اطلاعات تماس
  • 093924*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139711133449610826

بهبود و بهینه‌‌سازی صفحات فرود

نکات مهمی که باید برای طراحی صفحات فرود بدانید

کد: 139711133449610826

https://goo.gl/Umz4yq

، اصفهان , (اخبار رسمی): در این مقاله به بهبود و بهینه‌ سازی صفحات فرود (Landing Page) پرداخته می‌شود.

نکات مهمی که باید برای طراحی صفحات فرود (Landing Page) بدانید
نکات مهمی که باید بای بهبود طراحی صفحات فرود بدانید

صفحه فرود، به یک یا تعدادی از صفحات وب‌سایت گفته می‌شود که وظیفه جذب Lead یا سرنخ برای کسب‌وکار دارد که این سرنخ‌ها پتانسیل تبدیل شدن به مشتری‌های تجارت را دارند.

در واقع صفحه فرود، برای تجارت، نقش یک آهنربا را بازی می‌کند و سبب می‌شود تا علاقه‌مندان به خدمات و محصولات را به سوی خود جذب کند. اما در ادامه چگونگی اثربخشی چنین صفحات بیان می‌شود.

استفاده از المان‌های جذب Lead

اصولا در صفحات فرود باید یک ارزش منحصر به فرد ارائه داد به گونه‌ای که مخاطبان این احساس را دریافت کنند که در برابر ارائه اطلاعات خود به شما، یک ارزش خاص دریافت می‌کنند.

چینش محتوا نباید به گونه‌ای باشد که سبب غرق شدن مخاطب شود و این نکته را باید دانست که فقط ۸ ثانیه فرصت باقی است که مخاطب را برای دریافت اطلاعاتش، راضی کرد. از جمله المان‌های مهم و تاثیرگذار در جذب مخاطب بیشتر، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
– عنوان یا سرتیتر (مهم‌ترین ارزش کلیدی را در این عنوان باید ذکر کرد)
– زیرعنوان (برخی از صفحات فرود ممکن است بیان ارزش‌ها را به زیر عنوان‌هایی تقسیم کرد)
– کلید‌های Call To Action (استفاده از متن‌های جذاب با تضاد رنگی برای اینگونه کلید‌ها)
– بیان مزیّت‌ها (باید سعی شود حداقل ۵ مزیّت‌ خدمات یا محصولات را در این صفحه نوشت)
– استفاده از فرم ثبت اطلاعات (برای دریافت اطلاعات تماس مخاطب، نیاز به یک فرم است)

طرّاحی ساده صفحات فرود

بهترین نوع طراحی برای صفحات فرود، طراحی با نگاه مینیمالیستی است به این معنی که بتوان در ساده‌ترین حالت، صفحات فرود خود را شکل دهید.

باید سعی شود از فضاهای سفید به صورت متعادل استفاده شود. کاربر نباید با ورود به صفحه، گیج و سردرگم شود و نداند که از کجای صفحه شروع به مرور مطالب کند. برای بهبود این موضوع می‌توان از بالا به پایین یک جریان هدایت مخاطب به پایین صفحه ایجاد شود. کاربران عادت دارند تا صفحات را به پایین اسکرول کنند، پس بلوک‌های ساده‌ای باید ایجاد کرد و سعی شود با درج متن، تصویر و حتی قرار دادن یک ویدیویِ کوتاه، منظور اصلی را برساند و اینکه قرار است چه ارزشی را به مخاطب خود، هدیه دهد.

نباید سعی شود که از تصاویر با حجم بالا استفاده کرد، زیرا بارگزاری صفحه را با مشکل رو‌به‌رو خواهد کرد و کاربر را خسته می‌کند. فونت‌ها باید به اندازه کافی بزرگ و قابل خواندن باشد و نکته بسیار مهم اینکه حتما باید سعی شود نحوه نمایش صفحات فرود در موبایل را بررسی کرد.

استفاده از تصاویر با کیفیت

همیشه باید سعی شود در صفحات فرود، از تصاویر با کیفیت (اما کم حجم) استفاده شود. حتی اگر شده، توسط یک عکاس حرفه‌ای، تصاویر منحصر به فردی تهیه کرده و آن را برای قرار دادن در صفحه Landing Page خود، آماده کرد.

دلیل اصلی استفاده از تصاویر این است که اصولا قدرت درک مفاهیم انسان در برابر یک تصویر، بسیار بیشتر از متن است و با سرعت بیشتری می‌توان فرد را برای ثبت اطلاعاتش راضی کند. حتی اگر بتوان یک ویدیو برای صفحه فرود خود آماده کرد، با این کار سبب افزایش اعتماد مخاطب خود خواهد شد.

نشانه‌هایی برای اعتماد و رضایت عمومی داشته باشید

مردم دوست دارند که با المان‌هایی رو‌به‌رو شوند که اعتمادشان را بالا ببرد. برای این کار باید سعی کرد تصویر و نظرات مشتریان راضی را قرار دهید و از آن بهتر باید سعی شود از نظر چند مخاطب حرفه‌ای خود، صدا ضبط کرده و آن را به صورت آنلاین در صفحه فرود منتشر کرد. مردم زمانی که متوجه می‌شوند افراد بسیاری از خدمات راضی بوده‌اند، بهتر مجاب می‌شوند تا برای قدم اول، اطلاعات خود را در اختیار قرار دهند.

نکته دیگر اینکه، اگر گواهی و یا نشان‌ اعتباری از سازمان یا مرکز خاصی دریافت شده است، حتما تصویر آن را در صفحه Landing باید قرار داد. (مثلا نماد اعتماد الکترونیک یا …)

اجرای تست A/B

این تنها کافی نیست که یک صفحه فرود پدید آورید و دیگر تصور کنید، کار تمام شده است. بلکه باید بر روی صفحات فرود خود، تست A/B انجام دهید. 

اصولا A/B تست به این صورت انجام می‌شود که برای یک صفحه، یک یا چند المان در نظر گرفته می‌شود و سعی می‌شود آن‌ها در ۲ حالت مختلف تست شود. یعنی ابتدا صفحه فرود اولیه خود را با چینش دکمه‌ها، متن، رنگ و همه المان‌ها، طراحی کنید و سپس صفحه را برای جذب مخاطب، آنالیز کنید. (این کار را می‌توان با ابزار Google Analytics و یا Hotjar انجام داد) سپس باید سعی کرد المان‌هایی که از نظر مخاطب جذاب نبوده و یا آنگونه که باید نتیجه بخش نبوده را تغییر داده و این بار صفحه را در حالت B تست کرد.

البته این کار را می‌توانید تا رسیدن به حالت ایده آل انجام داد.

المان‌هایی که نیاز به تست A/B دارد از این قرار است:
– عنوان (Heading)
– دکمه‌های CTA
– تصاویر و گرافیک
– ویدیوی معرفی
– سیگنال‌های اعتماد
– استفاده از بلوک‌ها
– لینک‌های ناوبری

توجه ویژه به طراحی صفحه فرود برای موبایل

با افزایش روز افزون تعداد کاربران گوشی‌های هوشمند، اهمیت این نوع دستگاه‌ها بیشتر شده و باید به عنوان یک وبمستر یا صاحب یک تجارت آنلاین، از این نکته غافل نبود.
بنابراین توصیه می‌شود که حتما پس از طراحی صفحه Landing Page، آن را در انواع دیوایس‌های همراه تست کرده و مشکلات موجود در نمایش صفحه را برطرف کنید. (برای این کار می‌توان از امکان تست نمایش صفحات وب در مرورگر گوگل کروم استفاده کرد.)

امکانات اشتراک‌گذرای را فرآهم کنید

با ایجاد امکان به اشتراک گذاری صفحه فرود در شبکه‌های اجتماعی، به بیشتر دیده شدن صفحه توسط مخاطبان خود، کمک خواهید کرد. حتی امکان معرفی این ارزش ویژه از طریق آدرس ایمیل فراهم شده است. شاید بعضی افراد علاقه داشته باشند که صفحه فرود را، توسط آدرس ایمیل به اشتراک بگذارند.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص طراحی صفحات فرود (Landing Page) می‌توانند به وب‌سایت مارکترها مراجعه کنند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مجلّه آموزشی مارکترها

مجلّه آموزشی مارکترها، سعی داره محتوا و مطالب مفید و با کیفیتی را در زمینه دیجیتال مارکتینگ و رشد کسب‌وکارهای اینترنتی مطرح کند و معتقد است همه صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی بر حسب نیازشان باید یک دیجیتال مارکتر باشند.

اطلاعات تماس
  • 093924*****
[نمایش اطلاعات]