اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970927334269845

جنگل‌ها را از بین نبریم

کد: 13970927334269845

https://goo.gl/b7vwHB

، (اخبار رسمی): جنگل‌ها ریه‌های زمین هستند. تصور کنید، انسان بدون ریه چه حال و روزی دارد؟ کره زمین بدون درختان به چه روزگاری در خواهد آمد؟ همه جا بیابان، حتی در صورت بارش باران هم هیچ درختی نیست که جلوی ویرانگری بیش از حد سیل را بگیرد.

جنگلها را از بین نبریم
جنگل‌ها را از بین نبریم

همه می‌دانند که بریدن درختان اقدام پسندیده‌ای نیست، همچنین همه می‌دانند هرساله درختان بسیار زیادی قطع می‌شوند و به مصارف گوناگونی می‌رسند. می‌توان به راحتی حدس زد، که نرخ قطع درختان با نرخ کاشت آنها برابر نیست و می‌توان حدس زد که نرخ کاشت درختان کمتر از نرخ قطع و قلع و قمع کردن درختان است.

در اطراف ما وسایل چوبی زیادی وجوددارد که مواد اولیه آنها با قطع درختان به دست می‌آید. از یک کبریت ساده و دفترچه یاداشتی که داریم، تا دکورهای و مبلمان و وسایلب چوبی مجلل همگی ساخته چوب هستند.

مسلما نمی‌توان جلوی قطع درختان را گرفت و درخواست جلوگیری از قطع درختان به طور کامل، به نظر ساده لوحانه می‌رسد. اما انسان باید از منابع طبیعی خود استفاده کند و نمی‌توان  جلوی قطع درختان را گرفت. اما با این حال می‌توان جلوی قطع بی رویه درختان را گرفت. چگونه؟

جواب ساده است با تغییر الگوی خرید و الگوی مصرف می‌توان تا آنجایی که مقدور است از خرید وسایلی که مواد اولیه آنها چوب درختان  است خودداری کرد. به عنوان مثال می‌توان از فندک به جای کبریت در آشپزخانه‌ها استفاده کرد. مواد اولیه کبریت، چوب درخت است و برای تولید کبریت باید حتما درختان را قطع کرد.

واضح به نظر می‌رسد، در زمانی که محصول جدیدی به  بازار می‌آید که از محصول قبلی بهتر است، با کیفیت‌تر است و صدمه‌ای هم به منابع طبیعی نمی‌زند، همه باید به عنوان مصرف‌کنندگان نهایی در الگوی خرید خود تغییر ایجاد کنند و از محصول بهتر استفاده کنند. در مثال کبریت و فندک، مسلما قیمت فندک چندین برابر قیمت کبریت است، اما وقتی در مقام مقایسه بر می‌آییم، تعداد زیادی برای استفاده فندک را به کبریت ترجیح می‌دهند.

به عنوان یک مثال دیگر می‌توان از پوشال کولر نام برد. کولر آبی سال‌ها ست که در ایران تولید می‌شود و برای اکثر نقاط جغرافیایی ایران گزینه مناسبی برای خنک کردن هوا در تابستان است. سال‌هاست که برای تولید پوشال کولر آبی درختان قطع می‌شوند. مواد اولیه و اصلی برای تولید پوشال کولر چوب درخت است. با یک جستجوی ساده می‌توان در اینترنت متوجه شد که هر ساله بالغ بر هزار تن درخت برای تولید پوشال قطه می‌شود. تصور کنید که برای تولید و جایگزینی این حجم انبوه از درختان به چه سرمایه و چه مقدار زمان احتیاج است؟

اگر محصولی وجود داشته باشد که جایگزین مناسبی برای پوشال کولر آبی باشد به نظر می‌رسد، با تغییر الگوی خرید و الگوی مصرف می‌توان تا حدودی از قطع درختان جلوگیری کرد.

پوشال کولر یک واسطه سرمایش تبخیری است. آب را روی پوشال می‌‌ریزد، گرمای محیط را می‌گیرد و هوا را خنک می‌کند.

اما با تولید پد سلولزی مصرف کننده‌های کولر آبی متوجه تفاوت‌های عمده پوشال با پد سلولزی شده‌اند و وقتی با آنها درباره مزیت‌های پد سلولزی به نسبت پوشال صحبت می‌شود، ترجیح م‌یدهند از پد سلولزی به جای پوشال استفاده کنند. با تغییر الگوی خرید از کولر آبی به کولر سلولزی می‌توان جلوی قطع بی رویه درختان را برای تولید محصولی که کارایی کمی دارد گرفت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت کولان سل

سرمایش تبخیری علاوه بر سازگاری با محیط زیست و اقلیم گرم و خشک ایران، صرفه جویی قابل توجهی در مصرف انرژی دارد به همین دلیل در سال 1384 بررسی و تلاش های لازم برای ایجاد خط تولید پدسلولزی بعنوان جایگزینی مناسب بجای پوشال آغاز گردید و در سال 1387 اولین پروانه بهره برداری تولید پد سلولزی در ایران دریافت شد و تحت عنوان کارخانه پدسلولزی در شهرک صنعتی اشتهارد واقع در استان البرز آغاز بکار کرد

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی