اطلاعات تماس
  • 093924*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139907134688110826

چگونه با چند تکنیک ساده ویدیوهای خود را سئو کنیم؟

کد: 139907134688110826

https://bit.ly/3iBGVjR

، اصفهان , (اخبار رسمی): آموزش سئو ویدیو یکی از پرتکرارترین سوالات فعالان دنیای اینترنت است که این روز‌ها زیاد مطرح می شود.

چگونه با چند تکنیک ساده ویدیوهای خود را سئو کنیم؟
آموزش سئو کردن ویدیو

در این مقاله خیلی ساده و سریع یاد می‌گیرید که چگونه یک ویدیو را سئو کنید.

قبل از هر چیز باید بدانید که اصلاً سئو ویدیو چیست. در واقع سئو ویدیو یعنی اینکه ویدیو‌های شما در نتایج گوگل رتبه بهتری بگیرد و در نتایج بالاتری از گوگل نمایش داده شود تا بتوانید احتمال ورود مشتریان بالقوه را بیشتر کرده و به رشد تجارت آنلاین خودتان کمک کنید.

چرا سئو ویدیو اینقدر اهمیت دارد؟

حتما شما هم محال است به گوشی یا صفحات مختلف وب ‌سایت‌ها سری بزنید و ویدیویی در آن صفحات مشاهده نکنید. ویدیو مارکتینگ رکن اصلی بازاریابی دیجیتال در دنیای امروز کسب و کارهای آنلاین به حساب می‌آید. بنابراین علاوه بر تولید و انتشار ویدیو، بهینه سازی آن برای گوگل هم اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده که در ادامه به روش‌های بهینه سازی و سئو ویدیو پرداخته می شود.

انتخاب یک هاستینگ مناسب برای پخش ویدیو در وب‌ سایت

قدم اول این است که زیربنای ویدیو را محکم کنید! قطعاً برای اینکه ویدیو با سرعت بالا بارگزاری شود، نیاز به یک هاست حرفه‌ای و مناسب مخصوص میزبانی ویدیو دارید. حتما در گوگل عبارت “خرید هاست مناسب ویدیو” را جست و جو کنید، شرکت‌هایی هستند که به صورت کاملاً اختصاصی هاست‌های میزبانی ویدیو ارائه می‌کنند و شما می توانید با اتصال این هاست‌ها به وب‌سایت اصلی خودتان، ویدیو‌ها را به صورت مجزا بر روی سایت بارگزاری کنید و این باعث می‌شود که هم سرعت بارگزاری ویدیوها افزایش یابد و هم اینکه فشار به سرور اصلی سایت شما وارد نشود. با خرید هاست مناسب برای دانلود یا استریم ویدیو، تجربه بهتری را برای کاربران خود ایجاد کنید که این بهبود تجربه کاربری هم قطعاً در بهبود رتبه وب ‌سایت شما تاثیر خواهد داشت.

تاثیر یک کاور مناسب در سئو ویدیو

انتخاب کاور یا همان (Thumbnail) تاثیر بسیاری زیادی بر روی افزایش کلیک ویدیو در نتایج موتورهای جست و جو خواهد داشت. این تصاویر بند انگشتی که هنگام تعریف ویدیو در وب‌سایت باید آپلود شود، دقیقاً در گوگل نمایش داده می‌شود و اگر جذابیت داشته باشد، سبب افزایش کلیک ویدیو شده و هم تاثیرش در افزایش بازدید ویدیو نمایان می‌شود و هم اینکه به بهینه سازی وب سایت شما بسیار کمک خواهد کرد.


انتخاب title و متای توضیحات مناسب

یکی دیگر از اصلی ترین المان‌های سئو ویدیو، انتخاب title و متای توضیحات مناسب است که باید برای ویدیوهای خود انتخاب کنید. می توان گفت گوگل از روی همین محتوای تگ title و متای توضیحات ویدیوی شماست که متوجّه می شود این ویدیو راجع به چه موضوعی صحبت می‌کند.
پس برای انتخاب عنوان و توضیحات ویدیوهای مورد نظر، وقت مناسبی صرف کنید و سعی کنید حتماً از عبارت کلیدی اصلی و همچنین عبارت مشابه (LSI) داخلی این تگ‌ها استفاده کنید.
 

منبع اصلی ویدیوی شما کجاست؟

این موضوع برای گوگل مهم است که صاحب و شخص تولید کننده ویدیو کیست و این ویدیو برای اولین بار در کدام وب‌سایت منتشر شده است. بنابراین توصیه می‌شود اگر به فکر رتبه گرفتن ویدیوی خود در گوگل هستید، بهتر است ویدیو را در ابتدا روی هاست خودتان بر روی وب‌سایت آپلود کنید و پس از ایندکس شدن توسط موتورهای جست و جو، آن را در سایر شبکه های اشتراک ویدیو ( آپارت، نماشا، تماشا، یوتیوب و…) منتشر کنید.
از طرف دیگر انتشار ویدیوی اصلی که منبع اصلی آن وب سایت شما به حساب می‌آید، در سایر شبکه های اشتراک ویدیو سبب بیشتر دیده شدن ویدیو و شناخته شدن برند شما شده و این نکته هم به صورت غیر مستقیم بر سئو آن ویدیو شما تاثیر خواهد داشت.
 

گوگل را گیج نکنید!

گاهی اوقات می‌بینیم که یک فرد، ویدیو را در صفحات مختلف وب ‌سایت خود منتشر می کند. این کار سبب گیج شدن گوگل می شود و نمی داند که دقیقاً کدام یک از صفحات را به عنوان نتیجه اصلی در گوگل نمایش دهد. بنابراین سعی کنید که هر ویدیو را تنها و تنها در یک صفحه خاص آپلود کنید و محتوای همان صفحه را تا می‌توانید غنی و قوی کنید. این کار سبب می‌شود تا کم کم رتبه آن صفحه جان تازه‌ای به خود بگیرد.
 

درک بیشتر گوگل با تبدیل ویدیو به متن !

یکی از بهترین کارهایی که تاثیر مستقیم بر سئو سایت شما خواهد داشت و سبب رشد رتبه در گوگل می‌شود، این است که محتوای ویدیوی خودتان را به متن تبدیل کنید و با این کار گوگل بیشتر متوجه موضوع و مفاهیم ویدیوی سایت شما شده و احتمال اینکه خیلی سریع تر در گوگل رتبه بگیرید بسیار بالا می‌رود.
کافیست که این کار را با کمک فریلنسرهایی که در وب‌ سایت پونیشا هستند با یک هزینه اندک انجام دهید یا اینکه از نرم افزارهایی مانند Google Docs برای تبدیل صدای ویدیو به متن استفاده کنید.
 

دریافت سیگنال از شبکه‌های اجتماعی

این موضوع مهم است که از شبکه‌های مختلف اجتماعی تا چه اندازه سیگنال دریافت می‌کنید. منظورم دقیقاً این است که مثلاً کانال یوتیوب شما تا چه اندازه بازخورد دارد و اینکه آیا به صفحات سایت خود لینک داده اید؟
سعی کنید روی افزایش بازدید شبکه های اجتماعی ویدیو (نماشا، میهن ویدیو، یوتیوب و…) کار کنید و هرچه بیشتر بتوانید در این شبکه‌ها دیده شوید، لینکی هم که در کپشن آن‌ها تولید می‌کنید و به سمت صفحه ویدیو‌های داخل سایت خود هدایت می‌کنید، ارزش و اهمیّت خیلی بیشتر خواهد داشت.
پس از فعالیت مداوم در شبکه‌های اجتماعی و افزایش اعتبار خود در سایر شبکه‌ها غافل نشوید و روز به روز سعی کنید روی بهبود محتوای شبکه‌های اجتماعی مورد نظر کار کنید و سبب رشد خود در این شبکه‌ها شوید.
 

چیزی بگو که بقیه نگفتند

این موضوع در یکی از صفحات وب سایت آموزش دیجیتال مارکتینگ مارکترها تجربه و لمس شده است که اگر محتوایی (چه ویدیویی و چه متنی) در سایت ایجاد کنید که تا به حال کسی به آن اشاره نکرده، احتمال اینکه رتبه مناسبی در گوگل بگیرد بسیار بالاست و اگر اون موضوع سرچ خوبی در گوگل داشته باشد، آن صفحه از سایت شما به یک آهنربای قوی تبدیل می شود و می‌توانید به رتبه‌های برتر گوگل برسید.
پس همیشه سعی کنید ویدیویی تولید کنید که مشابه آن کم‌تر تولید شده و حرف تازه‌ای برای گفتن دارد. آن موقع است که می‌توانید به فکر گرفتن رتبه عالی در گوگل باشید. البته این موضوع حتماً باید در کنار سایر فاکتورهای گوگل قرار بگیرد تا بتوانید رشد چند برابری سایت خودت را تجربه کنید.

منبع این مقاله: نحوه سئو ویدیو

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مجلّه آموزشی مارکترها

مجلّه آموزشی مارکترها، سعی داره محتوا و مطالب مفید و با کیفیتی را در زمینه دیجیتال مارکتینگ و رشد کسب‌وکارهای اینترنتی مطرح کند و معتقد است همه صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی بر حسب نیازشان باید یک دیجیتال مارکتر باشند.

اطلاعات تماس
  • 093924*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش