خانه‌‌های هوشمند، تکنولوژی‌‌هایی که بر آینده طراحی داخلی تاثیر می‌گذارند

کد: 139711213467711053

https://goo.gl/p5cFVR

، اصفهان , (اخبار رسمی): طراحی خانه‌ها همیشه دست‌خوش تغییراتی بوده‌اند؛‌ این تغییرات به واسطه‌ی مُد، شیوه‌ی زندگی و تکنولوژی‌های جدید به وجود می‌آیند. در نتیجه طراحان داخلی همیشه به دنبال ویژگی‌های جدید و ترکیب‌ آنها هستند. خانه‌‌های هوشمند یکی از مهمترین عوامل برای تحول در طراحی داخلی هستند.

خانه‌ های هوشمند
خانه‌های هوشمند و تکنولوژی‌هایی که بر آینده طراحی داخلی تاثیر می‌گذارند

خانه‌های هوشمند (Smart Home):

در حال حاضر گوگل و NEST  با کنترل چیزهایی مانند روشنایی، گرمایش و امنیت، پیشرفت‌های زیادی در تکنولوژی داشته‌اند؛ با استفاده از گوشی‌های هوشمند می‌توان امنیت خانه را زیرنظر داشت (چه در خانه باشیم و چه نباشیم)، گرمایش را به صورت اتوماتیک کنترل کرد و در هنگام سفر چراغ‌ها یا تلویزیون را با دستگاه‌های تلفن همراه روشن کرد.

در آینده خانه‌های هوشمند چگونه خواهند بود؟

یک سرنخ از شرکت طراحی ایتالیایی Tipic، نشان می‌دهد در آینده، طراحی داخلی به طور کامل هوشمند خواهد بود،‌ به ویژه در آشپزخانه‌ها. این شرکت طراحی داخلی، یک سطح کاری آشپزخانه شگفت‌انگیزی  به نام Tuler را درست کردند که شامل یک سینک است که می‌تواند از طریق سنسور تشخیص حرکت پنهان شود. به راحتی دست‌تان تکان دهید تا آن را تشخیص دهد و سینک به سمت پایین می‌رود و وقتی کار تمام شد، دوباره دست‌ را همانطور تکان دهید تا بالا بیاید. این برند همچنین امیدوار است که در آینده ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیگری را به این سینک اضافه کند.

نوآوری‌های آینده می‌‌تواند بسیار شگف‌انگیز و باورنکردنی باشد؛ از پنجره‌هایی که می‌‌توانند چشم‌اندازهایی را نشان دهند که شما می‌خواهید تا تعداد زیادی لوازم کنترل صوتی، و یا برای مثال نرم‌افزاری که تشخیص می‌دهد چه کسی در خانه است و دما، فشار آب و ویژگی‌های دیگر را بر اساس مشخصات و ویژگی‌های شخصی تغییر می‌دهد.

AR و VR:

 AR  واقعیت افزوده و VR واقعیت مجازی، می‌توانند تاثیر زیادی بر طراحی داخلی و نحوه‌ی تعامل و برقراری ارتباط با خانه‌ داشته باشند.

AR: با گسترش ویژگی‌ها یا اطلاعات دیجیتال بر روی دنیای واقعی کار می‌کند، اغلب از طریق عینک یا یک هدست انجام می‌شود. گوگل گلس (Google Glass) و Oakley Goggles، در حال حاضر این نوع از تکنولوژی را برای مصرف کنندگان ارائه می‌دهند و به آنها اجازه می‌دهند اطلاعات فراوانی را در دنیای واقعی ببینید. عینک اسکی Oakley نه تنها اجازه می‌دهد کاربران جایی که می‌روند را به وضوح ببینند، بلکه اطلاعات GPS، سرعت، فاصله، ارتفاع و بسیاری از اطلاعات قابل کنترل را در اختیاران کاربران قرار می‌دهد،‌و برای به دست آوردن این اطلاعات نیاز نیست به شیب مسیر نگاه کنید. این تکنولوژی می‌تواند برای خانه‌ها هم مورد استفاده قرار گیرد. این تکنولوژی این امکان را می‌دهد که وقتی درب یا پنجره‌ها بسته هستند و یا وقتی لوازم برقی خانگی روشن‌ هستند، از دمای آب و‌ دمای اتاق اطلاعات بدست آورید و یا برای کامل کردن خاطرات دیجیتال‌تان می‌توانید از آن استفاده کنید. همه‌ی اینها از طریق یک گوشی هوشمند یا عینک انجام می‌شود.

VR: از سوی دیگر VR برای طراحان داخلی مناسب‌تر خواهد بود و به آنها این امکان را می‌دهد تا مشتری بدون اینکه در دنیای واقعی کاری انجام دهد در یک اتاق یا ساختمانی که طراحی کرده‌اند راه برود. به طور مشابه، ویژگی‌های معماری، مبلمان سفارشی، کف‌پوش‌ها، دیوارها و هر چیز دیگری که می‌تواند در حالت سه بعدی ساخته شود و برای مشتری‌ها به نمایش گذاشته شود، بدون اینکه هزینه‌‌ای برای ساخت سه بعدی آن پرداخت شود. نه تنها این قابلیت کار طراحان را راحت‌تر می‌کند بلکه برای مشتری‌ها هم آسان‌تر و بهتر است و می‌تواند در صنعت دکوراسیون و طراحی داخلی انقلابی به وجود آورد. صنعت‌های دیگر هم از این قابلیت استفاده می‌کنند، برای مثال Sotheby's،‌ به مشتری‌ها این امکان را می‌دهد تا با استفاده از واقعیت مجازی  (VR) خانه‌های لاکچری بخرند.

پرینت سه بعدی (3D printing):

چاپ سه بعدی به اندازه‌ای پیشرفت کرده است که امروزه همه‌ی افراد می‌توانند پرینتر سه بعدی خانگی با قیمت مناسب بخرند و پرینترهای سه بعدی با تکنولوژی بالا قادر هستند برخی از چیزهای باور نکردنی را چاپ کنند(حتی یک خانه کامل!). برخی معتقدند ما در آستانۀ یک انقلاب صنعتی دیگر هستیم. چاپ 3D، کارآمد، سریع و بسیار مقرون به صرفه است، به این معنی که طراحان داخلی می‌توانند به سرعت ایده‌ها و فرم‌ها (البته کوچک و مینیاتوری) را بدون نیاز به ساخت چیزی، به نمایش بگذارند – مشابه کاری که می‌توانند در VR  انجام دهند.

چاپ سه بعدی به طور چشمگیری زمان و هزینه برای ظهور یک ایده، تولید یک نمونه اولیه و تولید انبوه را کاهش می‌دهد. تولید ارزان‌تر و سریع‌تر، کار طراحان را راحت‌تر می‌کند و برای مشتری ها هم راحت‌تر است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کاناپه اولین رسانه‌ی طراحی داخلی و دکوراسیون ایران

ما قصد داریم هرآنچه برای طراحی فضای خانه‌تان به آن احتیاج دارید چه فضای داخلی و چه فضای خارجی به شما آموزش دهیم.