اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980208363709845

کولر آبی برای کدام مناطق ایران مناسب است؟

کد: 13980208363709845

http://bit.ly/2GURYFq

، (اخبار رسمی): همان‌گونه که همه می‌دانند کشور ایران از اقلیم‌های متفاوت آب و هوایی برخوردار است. اما آب و هوای گرم و خشک در اکثر مناطق ایران آب و هوای غالب است و اکثر مناطق ایران را در بر می‌گیرد. زمستان‌های سرد و خشک و تابستان‌های گرم و سوزان از ویژگی‌های مناطق جغرافیایی با آب و هوای گرم و خشک ایران هستند.

کولر آبی برای کدام مناطق ایران مناسب است؟
کولر آبی برای کدام مناطق ایران مناسب است؟

برای رهایی از آب و هوایی که خیلی گرم ویا خیلی سرد باشد می‌توان از لوازم خانگی سرمایشی و گرمایشی استفاده کرد. در محیط کار نیز از دستگاه‌های سرمایشی و گرمایشی صنعتی استفاده کرد.

انواع مختلف کولرهای آبی و گازی در فصل گرما و انواع بخاری و هیتر و کوره هوای گرم در فصل سرما به کمک می‌آید تا شرایط بهتری را برای گذران لحظات ایجاد کند.

در ادامه این مقاله صرفا به استفاده از دستگاه‌های ایجاد سرمایش و به طور اخص سرمایش تبخیری و تناسب آن با آب و هوای ایران پرداخته شده است.

سرمایش تبخیری عملکرد ساده‌ای دارد به این صورت که آب، هوای گرم محیط و اختلاف هوای این دو المان‌های تاثیرگذار بر اثرگذاری سرمایش تبخیری هستند.

مجاورت آب، با هوای گرم باعث تبخیر آب و کاهش دمای هوا می‌شود. آبِ تبخیر شده با هوا مخلوط می‌شود و رطوبت هوا افزایش می‌یابد. به این ترتیب رطوبت هوا افزایش و دمای هوا کاهش می‌یابد. متداول‌ترین وسیله‌ای که این مکانیزم را انجام می‌دهد کولرآبی است که همه با آن آشنا هستند.

اما اگر همچون مناطق سواحلی جنوب و شمال کشور رطوبت هوا زیاد باشد آیا این مکانیزم رضایت بخش است؟

هدف از این مقاله بررسی تطبیق وسایل سرمایشِ تبخیری با مناطق جغرافیایی ایران است که با استناد به کتاب سرمایش تبخیری مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی تهیه شده است.

طبق نقشه تهیه شده توسط مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن به وضوح مشاهده شده که استفاده از سیستم سرمایش تبخیری مستقیم و سرمایش تبخیری غیر مستقیم برای اکثر مناطق ایران که از نظر تراکم جمعیتی هم در اکثریت هستند توصیه شده است.

تفاوت تجهیزات سرمایش تبخیری در چیست؟

با توجه به تجهیزات ساخته شده برای ایجاد سرمایش می‌توان سرمایش تبخیری را به چهار گروه تقسیم کرد:

1- سرمایش تبخیری مستقیم

در این گروه از تجهیزات سرمایشی هوا در تماس مستقیم با آب خنک می‌شود. این تماس در کولرهای آبی توسط پوشال و یا پد سلولزی و در ایرواشر توسط افشانک صورت می‌گیرد.

سرمایش تبخیری مستقیم در مناطق گرم و خشک ایران گزینه‌های به صرفه و مناسب است.

2- سرمایش تبخیری غیرمستقیم

در این روش که به نام خنک‌کاری مداربسته شناخته می‌شود به نوعی از مبدل حرارتی استفاده می‌شود. هوای خنک شده به طور مستقیم وارد محیط تنفس نمی‌شود بلکه با عبور از یک مبدل موجب خنک کردن هوایی می‌شود که قرار است وارد محیط سرمایش شودو جریان هوای دوم وارد محیط می‌شود. این روش برای مناطقی مفید است که رطوبت هوا بالاست.

3- روش تبخیری ترکیبی حاصل ترکیب یک سیستم تبخیری با سایر روش‌های خنک‌سازی مانند چیلر تراکمی است. زمانی که در بعضی از ساعات روز میزان رطوبت و دمای هوا آنقدر بالا باشد که سیستم تبخیری بازده مناسبی نداشته باشد با یک کویل سرمایشی تراکمی در سیستم می‌توان این مشکل را حل کرد.

4- سرمایش تبخیری دسیکنتی

در این روش هوا پس از عبور از فیلتر وارد چرخ دسیکنت (رطوبت‌گیر) می‌شود. رطوبت آن گرفته می‌شودو بعد از آن هوا با عبور از پد سلولزی خنک می‌شود و وارد فضای تهویه می‌شود.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت کولان سل

سرمایش تبخیری علاوه بر سازگاری با محیط زیست و اقلیم گرم و خشک ایران، صرفه جویی قابل توجهی در مصرف انرژی دارد به همین دلیل در سال 1384 بررسی و تلاش های لازم برای ایجاد خط تولید پدسلولزی بعنوان جایگزینی مناسب بجای پوشال آغاز گردید و در سال 1387 اولین پروانه بهره برداری تولید پد سلولزی در ایران دریافت شد و تحت عنوان کارخانه پدسلولزی در شهرک صنعتی اشتهارد واقع در استان البرز آغاز بکار کرد

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی