اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971016338249845

کاربرد پد سلولزی در صنایع نساجی

کد: 13971016338249845

https://goo.gl/iwTZ77

، (اخبار رسمی): ریسندگی و بافندگی کتان، پشم و ابریشم در شرایط بهینه، نیازمند رطوبت نسبی مابین 50 تا 85 درصد، در تمامی مراحل تولید این منسوجات است. دقیقا به همین منظور بود که رطوبت‌زنی برای اولین بار در کارخانه‌های نساجی مورد استفاده قرار گرفت.

کاربرد پد سلولزی در صنایع نساجی
کاربرد پد سلولزی در صنایع نساجی

به علت شکننده بودن رشته‌های نخی، رطوبت بالا رشته‌های نخی را قوی کرده و پاره شدن آن را در خلال بافندگی و ریسندگی کاهش می‌دهد. همچنین وجود رطوبت، امکان تنظیم دقیق‌تر ماشین‌ها را فراهم می سازد و ماشین‌ها قادر به کارکردن با سرعت‌های بالاتر و توقف‌های کمتر خواهند بود. با توجه به این توضیحات می‌توان به این نتیجه رسید که وجود رطوبت در کارخانه‌جات ریسندگی و بافندگی جزو الزامات اولیه آنها است. اما برای ایجاد رطوبت یکنواخت و مانا چه باید کرد؟

دستگاه‌هایی که برای ایجاد رطوبت و البته تهویه هوا در کارخانه‌های نساجی استفاده می‌شوند عبارتند از: زنت، ایرواشر، هواساز و چیلر.

تجهیزات به کار رفته در این دستگاه‌ها، متفاوت و کارایی و اثربخش آنها متفاوت است. اما برای ایجاد رطوبت نسبی بالا در همه دستگاه‌ها در اقلیم‌های متفاوت ، می‌توان از پد سلولزی استفاده کرد.

خاصیت جذب آب بالای پد سلولزی به ایجاد رطوبت در این دستگاه‌ها کمک شایانی می‌کند و می‌تواند برای استفاده در این دستگاه‌ها مناسب باشد. همچنین استفاده از ضخامت‌های بالای پد سلولوزی در این دستگاه‌ها، تا حدودی از ورود آلاینده‌ها به فضای تهویه جلوگیری می‌کند.

الکتریسته ساکن و شکل‌گیری گرد و خاک و پرز در ماشین‌ها کاهش می‌یابد. همچنین محصولات این کارخانه‌ها از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و ظاهر و مقاومت بالاتری دارند و محصول تولیدی به ازای ماده اولیه مصرفی نیز بیشتر است. کاهش گرد و خاک و پرز خطر آتش سوزی و هزینه تمیزکاری ماشین آلات را کاهش می‌دهد و به حفظ سلامت کارگران کمک می‌کند. فرآیند صورت گرفته بر روی مواد اولیه سنتی، باید در فضاهایی با رطوبت نسبی نزدیک به 60 درصد انجام شود. (به استثنای ترکیب پلی استر، کتان که نیازمند رطوبت نسبی 30 درصد است).

در صنایع نساجی و تولید منسوجات نخی،رطوبت هوا باید در سحطی مابین 50تا 85 درصد حفظ شود. چون که منسوجات نخی بسیار ترد و شکننده هستند.

سطح رطوبتی بین 50تا 80 درصد باید در کلیه فرایندهای تولید منسوجات حفظ شود. در واقع از ترکیب موادخام اولیه تا حلاجی، تاباندن، ریسندگی و بافندگی باید این رطوبت مانا باشد تا از پارگی نخ و ایجاد عیوب دیگر جلوگیری شده و انعطاف پذیری منسوجات حفظ شود.

پد سلولزی که در صنایع نساجی استفاده میشود مدل 7060 است.

ویژگی‌های این پد که باعث شده مورد استفاده باشد به این شرح است:

بازده بالای تبخیر آب

درصد تبخیر بالا

افت فشار کم هنگام خیس شدن

جلوگیری از حمل قطرات آب با جریان هوا

خاصیت خودشویی ایستایی

و مانایی زیاد طول عمر طولانی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت کولان سل

سرمایش تبخیری علاوه بر سازگاری با محیط زیست و اقلیم گرم و خشک ایران، صرفه جویی قابل توجهی در مصرف انرژی دارد به همین دلیل در سال 1384 بررسی و تلاش های لازم برای ایجاد خط تولید پدسلولزی بعنوان جایگزینی مناسب بجای پوشال آغاز گردید و در سال 1387 اولین پروانه بهره برداری تولید پد سلولزی در ایران دریافت شد و تحت عنوان کارخانه پدسلولزی در شهرک صنعتی اشتهارد واقع در استان البرز آغاز بکار کرد

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی