اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971109343779845

در زمان خرید کولر سلولزی به چه نکاتی باید توجه کرد

کد: 13971109343779845

https://goo.gl/cK2mab

، (اخبار رسمی): در اکثر نقاط جهان، تولیدکنندگان در یک بازار رقابتی سعی می‌کنند، مطابق با نیاز بازار، کشش بازار و درخواست مشتریان محصولات خود را تولید کنند. اگر بازار به طور انحصاری در اختیار تعداد معدودی تولیدکننده باشد، مصرف‌کننده، حق انتخاب کمتری خواهد داشت.

در زمان خرید کولر سلولزی به چه نکاتی باید توجه کنیم
در زمان خرید کولر سلولزی به چه نکاتی باید توجه کرد

اگر بازار به طور انحصاری در اختیار تعداد معدودی تولیدکننده باشد، مصرف کننده، حق انتخاب کمتری خواهد داشت و به ناچار از بین تولیدکنندگانِ محصول باید یک کدام را برای رفع نیاز خود انتخاب کند و در واقع نیاز خود را با محصول تولید تطبیق دهد.

در بعضی صنایع در ایران این انحصار وجود دارد. به عنوان نمونه شاید بتوان از صنعت خودروسازی نام برد که حجم عمده سهم بازار آن، در اختیار دو تولیدکننده عمده دولتی در کشور است که به گونه‌ای انحصاری و اعجاب‌انگیز می‌توانند، قیمت خودرو، نوع خودرو و حتی در بعضی مواقع رنگ خودرو را نیزبرای مشتریان‌شان، انتخاب کنند و آخر سر و مشتری از کالایی، استفاده می‌کند که گاهی اوقات انتخاب رنگ آن هم در اختیار خودش نبوده است و جالب اینکه از خرید خود راضی است و گاهی اوقات برای دریافت اتومبیل ماه‌ها منتظر می‌ماند.

اما به نظر می‌رسد در صنایع کوچک‌تر به این علت که انحصار در اختیار عده‌ای خاص نیست، فضای رقابتی بیشتر است. میزان سرمایه اولیه برای احداث خط تولید کمتر است، چابکی سازمان‌ها بیشتر است و سازمان می‌تواند خیلی زود خودش را با شرایط بازار و نیاز مصرف‌کننده وقف دهد.

به عنوان مثال فرض کنید اگر تولید لوازم خانگی در ایران انحصارا در اختیار دو یا سه شرکتِ خاصِ بود چه اتفاقی می‌افتاد؟

ممکن بود حتی نتوانید رنگ یخچال خود را انتخاب کنیدو یا اینکه در زمان خرید با تعداد محدودی محصول با امکانات جانبی کم مواجه شوید و اگر از محصول ناراضی باشید با همان مبلغ نمی‌توانید، محصولی جایگزین برای خود و استفاده در منتزل خریداری کنید. احتمالا باید یخچالی می‌خریدید که زمان تحویل آن مشخص نبود و از این بابت باید از تولیدکننده تشکر هم می‌کردید.

خوشبختانه تولید و عرضه لوازم خانگی در ایران انحصاری نیست. صنعت لوازم خانگی به نسبت صنعت خودرو در ایران از انحصار خارج شده و البته تعداد محدودی شرکت دولتی هنوز در آن فعال هستند.

اما شرکت‌های زیادی در حال حاضر انواع لوازم خانگی را در ایران تولید می‌کنند و محصولات آنها از تنوع بسیار زیادی برخوردار است و مصرف‌کننده می‌تواند با توجه به بودجه خود انتخاب‌های متعددی داشته باشد.

به عنوان مثال فقط در شهر تبریز و در مناطق صنعتی آن حدود 150 شرکت خصوصی در حال تولید انواع اجاق گاز، کولر آبی، یخچال، فریزر، بخاری و آبگرمکن هستند و هر سال به تعداد آنها اضافه می‌شود.

در زمان خرید کولر سلولزی باید به چه نکاتی توجه شود؟

همان‌طور که اشاره شد بازار لوازم خانگی یک بازار رقابتی است. کولر آبی به عنوان یکی از لوازم مورد نیاز خانوار مدت‌ها است که در ایران تولید می‌شود و در چند سال اخیر در دو نوع کولر پوشالی و کولر سلولزی به بازار عرضه شده است.

کولر سلولزی ابتدا توسط شرکت انرژی در ایران تولید شد و پس از استقبال مصرف کننده‌ها، شرکت‌های تولیدی دیگر نیز وارد این بازار شدند.

کولرهای با ظرفیت هوادهی 3500 ،5500 و 7000 به نسبت کولرهای دیگر بیشترین درخواست را در بازار کولرهای آبی سلولزی دارند.

باید به این نکته توجه داشت که صرف اینکه تولید کننده‌ای ادعا کند که کولر سلولزی تولید کرده است،دلیل بر این نیست که بهترین نوع کولر سلولزی را تولید کرده است.

البته ناگفته نماند طبق تجربه، بدترین نوع کولر سلولزی، در ظرفیت یکسان، از بهترین نوع کولر پوشالی، سرمای بیشتری تولید می‌کند. به این علت که ضخامت پوشال سوزنی در نهایت 3 سانتی‌متر است اما، ضخامت پد سلولزی در کمترین ضخامت، 5 سانتی‌متر است. در نتیجه در همین ابتدا تفاوت سرمادهی باعث می‌شود که خریدار به کولر سلولزی به عنوان کولری بهتر از کولر پوشالی توجه کند.

در نتیجه توصیه می‌شود که در زمان خرید کولر سلولزی (پس از انتخاب ظرفیت هوادهی کولر)به نکات زیر توجه شود:

  • حسن شهرت برند شرکت تولید کننده کولر سلولزی دربازار
  • توجه به برچسب مصرف انرژی روی کولر سلولزی
  • مراجعه به سایت اینترنتی شرکت تولیدکننده و مطاله کاتالوگ محصول
  • پرس و جو از اطرافیان بابت شناخته یا ناشناخته بودن تولیدکننده
  • خدمات پس از فروش شرکت تولید کننده کولر سلولزی
  • ضخامت پد سلولزی مورد استفاده در کولر تولید شده

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت شرکت کولان سل به آدرس www.koolancel.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت کولان سل

سرمایش تبخیری علاوه بر سازگاری با محیط زیست و اقلیم گرم و خشک ایران، صرفه جویی قابل توجهی در مصرف انرژی دارد به همین دلیل در سال 1384 بررسی و تلاش های لازم برای ایجاد خط تولید پدسلولزی بعنوان جایگزینی مناسب بجای پوشال آغاز گردید و در سال 1387 اولین پروانه بهره برداری تولید پد سلولزی در ایران دریافت شد و تحت عنوان کارخانه پدسلولزی در شهرک صنعتی اشتهارد واقع در استان البرز آغاز بکار کرد

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]