اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139710193390810190

نگران کسب درآمد در رشته‌های فنی نباشید

پردرآمدترین رشته‌های فنی و حرفه‌ای

کد: 139710193390810190

https://goo.gl/RswVvt

، (اخبار رسمی): امروزه در حالی که دغدغه بسیاری از افراد پیدا کردن شغل است، سایت‌هایی مانند فنی کارا وجود دارند که برای کسانی که مهارت فنی دارند، تبلیغات و ثبت آگهی را بدون هیچ هزینه اولیه‌ای انجام می‌دهند تا راهی برای کسب درآمد آن‌ها از مهارت‌های‌شان باشد.

پردرآمدترین رشته‌های فنی و حرفه‌ای
پردرآمدترین رشته‌های فنی و حرفه‌ای
پردرآمدترین رشته‌های فنی و حرفه‌ای
پردرآمدترین رشته‌های فنی و حرفه‌ای
پردرآمدترین رشته‌های فنی و حرفه‌ای
پردرآمدترین رشته‌های فنی و حرفه‌ای

افرادی که در رشته‌های فنی تحصیل می‌کنند، با وجود فنی کارا دیگر نیازی نیست نگران شغل آینده خود باشند. با عضویت در فنی کارا که مخصوص خدمات فنی است، می‌توان از مهارت فنی خود کسب درآمد کرد

رشته‌های فنی، به طور کلی جزو مشاغل پولساز به شمار می‌روند که یکی از مهم‌ترین دلایل آن، احتیاج نداشتن به سرمایه اولیه برای اجاره مغازه است. افراد فنی کار، حتی بدون داشتن مغازه و محل کار ثابت، می‌توانند با ثبت نام و درج آگهی، انواع خدمات فنی مثل لوله کشی، کلیدسازی، تعمیرات و … را در سایتی مثل www.fanikara.com ارائه داده و با مهارت فنی خود کسب درآمد کنند.

با پیشرفت روز به روز تکنولوژی و کاربردی‌تر شدن اینترنت در زندگی روزانه مردم، بسیاری از فعالیت‌ها و جستجوها به فضای مجازی محدود شده‌اند. به همین دلیل است که بسیاری از مردم در صورت مواجه شدن با مشکلات فنی، برای پیدا کردن افراد فنی کار و متخصص، در اینترنت جست و جو می‌کنند. همین مسئله است که شرایط درآمدزایی را برای مشاغل فنی بهبود می‌بخشد.

پولسازترین رشته‌های تحصیلی در ایران

طبق تحقیقات انجام گرفته، پردرآمدترین مشاغل در ایران، رشته‌‌های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، برنامه‌نویسی، کاردرمانی و فیزیوتراپی هستند. اما همان‌طور که همه می‌دانند این مشاغل برای همه مناسب نیستند و جامعه شناسان توصیه می‌کنند برای کسب درآمد بیشتر و داشتن شغلی پولساز، باید به نیازهای جامعه توجه کرد. برای روشن شدن بیشتر مسئله، به دو مثال زیر توجه کنید:

کلید سازی، شغلی که همیشه به آن نیاز است!

یکی از قدیمی‌ترین شغل‌هایی که همگام با تکنولوژی پیشرفت کرده است، کلیدسازی است. می‌توان با تحصیل در رشته صنایع فلزی، با تمام فنون مربوط به قفل و کلیدسازی آشنا شده و بلافاصله در این زمینه مشغول به کار شد. کلیدسازها، با توجه مواردی مثل جنس و نوع آلیاژ قفل و کلید، زمان انجام کار و میزان پیچیدگی قفل، کارمزد خود را تعین می‌کنند. کلیدسازی از جمله مهارت‌هایی است که همیشه به آن نیاز است. افرادی که کلیدساز ماهری هستند، شرایط کسب درآمد همواره برای آنها مهیا است.

یدک کش، خدمت رسانی به مردم و کسب درآمد

افرادی که علاقه‌مند به رانندگی با ماشین‌های سنگین هستند، این شغل مناسب است. حمل خودرو با یدک کش از جمله مشاغلی است که می‌توان در تمام ساعات شبانه‌روز و حتی ایام تعطیل به آن مشغول بود و توسط آن کسب درآمد کرد. افراد خودرو بر، در هنگام بروز مشکلاتی مثل خرابی ماشین یا تصادف، برای خدمت رسانی در محل حادثه حاضر می‌شوند. همچنین از ماشین بر برای حمل و نقل خودروهای تازه تولید شده نیز استفاده می‌شود.

تاثیر شرایط اقتصادی بر کسب درآمد

متاسفانه به دلیل تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی، بسیاری از واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها تعطیل شده‌اند و مشاهده می‌شود که بسیاری از افراد فنی کار نیز بیکار شده‌اند. بروز مشکلات در بازار کار، بر فارغ التحصیلان رشته‌های فنی و حرفه‌ای نیز تاثیر گذاشته و باعث شده است از این افراد درخواست کار نشود. امید است هر چه زودتر وضعیت اقتصادی کشور رونق پیدا کرده و تمامی رشته‌های شغلی در ایران، با ارزش و پر درآمد شوند.

اما مسئله مهم این است که بتوان در همین اقتصاد آشفته کسب درآمد کرد و به بازار کار وارد شد. همان‌طور که در ابتدای مطلب نیز اشاره شد، خدمات مربوط به مشاغل فنی را می‌توان به صورت آنلاین نیز ارائه داد. فنی کارا یک سایت محبوب فعال در زمینه ارائه خدمات فنی مانند کلیدسازی، لوله بازکنی، تعمیرات لوازم منزل، نصب ایزوگام، شیشه‌بری و بسیاری از موارد دیگر است. که ارتباط مستقیمی بین نیازمندی مردم و متخصصان برقرار می‌کند و با رضایت‌سنجی از مشتریان، افراد فنی کار را بر اساس مهارت و شایستگی به متقاضیان معرفی می‌کند. با وجود چنین سایت‌های خلاقی، دیگر نیازی نیست نگران بازار کار مشاغل فنی بود.

پردرآمدترین رشته‌های فنی و حرفه‌ای

در حال حاضر رشته‌های فنی و حرفه‌ای الکترونیک، مکانیک و البته رشته‌های تعمیر وسایل خانگی از بازار کار بسیار خوبی در ایران برخوردارند. فارغ التحصیلان این رشته‌ها پس از اتمام تحصیلات، امکان راهیابی به بازار کار را داشته و حتی می‌توانند در حین تحصیل نیز از مهارت خود استفاده کرده و کسب درآمد کنند.

نیاز سنجی‌های انجام گرفته نشان می‌دهد، کشور، امروز نیازمند افراد متخصص و مجرب در حوزه‌های فنی است. البته به این نکته مهم باید توجه داشت که تنها انتخاب کردن یکی از رشته‌های فنی و حرفه‌ای برای پولدار شدن در آینده کافی نیست، یکی از تاثیرگذارترین مسائل که نباید آن را فراموش کرد، علاقه و گرایش است.

با در نظر گرفتن این دو فاکتور مهم، می‌توان رشته فنی مناسب خود را به گونه‌ای انتخاب کرد که پس از فارغ التحصیلی قابلیت بهره‌وری از آن را داشته باشد. مورد دیگری که می‌تواند در موفقیت تاثیر مستقیم داشته باشد، میزان تلاش و پشتکار است. اگر با توجه به علاقه انتخاب رشته انجام شود، سپس با اشتیاق و پشتکار به یادگیری آن پرداخته شود، در آینده شخص، صاحب یکی از پردرآمدترین شغل‌های فنی و حرفه‌ای خواهد بود.

با تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای، می‌توان در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و در دانشگاه‌های دولتی، غیرانتفاعی، پیام نور، آزاد و علمی و کاربردی ادامه تحصیل داد. همچنین از طریق رشته‌های فنی و حرفه‌ای، می‌توان بدون کنکور نیز وارد دانشگاه شد. در نظام جدید آموزش و پرورش رشته فنی و حرفه‌ای شامل ۱۰ زیرگروه اصلی است که هر گروه خود دارای چند زیر رشته است:

  1. فرآوری و مواد: معدن، متالوژی، سرامیک، صنایع نساجی و شیمیایی
  2. امور اداری و بازرگانی: حسابداری
  3. هنر: نوازندگی سازهای ایرانی و جهانی، نقاشی، نمایش، طراحی و دوخت، سینما، پویا نمایی و تولید برنامه‌های تلویزیونی
  4. خدمات: حمل و نقل و ناوبری غذا و کشاورزی: امور دامی، باغی، زراعی و صنایع غذایی
  5. سلامت و بهداشت: تربیت کودک و تربیت بدنی
  6. مکانیک: تاسیسات مکانیکی، صنایع چوب و مبلمان، ماشین ابزار، مکاترونیک، مکانیک خودرو، چاپ و صنایع فلزی
  7. ساختمان و معماری: ساختمان و نقشه کشی معماری
  8. کامپیوتر و برق: الکترونیک، مخابرات دریایی،
  9. نرم افزار و شبکه نگهداری و تعمیرات ماشین ابزار: مکانیک موتورهای دریایی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فنی کارا

تلاش وب سایت فنی کارا، فراهم کردن محلی برای جستجوی بهترین ها در خدمات فنی است تا امکان “دریافت خدمات با کیفیت از نزدیکترین افراد متخصص و با انصاف در حداقل زمان” فراهم شود. در همین راستا، پس از برقراری ارتباط میان کاربران سایت و صاحبان آگهی (ارائه دهندگان خدمات فنی = افراد فنی کار) از کاربران رضایت سنجی به عمل می آید و در نتیجه ی رضایت سنجی هر کدام از افراد فنی کار درج می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]