اطلاعات تماس
  • 093924*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139907014570010826

چگونه یک محتوا را سئو کنیم؟

راهکارها و اصول سئو یک محتوا برای موتورهای جست و جو

کد: 139907014570010826

https://bit.ly/30cwNHY

، اصفهان , (اخبار رسمی): اصول سئو در تولید محتوا قطعاً یکی از روش‌های هدفمند برای جذب مشتریان بالقوّه در فضای دیجیتال به حساب می‌آید که به همین دلیل مورد سوال عده بسیاری نیز هست.

راهکارهای و اصول سئو یک محتوا برای موتورهای جست و جو
اصول سئو و تولید محتوا در سایت

دوستان زیادی در مورد اصول سئو در تولید محتوا و نحوه تولید یک محتوای سئو شده سوال کرده بودند که در این مقاله به طور مفصل به این موضوع پرداخته می شود.

تمام روش‌هایی که در این مقاله گفته‌ می‌شود در پروژه‌های سئو و بهینه سازی تست شده و نتیجه تجربیات مختلف با شما به اشتراک گذاشته می شود. اما قبل از هر چیز یک سوال مهم برای همه وجود دارد که واقعاً یک "محتوای سئو شده" چه معنایی دارد و اصلاً تولید محتوا بر اساس سئو می تواند چه مزیت هایی برای رشد یک کسب و کار آنلاین داشته باشد؟

تولید محتوای سئو شده چیست؟

موتور جست و جوی گوگل، قواعد و اصولی دارد که همین اصول حرفه‌ای می‌تواند محتوای شما را نسبت به سایر رقبا متمایز کند. اگر شما بتوانید یک محتوای قدرتمند بر اساس الگوریتم ها و اصول موتور جست و جوی گوگل طراحی و تولید کنید، قطعاً خواهید توانست در رتبه‌های برتر قرار بگیرید و نتیجه آن هدایت هر چه بیشتر مشتریان و بازدیدکنندگان هدفمند به سمت آن محتوا در وب‌سایت شما خواهد بود و در نهایت افزایش فروش، بهبود برندینگ و دیده شدن کسب و کار شما را در پی خواهد داشت. بنابراین بهتر است که اصول سئو در تولید محتوا را بیاموزید تا بدانید که چطور می‌توان یک محتوای هدفمند طراحی و تولید نمود.
 

اهمیت رعایت اصول سئو در تولید محتوا
وقتی شما بتوانید در بخش بلاگِ کسب و کار اینترنتیِ خود محتواهای سئو شده تولید کنید که مشکلی را از مخاطب برطرف کند، رفته رفته به مشتریان بالقوه کسب و کار شما افزوده خواهد شد.
البته این دیگر هنر شماست که بتوانید بازدیدهای هدفمند هدایت شده به سمت وب‌سایت خود را هدر ندهید و حداقل به شیوه‌ای هوشمندانه آدرس ایمیل و یا شماره همراه بازدید کنندگان را دریافت کنید تا در روز‌های آتی بتوانید با این مشتریان بالقوه در ارتباط باشید و آن‌ها را دوباره به وب‌سایت خود باز گردانید و حتی آن‌ها را به بازدیدکنندگان حرفه‌ای وب‌سایت خودتان تبدیل کنید.
هر چه بیشتر بتوانید این افراد را در ارتباط های بعدی (ایمیل مارکتینگ یا اس ام اس مارکتینگ) به سمت صفحات هدفمند وب‌سایت خود هدایت کنید، احتمال تبدیل این افراد به مشتری را بیشتر و بیشتر خواهید کرد.

درک نیاز مخاطب قبل از شروع تولید محتوا
اینکه شما بدانید دقیقاً نیاز مخاطبان و مشتریان بالقوه تان چیست، اولین گامی است که در مسیر یادگیری اصول تولید محتوای سئو شده برمی‌دارید.
یک فرد زمانی در گوگل جست و جو می‌کند که یک مشکل یا سوال ذهنش را درگیر کرده باشد و بخواهد آن مسئله را برای خود برطرف کند. حال اگر محتوای شما نتواند به صورت جامع و کامل نیاز مخاطب را برطرف کند، قطعاً پنجره صفحه وب‌سایت شما را می‌بندد و شاید برای همیشه با کسب و کار و برند شما خداحافظی کند. این مسئله زمانی پر رنگ‌ تر می‌شود که شما بدون تحقیق درست در مورد مسئله یا مشکل مخاطب، شروع به تولید محتوا کنید.
با چنین روشی شما حتی اگر به صورت موقت هم در نتایج نخست گوگل جای بگیرید، گوگل به زودی متوجه کیفیت پایین محتوای شما می شود و همین موضوع باعث افت رتبه شدید آن صفحه در گوگل خواهد شد یا اینکه محتواهای بهتر و متمایزتر از شما، جای آن صفحه را گرفته و شما را به عقب می رانند.

تحقیق کلمات کلیدی به صورت هدفمند
اما راه حل اصلی درک نیاز مخاطب، "تحقیق کلمات کلیدی" است که در مسیر اصول تولید محتوای سئو شده حتماً باید آن را در نظر بگیرید. مشتریان بالقوه شما با کمک "عبارات" کوتاه و طولانی برای رفع نیازهای خود در گوگل جست و جو می‌کنند و به دنبال رفع نیازها و مشکلاتشان هستند. حال اگر شما با کمک ابزارهای تحقیقات کلمات کلیدی یک محتوای سئو شده تولید کنید، قطعاً یک گام از سایر رقبای خود که بدون در نظر گرفتن این موضوع شروع به تولید محتوا می‌کنند جلوتر هستید.

شما باید بدانید که چه نوع کلماتی در گوگل جست و جو می‌شود و مشتریان بالقوه دقیقاً به دنبال چه عباراتی هستند. جدا از این باید بدانید که آیا جنگیدن روی یک عبارت کلیدی در گوگل ارزش دارد یا اینکه تلاش برای رتبه گرفتن در آن کلمه سخت تر از حد تصور است. همچنین باید بدانید آیا یک عبارت کلیدی، میزان جست و جوی مناسبی در گوگل دارد یا خیر.
همه این کارها در مسیر تحقیق کلمات کلیدی اتفاق خواهد افتاد که این کار را می‌توانید با ابزارهای تحقیق مانند ” wordtracker ” یا ” KWfinder ” انجام دهید و کاملاً متوجه این ماجرا شوید.

استفاده از کلمات کلیدی در تگ‌‌های مهم
بعد از درک نیاز و تحقیقات در مورد کلمات کلیدی، نوبت به استفاده کلمات کلیدی در تگ‌های مهم (مثل تگ‌های H1 و H2 و …) می رسد. در کدهای HTML صفحات وب‌سایت ۶ نوع تگ H وجود دارد که شماره های آن از ۱ تا ۶ ادامه دارد و  ۳ تای اول یعنی (H1 و H2 و H3) نزد گوگل اهمیت بسیار بیشتری دارد.
نکته اول اینکه هر صفحه وب‌سایت عموماً روی یک عبارت کلیدی اصلی سئو می‌شود و با کمک اصول سئو در تولید محتوا، سعی می‌شود که در نتایج نخست گوگل قرار گیرد. معمولاً عنوان اصلی صفحه، داخل تگ H1 قرار می‌گیرد و زیر عنوان‌ها در تگ H2 جای دارد. البته اگر برای تگ‌های H2 هم زیر عنوان‌هایی داشته باشید بهتر است که آن‌ها را در تگ h3 قرار دهید.
به این شکل شما با کمک بهینه سازی این تگ‌ها، یک محتوای سئو شده تهیه می‌کنید که مورد پسند ربات‌های گوگل هم هست و آنها بهتر می‌توانند متوجه شوند که موضوع محتوای شما چیست و چه رنک و رتبه ای به آن اختصاص دهند.
نکته مهم: حتماً سعی کنید که از عبارات کلیدی اصلی و عبارت مشابه و نزدیک به عبارت کلیدی اصلی صفحه تان در تگ‌های H استفاده کنید. (به خصوص اینکه حتما عبارت کلیدی اصلی در تگ H1 آورده شود.)

منبع: اصول سئو در تولید محتوا

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مجلّه آموزشی مارکترها

مجلّه آموزشی مارکترها، سعی داره محتوا و مطالب مفید و با کیفیتی را در زمینه دیجیتال مارکتینگ و رشد کسب‌وکارهای اینترنتی مطرح کند و معتقد است همه صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی بر حسب نیازشان باید یک دیجیتال مارکتر باشند.

اطلاعات تماس
  • 093924*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | رسانه‌ها