اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970805324019845

کولر گازی بخریم یا کولر آبی

کد: 13970805324019845

https://goo.gl/uN59HW

، (اخبار رسمی): با یک جستجوی ساده اینترنتی در پاسخ به این سئوال به پاسخ‌های تقریبا مشابهی می‌رسیم. با مطالعه این مقاله‌می‌توان با توجه به نیازی که دارید و با در نظر گرفتن، منطقه‌ی جغرافیایی و اقلیمی که در آن زندگی می‌کنید بهترین انتخاب را داشته باشید.

کولر گازی بخریم یا کولر آبی
کولر سلولزی انرژی

با یک جستجوی ساده اینترنتی در پاسخ به این سئوال به پاسخ‌های تقریبا مشایهی می‌رسیم. در اکثر این مقاله‌ها به مزایا و معایب کولرهای آبی و گازی اشاره شده است. با مطالعه این مقاله‌ها می‌توان با توجه به نیازی که دارید و با در نظر گرفتن، منطقه جغرافیایی و اقلیمی که در آن زندگی می‌کنید بهترین انتخاب را داشت. در جدول زیر مقایسه بین کولرهای آبی و گازی انجام شده است.

جدول مزایا و معایب کولر آبی پوشالی

مزایای کولر آبی پوشالی معایب کولر آبی پوشالی
هزینه خرید اولیه پایین‌تر از کولر گازی کنترل نکردن اتوماتیک دما (استفاده ازترموستات روبه رشد است
سرویس و نگهداری کم هزینه‌تر به نسبت کولر گازی کاهش میزان سرمایش در طول فصل
دوستدار محیط زیست و تولید نکردن گازهای گلخانه‌ای تعویض سالیانه لوازم مخصوصا پوشال
مناسب برای مناطق گرم و خشک ورود گردو غبار و تشکیل قارچ و ایجاد باکتری در فضای بین پوشال
مصرف انرژی کمتر به نسبت کولر گازی ورود هوای نامناسب در مناطق آلوده به فضای سرمایش
در دسترس بودن لوازم یدکی با قیمت مناسب بدون مراجعه به نمایندگی خاص هر برند مصرف آب زیاد
  نامناسب برای مناطق شرجی مانند مناطق ساحلی

جدول مزایا و معایب کولر گازی

مزایای کولر گازی معایب کولر گازی
کنترل دمای محیط هزینه خرید اولیه بالتر به نسبت کولر آبی (حداقل 4 برابر)
توانایی استفاده موازی به عنوان سیستم سرمایش و گرمایش هزینه سرویس و نگهداری بالاتر از کولر آبی
خنک سازی محیط در مدت زمان کمتر به نسبت کولر آبی پوشالی تولید آلاینده ها و گازهای مضر گلخانه ای و نامناسب برای لایه ازن
استفاده از هوای درون محیط برای خنک سازی (جلوگیری از ورود آلودگی به محیط سرمایش) مصرف انرژی بالاتر به نسبت کولر آبی برای پایین آوردن دما
تولید صدای بسیار کم و بدون لرزش دستگاه مصرف آب غیر مستقیم 11 درصد بیشتر از کولر آبی (استفاده از آب برای تولید برق در نیروگاهها)
قابل استفاده در اکثر اقلیم های آب و هوایی نامناسب برای مناطق گرم و خشک به علت نداشتن رطوبت
بدون نیاز به کانال کشی هوا توزیع نکردن مناسب سرما
  تزریق نکردن هوای تازه به محیط ( البته در داکت اسپلیت این امکان وجود دارد)

اما اگر با انواع کولرهای آبی آشنا باشید می‌دانید که در حال حاضر دو نوع کولر آبی در بازار ایران تولید و عرضه می‌شود. کولر آبی پوشالی و کولر آبی سلولزی. در این مقاله به تفاوت بین این دو کولر اشاره شده است.

بدون شک کارایی و راندمان کولر آبی سلولزی در مقایسه با کولر آبی پوشالی بهتر و بالاتر است. در زیر به برخی از مزایای کولر آبی سلولزی در مقایسه با ویژگی‌های کولرهای آبی پوشالی و کولر گازی اشاره می‌شود.

مصرف انرژی

مصرف انرژی کولر آبی سلولزی همانند کولر آبی پوشالی است اما راندمان و خنکی کولر آبی سلولزی در طول فصل 30% بیشتر از کولر آبی پوشالی است.

اقیلم و مناطق جغرافیایی

همانند کولر آبی پوشالی کولر آبی سلولزی در مناطق گرم و خشک بیشترین کارایی را دارد و می‌تواند هوای خشک را با درصدی از رطوبت به فضای سرمایش منتقل کند. با این وجود در مناطق شرجی مانند سواحل دریای خزر و سواحل خلیج فارس، به علت رطوبت بالایی که در این مناطق وجو دارد به نسبت کولر گازی کارایی کولر آبی کاهش می‌یابد.

ورود گردو غبار به فضای سرمایش

استفاده از پوشال در کولر آبی پوشالی باعث می‌شود که گردو غبار و آلاینده ها به راحتی وارد فضای سرمایش شوند اما در کولر آبی سلولوزی به علت استفاده از پد سلولزی این مشکل پیش نمی آید (زمان استفاده از کولر گازی نیز مشکل ورود گردو غبار و آلاینده به فضای سرمایش وجود ندارد). کولر آبی سلولزی کولری است دوستدار محیط زیست بدون تولید هیچ آلاینده ای و با استفاده از آن می‌توان تا حدود زیادی از ورود آلاینده‌ها و گردو غبار به فضای سرمایش جلوگیری کرد. به عنوان یک نمونه کولرهای سلولزی مدل پالا با داشتن فیلترهای مخصوص از این ویژگی برخوردارهستند.

کنترل دمای محیط

کولر آبی پوشالی از زمانی که روشن می‌شود تا لحظه‌ای که خاموش شود به طور مداوم کار می‌کند و کنترلی به دمای محیط ندارد، اما با استفاده از کولرهای سلولزی شرکت انرژی (6) که ترموستات دارند می‌توان دمای محیط را کنترل کرد و با تنظیم دمای دلخواه می‌توان مشاهده کرد که کولر در دمای تنظیم شده خاموش می‌شود و مصرف انرژی کاهش می‌یابد. (البته استفاده از ترموستان در کولرهای آبی در بین تولیدکنندگان روبه افزایش است.)

هزینه خرید اولیه

هزینه خرید کولر سلولزی برای یک واحد 100 متر در تهران طبق محاسبات تا 8 برابر کمتر از کولر گازی و تا حدود 1.5 برابر بیشتراز کولر آبی پوشالی است.

تعویض قطعات و سرویس کولر

تعویض قطعات کولر سلولزی به آسانی و سادگی کولر پوشالی است و پد سلولزی آن به راحتی قابل تعویض است.با این تفاوت که در کولر آبی پوشالی هر سال باید پوشال کولر تعویض شود اما در کولر سلولزی طول عمر پد سلولزی حداقل سه سال است و در مناطقی که سختی آب کم باشد طول عمر بالای هفت سال نیز مشاهده شده است. با این وجود و هزینه‌ی تعمیر و نگهداری کولر سلولزی، بسیار کمتر از کولر گازی است.

مشاهده می‌شود که کولر آبی سلولزی در مقایسه با کولر آبی کولر آبی پوشالی و کولر گازی تا حدود زیادی از مزایای هر دو کولر به طور همزمان برخوردار است و معایب کمتری به نسبت هردو کولر دارد.

در پایان توصیه می‌شود با توجه به منطقه جغرافیایی و اقلیمی که در آن ساکن هستند و با توجه به اطلاعاتی که در این مقاله به آن اشاره شده و با در نظر گرفتن هزینه‌ای و مصرف انرژی برای ایجاد سرمایش انتخابی مناسب با بودجه و محل زندگی خویش داشته باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت کولان سل

سرمایش تبخیری علاوه بر سازگاری با محیط زیست و اقلیم گرم و خشک ایران، صرفه جویی قابل توجهی در مصرف انرژی دارد به همین دلیل در سال 1384 بررسی و تلاش های لازم برای ایجاد خط تولید پدسلولزی بعنوان جایگزینی مناسب بجای پوشال آغاز گردید و در سال 1387 اولین پروانه بهره برداری تولید پد سلولزی در ایران دریافت شد و تحت عنوان کارخانه پدسلولزی در شهرک صنعتی اشتهارد واقع در استان البرز آغاز بکار کرد

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان