اطلاعات تماس
  • 093924*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139805083903010826

هر آنچه برای تولید محتوای جذاب و کاربرپسند لازم است

راهنمای طلایی تولید محتوا

کد: 139805083903010826

http://bit.ly/2SUMmzk

، اصفهان , (اخبار رسمی): در ادامه مواد لازم برای تهیه و تولید یک محتوای ارزشمند بررسی شده است. با در نظر گرفتن این موارد رشد و بهبود کیفیت محتوای تولید شده اتفاق می‌افتد.

راهنمای طلایی تولید محتوا
راهنمای جامع تولید محتوا | آموزش تولید محتوا

اولین جایی که برای مشاوره تخصصی و گرفتن پاسخ سوالات به ذهن می‌رسد، گوگل است. گوگل  اولین گزینه است (یا هر موتور جستجوی دیگر) گوگل روزانه پاسخگوی بیش از چهار میلیارد سوال است. وقتی سوالی از گوگل پرسیده می‌شود لینک‌هایی که بعنوان نتایج جستجو نمایش داده شده چیزی نیست جز محتوا.

محتواها برای صاحبان کسب و کارها نیز بسیار مفید هستند. زیرا به آنها در جذب مخاطبان، ایجاد علاقه و اشتیاق در آنها و احساس لذت کمک می‌کنند. همچنین مشتریان جدیدی را به ارمغان می‌آورند. انتهای این مسیر کسب درآمدی است که رضایت کسب و کارها را به دنبال دارد.

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا، فرآیند ارائه اطلاعات حول موضوعی خاص متناسب با ویژگی‌های مخاطبان هدف است. این اطلاعات به صورت متنی، سمعی و بصری تولید می‌شود و در قالب پست یک وبلاگ، ویدئو، عکس یا اینفوگرافیک در دسترس مخاطبان هدف قرار می‌گیرد.

چرا محتوا اهمیت دارد؟

تولید محتوا بخش اساسی بازاریابی ربایشی (درونگرا) است. برآمدهای تولید محتوا عبارتند از:

تهیه اطلاعات رایگان و مفید برای مخاطبان، جذب مشتریان بالقوه به سمت وب سایت و حفظ مشتریان موجود طی برقراری یک ارتباط با کیفیت با آنها است.

همچنین بازاریابی محتوا لید (lead) بیشتری برای شرکت ایجاد می‌کند. آمارها نشان می‌دهد بازاریابی محتوا نسبت به بازاریابی سنتی تعداد لیدها را ۳ برابر افزایش و هزینه‌ها را ۶۲% کاهش داده است.

کسب‌وکارهای کوچک و متوسطی که از بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند ۱۲۶% بیش از سایرین قادر به جذب لید هستند. ۶۱% خریدهای آنلاین نتیجه اثر مستقیم مطالعه یک پست وبلاگ است.

شرکت‌هایی که ماهانه بیش از ۱۶ پست در وبلاگ منتشر می‌کنند ۳/۵ برابر بیش از آنهایی که ۴ پست یا کمتر منتشر می‌کنند ترافیک جذب می‌کنند. محتوا رشد کسب و کار را به دنبال دارد. پس با استراتژی محتوا باید شروع کرد.

طرح و استراتژی محتوا

همانگونه که ساخت یک خانه، مجسمه و راه اندازی یک شرکت بدون طرح و برنامه اولیه امکان پذیر نیست، بدون برنامه ریزی، محتوای درخوری هم تولید نخواهد شد. اگر غیر از این باشد فرد از هدف فاصله گرفته است.

استراتژی محتوا دربرگیرنده‌ی برند، ماهیت برند، نحوه ترویج محتوا و حتی اهداف برند است. در ادامه چگونگی ایجاد یک استراتژی محتوا، گام به گام مورد بررسی قرار گرفته است.

اهداف را در نظر گرفت

همانند یک کمپین بازاریابی سنتی، استراتژی محتوا باید متناسب با اهداف باشد و برای رسیدن به آنها تدوین شده باشد. اهداف متفاوت هستند. از جذب بازدیدکنندگان بیشتر تا تبدیل آنها به لید. تا زمانی که اهداف SMART باشند یعنی دارای پنج ویژگیِ اختصاصی، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و زمان دار باشند ترافیک ارگانیک حداقل ۲۵% افزایش می‌یابد.

خلاصه اینکه اول از اهداف شروع کرد و بعد به محتوا رسید.

شخصیت مشتریان را تعریف کرد

در تعیین استراتژی محتوا بیش از نوع محتوا لازم است پاسخ سوالات زیر را دانست:

– برای چه کسانی قرار است محتوا تولید شود؟
– چگونه می‌توان به آنها انتقال داد؟
– کجا آنها را پیدا کرد؟

کلید موفقیت در تولید یک محتوای جذاب، ایجاد آن به شکلی است که خواننده احساس یک مذاکره رودررو را داشته باشد. لازمه اینکار آگاهی کامل از شخصیت مخاطبان هدف است.

اگر تجربه اینکار وجود ندارد می‌توان از ابزارهای آماده موجود کمک گرفت که Make My Persona یکی از این ابزارهاست.

فرآیند سفر مشتری را باور کرد 

زمانی که فردی سردرد دارد احتمالا اولین چیزی که جستجو می‌کند علّت آن است. گاهی اوقات دلایلی مثل کمبود ویتامین، کافئین، استراحت و…را به آن نسبت می‌دهند. پس از تشخیص عامل بیماری راه‌های درمان بررسی می‌شود. نوشیدن آب، مصرف مسکن، نوشیدن قهوه، استراحت و…درمان‌های احتمالی هستند. نهایتا با بررسی آنها نوشیدن قهوه انتخاب می‌شود.

این مثالی از سفر مشتری برای تصمیم به خرید است. این فرآیند شامل سه مرحله آگاهی از پیشنهادها، بررسی آنها و نهایتا خرید یکی از آنها است. در هر مرحله می‌توان محتواها را در قالب‌های متفاوتی از جمله مقاله، اینفوگرافیک، وبلاگ، کتاب الکترونیکی، پادکست، وبینار، نسخه نمایشی (دمو)، نسخه آزمایشی، راهنما، مشاوره و…عرضه کرد.

حسابرسی محتوا انجام شود

چه فرد تولید کننده محتوا باشد و چه طراح استراتژی‌ها، حسابرسی محتوا برای هر بخشی از بازاریابی مفید است. فقط به این دلیل که از ابتدا براساس یک استراتژی مشخص محتوا تولید نشده به این معنی نیست که در ادامه هم نمی‌توان آنها را با یک برنامه منطبق کرد.

حسابرسی محتوا تهیه فهرستی از کارهایی است که پیش تر انجام شده است. سپس سازماندهی آن در جهت قرار گرفتن تحت یک برنامه تولید محتوای جدید. شاید حسابرسی محتوا کار خسته کننده‌ای به نظر برسد اما کار بسیار مفیدی است که افزایش ترافیک وب سایت را به دنبال دارد.

قالب محتوای مناسبی انتخاب شود

شخصیت مشتریان باید تعریف شود و برای همان‌ها محتوا نوشت. یعنی باید محتوا را در قالبی که برای مخاطبان هدف راحت‌تر و لذت بخش‌تر است تهیه کرد. قالب انتخابی می‌تواند پست یک وبلاگ، ویدئو، گرافیک، کتاب، مقاله، پادکست یا هر چیز دیگری باشد. در فرآیند انتخاب قالب محتوای تولیدی پاسخ به این سوالات افراد را در انتخاب بهتر راهنمایی می‌کند.

– در چه مرحله‌ای از سفر مشتری هستید؟
– آیا درک این محتوا برای مخاطبان هدف آسان است؟
– مخاطب در فضای آنلاین وقت خود را کجا صرف می‌کند؟
– آیا محتوای تولیدی توان رقابت با سایر نمونه‌ها را دارد؟

ترویج محتوا

اگر محتوایی که تولید شده را کسی نبیند چه فایده‌ای دارد؟ در یک جهان آرمانی به محض تولید محتوا توده‌های بازدیدکنندگان به سمت وب سایت می‌دوند. به خصوص زمانی که تازه شروع به کار شده باید بتوان افراد را به بازدید و مصرف محتوا تشویق کرد. از این رو ترویج محتوا به اندازه تولید آن اهمیّت دارد.

نباید فراموش کرد که طرح ترویجی باید منطبق بر شخصیت مخاطب باشد. باید بررسی شود که آنها زمان خود را در فضای آنلاین کجا می‌گذرانند؟ چه زمانی را به آن اختصاص می‌دهند؟ ترجیح می‌دهند چگونه محتوا را ببینند؟

ترویج محتوا در رسانه‌ها متفاوت است و برای هر یک قوانین خاصی وجود دارد. از جمله ابزارهای ترویجی محتوا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی با امکان به اشتراک گذاری اطلاعات ابزاری مفید و سازنده برای ترویج محتوای تولیدی کسب و کارها هستند. فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین برای ترویج محتوا کاربرد بسیاری دارند.

  • بازاریابی ایمیلی

ایمیل یکی از بهترین روش‌های دسترسی به مخاطبان است. به ویژه برای ترویج محتوا. زیرا مخاطب با رضایت ایمیل خود را به داده است و می‌خواهد با شما در ارتباط باشد. پس می‌توان مطمئن شد که محتوای را می‌بیند.

  • تبلیغات پولی

این نوع تبلیغات کمک می‌کند تا محتوا را در معرض دید مخاطبان درستی قرار داد. برای اینکار باید مبلغی هزینه کرد تا محتوا نمایش داده شود. در شبکه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو و وب سایت‌ها این امکان فراهم است. تبلیغات پولی ترافیک سایت را به میزان قابل توجهی بالا می‌برد.

  • نشر (syndication)

انتشار مطالب از طریق کانال‌های معتبر و اشخاص ثالث روشی عالی برای جذب مخاطبان است. از این طریق مخاطبان محتوا را دیده و وارد وب سایت می‌شوند.

  • بازنویسی محتوا

این مفهوم به معنای استفاده مجدد از محتوا در قالب‌های مختلف است. برای نمونه می‌توان محتوای تولید شده برای وبلاگ را در قالب ویدئو یا پوستر نیز منتشر کرد. اگر چیزی در یک فرمت ایجاد شود باید سعی کرد آن را به شکل دیگری هم استفاده کرد. شاید به همان اندازه یا حتی بیشتر تاثیرگذار باشد.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد راهنمای تولید محتوا و اینکه بازاریابی محتوایی چیست می‌توانند به وبسایت مارکترها به ادرس www.marketerha.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مجلّه آموزشی مارکترها

مجلّه آموزشی مارکترها، سعی داره محتوا و مطالب مفید و با کیفیتی را در زمینه دیجیتال مارکتینگ و رشد کسب‌وکارهای اینترنتی مطرح کند و معتقد است همه صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی بر حسب نیازشان باید یک دیجیتال مارکتر باشند.

اطلاعات تماس
  • 093924*****
[نمایش اطلاعات]