اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802213671510294

آیا با وجود پیشرفت تکنولوژی هنوز استفاده از کاغذ منطقی است؟

کد: 139802213671510294

http://bit.ly/2YkyXSH

، تهران , (اخبار رسمی): مصرف سالانه 560 میلیون درخت برای تولید کاغذ در ایران عدد کمی نیست، قطعا تک تک افراد جامعه در قبال منابع طبیعی کشور مسئول هستند، اما چه کار می‌شود کرد؟ ایا تکنولوژی‌های جدید می‌تواند کمک شگرفی به حل شدن این داستان بکند؟ آیا استارتآپ‌ها برای تبدیل دنیا به یک مکان بهتر برای زندگی راه حلی دارند؟

آیا با وجود پیشرفت تکنولوژی هنوز استفاده از کاغذ منطقی است؟
جنگهای شمال کشور ، رامسر

طبق آمار ارائه شده در زمینه میزان مصرف درختان برای تولید کاغذ همین بس که برای تولید 500 برگ کاغذ A4 یک تنه کامل درخت استفاده می‌شود. خوب است که همه بدانند سرانه مصرف کاغذ در ایران معادل 22 کیلوگرم است

تاکنون برای خیلی‌ها پیش آمده که تیتر اول روزنامه‌ای را با عنوان «قطع درختان برای تولید کاغذ» یا «مصرف بی رویه کاغذ = قطع هزاران درخت» و امثال آن دیده باشند. یا تلویزیون را روشن کنند و ببینند کارشناس محترم برنامه به همراه مجری در حال صحبت از قطع بی رویه درختان برای تولید کاغذ می‌کند و کلی مقاله و کمپین دیگر. اما سوال اینجاست که آیا در شرایط فعلی اقتصادی که قیمت مواد اولیه تولید کاغذ بالا رفته و به موضوع آسیب‌های زیست محیطی و قطع درختان اضافه شده، چه راه کاری برای حل این مسئله وجود داره؟ آیا هنوز هم با افزایش قیمت و ادامه دادن به فرآیند گذشته تولید کاغذ می‌توان نیاز بازار را برطرف کرد؟ آیا وقت آن نرسیده که به روش‌های مدرن و جایگزین توجه بیشتری کرد و تغییر فرهنگی مورد نیاز در زمینه مصرف کاغذ را آغاز کردد؟

طبق آمار ارائه شده در زمینه میزان مصرف درختان برای تولید کاغذ همین بس که همه بدانند برای تولید 500 برگ کاغذ A4 یک تنه کامل درخت استفاده می‌شود. در عین حال خوب است که همه بدانند سرانه مصرف کاغذ در کشور ایران معادل 22 کیلوگرم است. حالا یک بند کاغذ A4 که شامل 500 برگ کاعذ است و وزنی حدودا معادل 2.5 کیلیوگرم دارد. یعنی حدودا هر کدام از افراد سالانه 3،400 برگ کاغذ مصرف می‌کنند. سهم هر یک ایرانی از میزان مصرف درختان در سال معادل 7 تنه تنومند درخت است. به نظر ناراحت کننده است؟ حدود جمعیت ایران 80 میلیون نفر است پس دیگر صحبتی از قطع سالانه پانصد و شصت میلیون درخت نمی‌توان زد.

همه افراد در قبال منابع کشور ایران مسئول هستند و باید دلسوزانه برای یافتن راه حل، جهت کاهش مصرف درختان برای تولید کاغذ تلاش کنند. بی شک استفاده از نسخه‌های الکترونیک روزنامه و نشریات، کتاب‌ها، اعم از درسی و غیر درسی، کمک آموزشی، تمرین و آزمون می‌تواند در کاهش مصرف کاغذ اثر چشم‌گیری بگذارد. روند استفاده از محصولات منتشر شده در قالب نسخه‌های الکترونیک و کاهش قیمت چشم گیر آنها نسبت به نسخه‌های کاغذی، بیانگر اقدام همه کشورها، در راستای کاهش مصرف کاغذ است. فرهنگ استفاده از کتاب‌های و مجلات الکترونیک روز به روز در حال گسترده شدن است و برگزاری کمپین‌هایی مثل #نه_به_کاغذ خود بیانگر شروع این حرک در ایران است.

یکی از قسمت‌هایی که سالانه بخش قابل توجهی کاغذ مصرف می‌کند، برگزاری آزمون‌های حضوری است که در همه عرصه‌ها رواج دارد. از آزمون‌های استخدامی و ضمن خدمت در سازمان‌ها گرفته تا آزمون‌های مدرسه‌ای و آموزشی. که استفاده از مرجع برگزاری آزمون آنلاین می‌تواند سهم بزرگی از مصرف کاغذ را کاهش دهد. تجربه دوتست در 2 سال اخیر نشان می‌دهد که حتی وزارتخانه‌ها نیز به این نکته حساس هستند و در همین راستا اقدام به برگزاری آزمون‌های خود به صورت آنلاین کرده‌اند و یا حتی شهرداری‌ها.

امید که مجموعه‌های بزرگ برگزاری آزمون نیز با استفاده از مرجع برگزاری آزمون آنلاین نقش خود را در کاهش مصرف کاغذ به خوبی ایفاء کنند. دوتست به عنوان مرجع برگزاری آزمون آنلاین در کشور، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با برگزار کننده‌های آزمون اعلام می‌دارد و خوشحال خواهد بود که بتواند سهم کوچکی در کاهش هدر رفت سرمایه‌های کشور داشته باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دوتست

دوتست بستر برگزاری هر نوع مسابقه و آزمون آنلاین فارغ از نوع محتوا با کیفیتی متفاوت میباشد. قابلیت دریافت گزارش های متنوع و داده‌های مفید دقیقا بعد از برگزاری آزمون و یا نظر سنجی یکی از ویژگی های بارز خدمات دوتست می باشد. دوتست دارای تیمی چابک و جوان بوده که همیشه به دنبال راهکارهای خلاقانه میباشند .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]