پارکت لمینت چیست؟

کد: 139712203553611053

https://goo.gl/FzRDtc

، اصفهان , (اخبار رسمی): پارکت لمینت یکی از کفپوش‌های اصلی برای استفاده در ساختمان‌ها است. این کفپوش، ضدخش و آتش‌سوزی است و به سادگی تمیز می‌شوند.

فپوش لمینت (پارکت لمینت) چیست؟
کفپوش لمینت (پارکت لمینت) چیست؟ خودتان آن را نصب کنید - بخش اول

کاربرد لمینیت‌ها بسیار گسترده است و از آنها فقط برای کف‌پوش خانه‌ها استفاده نمی‌شود. در واقع، می‌توان از آنها برای خیابان‌ها، سوله‌ها و انبارها و... هم استفاده کرد

پارکت لمینیت یکی از زیباترین، متنوع‌ترین و البته مقرون به صرفه‌ترین کفپوشی است که می‌توان برای ساختمان‌ استفاده کرد. لمینیت‌‌ها می‌توانند جایگزین سنگ، پارکت، چوب و... شوند. این کفپوش‌ها، ضدخش و آتش‌سوزی هستند و به سادگی تمیز می‌شوند.

جنس لمینیت‌‌ها از چوب نیست و از فیبر با روکشی چاپی در طرح‌های مختلف ساخته می‌شوند که روی آنها رزین ملامینی قرار می‌گیرد. برای همه جا می‌توان از کفپوش لمینت (پارکت لمینت)‌ استفاده کرد. رطوبت و دمای محیط روی این کف‌پوش‌ها اثری ندارد و فرقی نمی‌کند که در کدام طبقه قرار است از آن‌ها استفاده کرد. رنگ، طرح و قیمت لمینیت‌ها نیز متفاوت است.

کفپوش‌‌های لمینت چهار لایه اصلی دارند و هر کدام از آنها عملکرد خاص خود را دارند؛ این لایه‌ها در فشار بالا و دمای 240 درجه سانتی‌گراد روی یکدیگر چسبیده می‌شوند و کفپوش (پارکت) لمینت ساخته می‌شود. لایه‌ها به ترتیب عبارتند از پوشش نهایی یا لایه محافظ، لایه طرح‌دار، هسته اصلی لمینت و لایه زیرین (آخرین لایه). ممکن است در برخی کفپوش‌ های لمینت، قبل از لایه‌ی زیرین، لایه محافظ رطوبت و لایه کاهنده نویز و صدا نیز وجود داشته باشد.

لایه‌ی محافظ: یک لایه پوششی از جنس ملامین که سخت است و ظاهر زیبایی دارد که مقاومت و دوام لمینت را در برابر لکه‌ها، خراش، کهنگی و کم‌رنگ شدن، افزایش می‌دهد. (برای افزایش دوام رنگ‌آمیزی، کم‌رنگ شدن، رطوبت سطح، و فرسایش، در بعضی از محصولات، یک ترکیب معدنی شدیدا سخت با اکسید آلومینیوم وجود دارد). این لایه برای کفپوش لمینت بسیار مهم است.

لایه طرح‌دار: یک لایه تزیینی از جنس ملامین است که را برای زیباتر شدن کفپوش لمینت به کار می‌رود. این لایه با طرح‌ها و بافت‌هایی که دارد می‌تواند ظاهری طبیعی مثل چوب،‌ سرامیک و سنگ را به نمایش بگذارد.

هسته اصلی: یک لایه درونی قوی، گاهی به نام تخته مرکزی، که از تخته فیبر فشرده (HDF ،HPL ،DPL) بادوام و یک رزین ساخته می‌شود که به طور خاص در برابر نفوذ آب مقاوم است و از کفپوش لمینت در برابر پوسیدگی و خرابی محافظت می‌کند (با این لایه محافظت بیشتری برای لمینت وجود دارد).

لایه‌ی زیرین: یک لایه حمایتی از جنس ملامین که مانع نفوذ رطوبت می‌شود و یکپارچگی ساختاری و ثبات کفپوش لمینت را حفظ می‌کند. لایه زیرین به عنوان لایه‌ی پایه عمل می‌کند.

انواع کفپوش لمینت (پارکت لمینت):

  • تقسیم‌بندی کفپوش لمینت (پارکت لمینت) ها بر اساس نوع نصب:
  1. لمینیت بدون چسب لمینیت چسبی لمینیت برچسبی لمینیت ‌های زیر پوشش‌دار (کفپوش لمینت (پارکت لمینت) با لایه زیرین)
  • تقسیم‌بندی لمینیت ‌ها براساس شکل و ظاهر:
  1. لمینیت‌های شبه‌ چوب لمینیت‌‌های شبه پلاستیک لمینیت ‌های شبه‌ سنگ کفپوش لمینت (پارکت لمینت) های شبه کاشی
  • تقسیم‌بندی لمینیت‌ها براساس بافت
  1. لمینیت‌های هموار و صاف لمینیت‌های طرح برجسته دست خراشیده
  • تقسیم‌بندی لمینیت‌ها براساس ساختار
  1. لمینیت‌های فشار بالا HPL، لمینیت‌های فشار مستقیم DPL ولمینیت‌هایی براق و با جَلا
  • تقسیم‌بندی لمینیت‌ها براساس طرح
  1. کفپوش قدیمی،  کفپوش با نوارهای نازک، کفپوش‌های پهن طرح دندانه‌ای (یا استخوان ماهی) یا V شکل
  • بر اساس نرخ AC (استانداردهای جهانی دسته‌بندی کیفی)

علاقه‌مندان  می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به کاناپه مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کاناپه اولین رسانه‌ی طراحی داخلی و دکوراسیون ایران

ما قصد داریم هرآنچه برای طراحی فضای خانه‌تان به آن احتیاج دارید چه فضای داخلی و چه فضای خارجی به شما آموزش دهیم.

منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل