اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139710043356810294

دوتست، پلتفرمی برای برگزاری آزمون آنلاین

کد: 139710043356810294

https://goo.gl/phNy7i

، تهران , (اخبار رسمی): دوتست به نوعی یک پلتفرم برای برگزاری آزمون آنلاین است. برگزارکنندگان آزمون آنلاین می‌توانند یکی از پنل‌های دوتست را اجاره و آزمون خود را برگزار کنند. از آزمون می‌توانند درآمدزایی داشته باشند و آن را به فروش برسانند و یا اینکه آزمون‌ها را رایگان برگزار کنند.

دوتست، پلتفرمی برای برگزاری آزمون آنلاین
دوتست، پلتفرمی برای برگزاری آزمون آنلاین

تا‌کنون حدود 91 هزار نفر آزمون در دوتست برگزار شده و حدود ۲۷ برگزار‌کننده که از سازمان‌ها و موسسات مختلفی این آزمون‌ها را برگزار کردند

نفوذ اینترنت و کاربری‌های آن نه‌تنها تحولی در حوزه آموزش ایجاد کرده، بلکه کار را برای اساتید و افراد فعال در این حوزه آسان کرده است. علی‌رغم این کاربری‌ها ولی به نظر می‌رسد بستر آموزش در کشور همچنان نتوانسته ‌با این تحولات همگام شود و نیاز است توجه بیشتری به آموزش آنلاین صورت گیرد. استارت‌آپ دوتست مجموعه‌ای است که با ایجاد امکان برگزاری آزمون آنلاین در این حوزه فعالیت می‌کند.

محمد شریفی و ولی‌الله رئیسی دو جوان دهه شصتی بنیانگذاران دوتست هستند. محمد شریفی، داستان شکل‌گیری استارت‌آپشان را اینگونه روایت می‌کند: «‌من در حوزه صنعت نفت و گاز فعالیت داشتم و مدیرعامل یک شرکت حفاری بودم و در حوزه ارائه خدمات حفاری در دریا و خشکی فعالیت می‌کردم. همیشه علاقه‌مند بودم که کسب‌وکار خود را راه بیاندازم و چند‌سالی بود که ‌روی صنایع مختلف مطالعه می‌کردم و به فضای مجازی و کسب‌وکارهای الکترونیک علاقه‌مند شدم. بر همین اساس تصمیم گرفتم در این حوزه تحصیل کنم و فوق‌لیسانس خود را در حوزه کسب‌وکارهای الکترونیک گرفتم. با ولی‌الله در همان دوره ارشد آشنا شدم و بعد از اتمام دوره تصمیم گرفتیم با هم کسب‌وکاری را راه بیاندازیم. با مطالعاتی که در مورد بیزینس‌های موفق در آینده داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که حوزه آموزش حوزه آینده‌داری است و تصمیم گرفتیم وارد حوزه آموزش و یادگیری الکترونیک شویم. بر همین اساس استارت‌آپ دونس را راه انداختیم که در حال حاضر نیز فعال است. در دونس فضایی فراهم شده و این امکان برای اساتید و آموزشگاه‌ها وجود دارد که دوره‌های آموزشی مختلفی طراحی و برگزار کنند. در دونس با توجه به بررسی‌هایی که داشتیم، تصمیم گرفتیم ‌روی دوره‌های کنکور تمرکز کنیم و با اساتید این حوزه مذاکراتی داشتیم. در آن ماژولی برای برگزاری آزمون طراحی کرده بودیم که اساتید می‌توانستند بعد از برگزاری دوره از دانش‌آموزان آزمون آنلاین بگیرند. هر چه بیشتر کار را ادامه می‌دادیم، اساتید به ماژول برگزاری آزمون آنلاین علاقه‌مند شدند و تمایل داشتند فضایی را برایشان فراهم کنیم تا بتوانند از کل دانش‌آموزانی که در سطح کشور با آنها کلاس دارند، آزمون آنلاین بگیرند. با تقاضایی که برای برگزاری آزمون آنلاین روبه‌رو بودیم، به این نتیجه رسیدیم که این ماژول می‌تواند یک محصول مستقل باشد و از همین جا ایده دوتست شکل گرفت و این استارت‌آپ را راه انداختیم.»

دوتست مرجعی برای برگزاری آزمون آنلاین است. به عبارت بهتر، دوتست امکان برگزاری آزمون آنلاین را برای موسسات، سازمان‌ها، مدارس و یا اساتید فراهم می‌کند.

وی در ادامه افزود: «‌ما به نوعی یک مارکت‌پلیس برای برگزاری آزمون آنلاین هستیم. برگزارکنندگان آزمون آنلاین می‌توانند یکی از پنل‌های دوتست را اجاره کنند و آزمون خود را برگزار کنند. از آزمون می‌توانند درآمدزایی داشته باشند و آن را به فروش برسانند و یا اینکه آزمون‌ها را رایگان برگزار کنند. تمام پنل‌های ما برای ۵۰۰ نفر آزمون طراحی شده ‌و البته امکان ارتقای آن برای تعداد بیشتری از شرکت‌کنندگان وجود دارد و محدودیتی از نظر تعداد برگزاری آزمون وجود ندارد. تا‌کنون ۵۲ هزار نفر در دوتست ثبت‌نام کرده‌اند. زمانی که آزمون‌ها در دوتست ایجاد می‌شود، این امکان برای برگزار‌کنندگان وجود دارد که علاوه بر اینکه آزمون را برای افراد موسسه و سازمان خود برگزار کنند، بتوانند آن را برای کاربران سایت دوتست نیز براساس سلایقی که دارند تبلیغ کنند و آزمون خود را به فروش برسانند.»

شریفی می‌گوید تا‌کنون حدود 91 هزار نفر آزمون در دوتست برگزار شده و حدود ۲۷ برگزار‌کننده که از سازمان‌ها و موسسات مختلفی این آزمون‌ها را برگزار کردند.

وی خاطر نشان کرد که با بازار بزرگی روبه‌رو هستند و فقط حجم بازار برگزاری آزمون در حوزه کنکور حدود ۱۳۰۰میلیارد تومان در سال است‌ و اگر بتوانند زیر ۵ درصد از این بازار را به‌دست بیاورند، موفق شده‌اند و «‌مزیتی که ما نسبت به رقبا داریم این است که امکان طراحی سوالات به صورت ویدئو، فیلم، صدا، تصویر، متن و ترکیبی از چند حالت وجود دارد. همچنین عملکرد کاربران‌ هنگام پاسخگویی به سوالات رصد می‌شود. اینکه بابت هر سوال‌ چقدر زمان می‌گذارد و یا چند بار گزینه‌ها را تغییر می‌دهد تا به جواب صحیح برسد. در انتها در گزارشی که به کاربر می‌دهیم نحوه عملکرد او را گزارش می‌دهیم. به عنوان مثال، به کاربری که نسبت به سایر کاربران زمان بیشتری را بابت پاسخ دادن به سوالات صرف کرده است گزارش می‌دهیم با اینکه «توانستی جواب صحیح را انتخاب کنی ولی به نظر می‌رسد به مبحث امتحانی مسلط نبودی.»

علاوه بر موارد ذکر شده مهم‌ترین مزیت دوست نسبت به رقبا امکان برگزاری آزمون آنلاین برای ۲۰۰ هزار نفر به طور همزمان است.

شریفی در انتها گفت: « برای برگزارکنندگانی که قصد دارند بعد از برگزاری آزمون به شرکت‌کنندگان مدرکی اعطا کنند، پیشنهاد می‌کنیم از این بستر برای پیش غربالگری برگزاری آزمون آنلاین اصلی استفاده کنند و از شرکت‌کنندگانی که حدنصاب امتیاز را کسب کردند، به صورت حضوری در مکانی که برگزار‌کننده آزمون مشخص می‌کند، آزمون آنلاین دیگری گرفته شود و پس از آن مدرک اعطا شود تا اعتبار‌سنجی نیز صورت گیرد.

او می‌گوید سیستم آموزشی کشور با فرهنگ برگزاری آزمون آنلاین فاصله دارد و نیاز است بستر‌سازی جدی در این زمینه صورت گیرد تا اعتبار بیشتری برای آزمون‌های آنلاین ایجاد شود و این مسئله یکی از مهم‌ترین چالش‌های‌مان بوده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دوتست

دوتست بستر برگزاری هر نوع مسابقه و آزمون آنلاین فارغ از نوع محتوا با کیفیتی متفاوت میباشد. قابلیت دریافت گزارش های متنوع و داده‌های مفید دقیقا بعد از برگزاری آزمون و یا نظر سنجی یکی از ویژگی های بارز خدمات دوتست می باشد. دوتست دارای تیمی چابک و جوان بوده که همیشه به دنبال راهکارهای خلاقانه میباشند .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

کارآفرینی و استارتاپ | علم و آموزش