یک قطعه آهن ریخته شده به شکل لوله که دو سر آن از خارج دنده می‌شود،ساخته می‌شوند. برای اتصال اجزای سیستم لوله‌کشی به خصوص اتصال دو وصاله به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مغزی‌ها شامل مغزی رو پیچ ساده، روپیچ توپیچ تبدیل و روپیچ تبدیل هستند. از مغزی تبدیل روپیچ توپیچ همانند بوشن و سه راهی تبدیل برای تغییر قطر در لوله‌کشی استفاده می‌شود.

نکته:‌ از مغزی‌های تبدیل روپیچ نیز برای تغییر قطر در لوله‌کشی استفاده می‌شود.

۶- مهر هماسوره

وصاله‌ای است جهت اتصال دو قسمت از سیستم لوله کشی که از دو قسمت نر و ماده تشکیل شده است. این دو قطعه هر کدام به طور جداگانه روی لوله یا اتصالات دیگر بسته شده و سپس با جفت کردن نر و ماده و بستن مهره واسط ارتباط بین اجزای اتصال دهنده برقرار می‌شود.

کاربرد این وصاله در ارتباط دادن لوله‌های فاضلاب بسیار کم است و بیشترین مورد استفاده آن در لوله‌کشی آب بهداشتی، تهویه فاضلات و مدارهای بسته است و معمولاً در تعمیرات لوله‌کشی کاربرد زیادی دارد.

نکته: برای بستن مهره و ماسوره حتماً از آچار کلاغی استفاده شود.

 ۷- در پوش:

وصاله‌ای است که جهت مسدود کردن انشعابات لوله کشی به کار می‌رود. درپوش‌ها به صورت پیچ از رو دنده می‌شوند و محل آچارگیری آن عموماً چهار گوش است. این وسیله در سیستم‌های لوله کشی فاضلاب در انتهای مسیر لوله کشی یا دریچه‌های بازدید نصب می‌شود.

 ۸- فلنچ:

صفحه مدور چدنی است که برای بستن اتصالات فلنچی یا لوله‌های فلنچ‌دار استفاده می‌شود و نوع بی‌دهانه آن را فلنچ کور می‌نامند.

برای آب بندی اتصالات فلنچی باید از واشر استفاده کرد و این کار با قرار دادن یک واشر بین سطوح اتصال و محکم کردن پیچ‌های فلنچ صورت می‌گیرد اما باید دقت کرد که همه پیچ‌ها به طور یکنواخت بالا کشیده شوند تا فشار برابر روی واشر در تمام نقاط وجود داشته باشد.

واشرها ممکن است از ورق لاستیکی، لاستیک منجید دار، پنبه نسوز، حلقه‌های فلزی نرم موجدار یا دیگر مواد گوناگون بسته به کاربرد خط لوله و فشار اعمالی ساخته شوند.

واشرهای فلزی بیضی شکل یا هشت ضلعی که درون شیارهای سطح فلنچ‌ها نصب می‌شوند، اغلب در خط لوله‌های فشار بالا به کار می‌روند گاهی اوقات فلنچ‌ها با یک برجستگی ساخته می‌شوند که درون یک تورفتگی مشابه در فلنچ مقابل نصب می‌شود و برای آب بندی اتصال واشری در تورفتگی قرار می‌گیرد.

نکته: وقتی که فلنچ‌ها درز جوش می‌شوند نیازی به واشر نیست.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت بهتاپایپ مراجعه کنند و یا با شماره 88582079-021 تماس حاصل کنند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بهتا پایپ

تامین کننده انواع لوله و اتصالات

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | مسکن و ساختمان