اطلاعات تماس
  • 093924*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139906154532110826

کارشناس تولید محتوا = ستون اصلی موفقیّت در بازاریابی محتوایی

کارشناس تولید محتوا کیست | آنچه بابد در موردش بدانید !!!

کد: 139906154532110826

https://bit.ly/3i2sXrU

، اصفهان , (اخبار رسمی): کارشناس تولید محتوا نقش مهم و اساسی را در فرآیند بازاریابی دیجیتال و رساندن یک مجموعه به اهداف بازاریابی بازی می‌کند. بدون وجود یک کارشناس خبره تولید محتوا، تقریباً اجرایی شدن بازاریابی محتوایی غیر ممکن می‌شود. در این مقاله به سوالات پرتکرار در مورد کارشناس تولید محتوا می پردازیم.

کارشناس تولید محتوا کیست  | آنچه بابد در موردش بدانید !!!
کارشناس تولید محتوا کیست؟

شاید برای شما سوال باشد که واقعاً وظایف یک کارشناس تولید محتوا کیست و دقیقاً چه کارهایی را انجام می‌دهد ؟! یا اینکه بخواهید بدانید که چگونه کارشناس تولید محتوا شویم ؟ شاید شما صاحب یک شرکت باشید و به دنبال یک کارشناس تولید محتوا برای پیشبرد فرآیند بازاریابی محتوایی خود هستید.
وجود یک کارشناس برای پیشبرد اهداف بازاریابی محتوایی، نیاز اصلی یک مجموعه است تا بتواند با ایده‌ها و راهکارهای خود، به جذب مشتری بالقوّه بیشتر کمک کند و روز به روز سبب رشد مجموعه شود.در ادامه به وظایف اصلی یک کارشناس تولید محتوا اشاره خواهیم کرد.

کارشناس تولید محتوا کیست؟

اگر بخواهم خیلی ساده این موضوع را بیان کنم، باید بگویم که یک کارشناس تولید محتوا فردی است که با کمک تعیین اهداف بازاریابی و تولید محتوای جذّاب برای آن اهداف به رشد هر چه بیشتر مشتریان بالقوّه یک مجموعه کمک خواهد کرد.
با برخی از ویژگی‌های اساسی یک کارشناس تولید محتوا آشنا شوید:
– شناخت کامل به مباحث بازاریابی و به خصوص بازاریابی دیجیتال دارد.
– می تواند اهداف بازاریابی یک شرکت را در فضای دیجیتال ترسیم کند.
– می‌تواند برای آن اهداف استراتژی و برنامه تولید محتوا طرّاحی کند.
– یک کارشناس تولید محتوا نسبت به فرمت‌های مختلف محتوایی آگاه است.
– توانایی آنالیز و تحلیل داده‌های به دست آمده از نتایج را دارد.

وظایف کارشناس تولید محتوا چیست؟

قبل از هر چیز باید بتواند اهداف بازاریابی یک سازمان را به درستی تعیین کند که صد البته این کار با حضور هیئت مدیره و یا مدیریّت اصلی آن شرکت یا مجموعه انجام می شود، اگر هم کسب و کار شخصی و کوچک است که با جلسات مکرر با صاحب کسب و کار می‌تواند اهداف کسب و کار را تعیین کند.
بعد از اینکه اهداف بازاریابی مشخّص شد، وقت آن رسیده است که طبق آن اهداف شروع به طرّاحی پلن بازاریابی محتوایی کند. یعنی بداند که مخاطب برای چه افرادی تولید می‌شود و قرار است که چه دردی از آن‌ها دوا کند، ضمن اینکه حتماً باید اهداف نهایی سازمان را فراموش نکند و در جهت آن اهداف برنامه ریزی داشته باشد.
در مرحله بعدی، نوبت به تولید محتوا می‌رسد که اینجا یا شخص کارشناس تولید محتوا این وظیفه را بر عهده دارد یا اینکه تیم خود را برای تولید محتوا راهبری خواهد کرد و بر اساس استراتژی‌ها محتوای مورد نظر تولید می‌شود. البتّه نباید فراموش شود که تولید محتوا حتماً باید بر اساس یک تقویم محتوایی انجام شود و این تقویم محتوایی است که سبب هدایت درست شما به سمت گرفتن نتایج ملموس‌تر خواهد شد.

در نهایت بعد از انتشار محتوا نوبت به آنالیز و بررسی آن توسّط کارشناس تولید محتوا می‌رسد که اینجا باید تمام دقّت و استعداد خود را به کار بندد که تا چه اندازه با کمک محتوای تولید شده توانسته‌ایم به اهداف بازاریابی خود برسیم.

حقوق کارشناس تولید محتوا چقدر است؟

یکی دیگر از سوالات پر تکرار صاحبان کسب و کارهای اینترنتی برای اینکه بخواهند یک کارشناس استخدام کنند و یا اینکه به صورت دورکار با آن‌ها کار کنند این است که حقوق یک کارشناس تولید محتوا چقدر است؟
برای پاسخ به این سوال باید بگویم که کاملاً بستگی به میزان و حجم کار دارد. افرادی که به صورت دورکار و اصطلاحاً (فری لنس) کار می‌کنند، معمولاً بر اساس حجم محتوایی که تولید می‌کنند مبلغی را دریافت می‌کنند. حال این محتوا چه یک پست اینستاگرامی باشد و یا یک متن ۱۰۰۰ کلمه‌ای، بالاخره هر کدام یک راه و رسمی برای حساب و کتاب کردن با شما دارند.
امّا اگر بخواهید که به صورت یک نیروی استخدامی با یک کارشناس تولید محتوا کار کنید،‌ حداقل حقوق، می‌تواند حقوق اداره کار باشد. البتّه پیشنهاد من این است که حتماً پاداش‌هایی مازاد بر اصل حقوق در نظر بگیرید و تعیین کنید که اگر بیش از آنچه انتظار داشتیم به اهداف بازاریابی خودمان رسیدیم، مبلغی به عنوان پاداش برای کارشناس در نظر خواهیم گرفت.
همین موضوع سبب انگیزه شده و شخص سعی می‌کند تلاش خود را برای بهبود فرآیند بازاریابی محتوایی و رساندن هر چه بیشتر کسب و کار شما به اهدافتان بیشتر و بیشتر کند.

آیا تولید محتوا یک شغل تمام وقت حساب می‌شود؟

در پاسخ به این سوال باید بگویم که بستگی دارد، ممکن است شما یک خانم خانه‌داری باشید که به عنوان مثال، ۴ ساعت در شبانه روز وقت و زمان خالی دارید که می‌خواهید از این زمان خود برای کسب درآمد هم استفاده کنید، در این شرایط می توانید مهارت تولید محتوای خود را در کنار دانش بازاریابی محتوایی افزایش دهید که همین موضوع سبب می‌شود تا بهتر بتوانید با کمک محتوا به یک کسب و کار کمک کنید.
حالت دیگر این است که شما می خواهید به صورت تمام وقت در یک شرکت و در بخش تیم تولید محتوا، مشغول به فعّالیت شوید که باز هم مهم است که نقش شما دقیقاً چیست ؟!
آیا وظیفه تولید پست‌های گرافیکی را بر عهده دارید یا اینکه دست به نوشتن شما خوب است و می‌توانید محتوای متنی خوبی تولید کنید. هر کدام از مهار‌ت‌ها می‌تواند برای شما پولساز باشد و رفته رفته شما را به یک کارشناس تولید محتوا در عرصه کاری خود تبدیل کند.
بنابراین باید شرایط خود را در نظر بگیرید و با بررسی موارد فوق به این نتیجه برسید که آیا می خواهید شغل تولید محتوا را به صورت تمام وقت ادامه دهید یا اینکه فقط بخشی از زمان روزانه خود را صرف تولید محتوا کنید.

کارشناس تولید محتوا = آچار فرانسه در شرکت‌های کوچک

حقیقت امر اینجاست که معمولاً کسب و کارهای کوچک نیاز به یک کارشناس تولید محتوا دارند که به صورت آچار فرانسه برای آن‌ها عمل کند !!! یعنی این فرد وظیفه مدیریّت شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوا، کار با فتوشاپ، کار با وردپرس و… را بلد باشد تا بتواند یک تنه از پس کلّ فرآیند تولید و انتشار محتوا برآید.
این مسئله در دراز مدّت به کسب و کار شما ضربه می‌زند زیرا سبب عدم تمرکز کارشناس تولید محتوا شده و قطعاً در آینده ای نزدیک با کاهش عملکرد خود، به شرکت ضربه خواهد زد. بنابراین حتّی اگر در ابتدای کار تنها ۱ فرد را جهت تولید و انتشار محتوا استخدام می‌کنید، حتماً حتماً در آینده به فکر برداشتن بار وظایف از دوش آن فرد باشید تا بتوانید در دراز مدّت یک عملکرد خوبی را تجربه کنید.

مهارت‌های یک کارشناس تولید محتوا
خوب در ابتدای این مقاله بخشی از این مهارت‌ها را گفتم ولی اینجا دقیق‌تر مهارت ‌های لازم یک کارشناس تولید محتوا را توضیح خواهم داد:

مهارت‌های پایه‌ای:
– درک درستی از بازاریابی و به خصوص بازاریابی در فضای دیجیتال داشته باشد
– بتواند اهداف بازاریابی را تعیین و تحلیل کند
– درک درستی از پرسونای مشتری و نحوه طرّاحی پرسونایِ مشتری داشته باشد
– بتواند ارزش‌ها و محصولات و خدمات را به طور دقیق تعیین کند و دسته بندی کند
– اهل مطالعه، یادگیری باشد.
– نوآوری و خلّاقیت لازم را برای درگیر کردن ذهن مخاطب داشته باشد
مهارت‌هایی که امتیاز محسوب می‌شود:
– کار با فتوشاپ و نرم افزار های ویرایش ویدیو
– کار با اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی
– کار با CMS وردپرس و آشنایی با درج محتوای سئو شده
– درک درستی از الگوریتم‌ها و قوانین گوگل و اینستاگرام برای بهبود رتبه

حرف آخر

در این مقاله سعی کردم وظایف و مهارت‌های لازم برای یک کارشناس تولید محتوا را با شما به اشتراک بگذارم که امیدوارم با مطالعه دقیق این مقاله، بهتر بتوانید برای انتخاب یک کارشناس تولید محتوا اقدام کنید و در نهایت به رشد کسب و کار خود بیشتر کمک کنید.

منبع: مجموعه آموزشی مارکترها 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مجلّه آموزشی مارکترها

مجلّه آموزشی مارکترها، سعی داره محتوا و مطالب مفید و با کیفیتی را در زمینه دیجیتال مارکتینگ و رشد کسب‌وکارهای اینترنتی مطرح کند و معتقد است همه صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی بر حسب نیازشان باید یک دیجیتال مارکتر باشند.

اطلاعات تماس
  • 093924*****
[نمایش اطلاعات]