اطلاعات تماس
  • 090595*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970823328049642

تکنولوژی بلاک چین و صنعت نوظهور دنیا

کد: 13970823328049642

https://goo.gl/5gQVk1

، (اخبار رسمی): در این مقاله برای توضیح بلاک چین، ابتدا ساختار اینترنت بررسی می‌شود تا بهتر مفهوم بلاک چین توضیح داده شود. اینترنت به شبکه‌ای از کامپوترها گفته می‌شود که توسط اتصالات دیجیتالی خاص که به آنها پروتکل گفته می‌شود به هم متصل می‌شوند و می‌توانند به تبادل انواع داده بپردازند.

تکنولوژی بلاک چین و صنعت نوظهور دنیا
بلاک چین

بیشتر سرویس‌های اینترنتی یا به طور کلی سرویس‌های مبتنی بر شبکه‌های الکترونیکی به شکل متمرکز طراحی شده‌اند. به این معنی که داده‌ها و نرم‌افزارهایی که یک سرویس به آن‌ها نیاز دارد روی یک کامپیوتر یا شبکه کوچکی از کامپیوتر‌ها قرار می‌گیرد که به این کامپیوترها سرور یا کامپیوتر کارساز گفته می‌شود. بقیه کامپیوتر‌ها که کلاینت و یا کارخواه نامیده می‌شوند، با فرستادن درخواست اطلاعات به این سرور مرکزی و دریافت آن‌ها می‌توانند از سرویس مورد نظر استفاده کنند. یکی از مشکلات اصلی این ساختار این است که از آن‌جایی‌که همه داده‌ها بر روی یک یا چند سرور متمرکز شده است، اگر این سرورها به هر دلیلی از بین رفته یا از شبکه خارج شوند، سرویسی که ارائه می‌دادند هم از دسترس خارج می‌شود. گاهی ممکن است حتی تمامی اطلاعات ذخیره شده بر روی یک سرور از بین برود.

در مقابل این ساختار نسبتا سنتی، ساختارها و تکنولوژی‌های جدیدتری به وجود آمده‌اند که شکل غیرمتمرکزتری دارند. یکی از این تکنولوژی‌ها، تکنولوژی بلاک‌چین است. در تکنولوژی بلاک‌چین به‌جای اینکه داده‌ها و نرم‌افزارها روی یک سرور متمرکز قرار داده شوند، تعداد زیادی نسخه از آن‌ها روی تعداد زیادی کامپیوتر و به شکل غیر متمرکز قرار می‌گیرند و در واقع تمامی کامپیوترهای شبکه هم زمان نقش سرور و کلاینت (کارساز و کارخواه) را بازی می‌کنند. برای دسترسی به سرویس مورد نظر کافی است به هر کدام از این نسخه‌ها دسترسی پیدا کرد. از آن‌جایی‌که همه داده‌ها بر روی صدها و یا هزاران کامپیوتر ذخیره و همزمان به‌روزرسانی می‌شوند امکان از بین رفتن داده‌ها و یا رخ‌دادن اشتباه در ذخیره‌سازی به مقدار زیادی کاسته می‌شود.

بلاک چین‌ها به دو دسته عمومی (Public) و خصوصی (Private) تقسیم می‌شوند که تفاوت آن‌ها در حضور کاربران در شبکه است. به این صورت که در بلاک چین عمومی همه‌ی افراد آزاد هستند که در شبکه مشارکت کنند اما در بلاک چین‌های خصوصی برای حضور در شبکه نیاز به مجوز است. قابلیت‌های بلاک چین با ارزهای دیجیتال مطرح می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کوین اکستند

فعالیت در زمینه ارزهای دیجیتال و بیت کوین

اطلاعات تماس
  • 090595*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار