چطور بهترین صندلی کانتر را برای آشپزخانه انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین صندلی اپن برای آشپزخانه

کد: 139801253604411053

http://bit.ly/2Iy2YtE

، اصفهان , (اخبار رسمی): اگر آشپزخانه کوچک باشد، این امکان فراهم نیست تا میز غذاخوری، در آشپزخانه قرار داده شود؛ در این حالت می‌توان از اپن یا کانتر آشپزخانه به‌عنوان میز غذاخوری استفاده کرد.

انتخاب بهترین صندلی اپن (کانتر) برای آشپزخانه
راهنمای انتخاب و خرید صنلی اپن (کانتر ) برای آشپزخانه

باید مشخص شود که می‌خواهید صندلی‌هایی خریداری کنید که راحت و کاربردی هستند و برای وعده‌های غذایی مورد استفاده قرار بگیرند و یا اینکه فقط می‌خواهید بخشی از دکوراسیون منزل را با آن‌ها تکمیل کنید؟

موضوع دیگری که باید در نظر گرفت انتخاب صندلی است. شاید خرید صندلی غذاخوری برای اپن (کانتر) آشپزخانه کار سختی به نظر نرسد، اما واقعیت این است که برای داشتن خانه‌ای جذاب و راحت باید به همه عناصر موجود در آن دقت کرد. قبل از خرید صندلی اپن هم مواردی وجود دارد که نباید از آن‌ها غافل شد:

اول اندازه‌گیری کنید

قبل از اینکه اقدام به خرید صندلی اپن (کانتر) شود، باید حتماً ارتفاع اپن (کانتر) را اندازه‌گیری کرد (از کف زمین تا سطح اپن). البته ارتفاع و اندازه کانتر آشپزخانه در منازل مختلف، متفاوت است؛ ولی با در نظر گرفتن میانگین اندازه‌ی این بخش از آشپزخانه که حدوداً یک متر است، تولیدکنندگان معمولاً صندلی‌هایی متناسب با اندازه‌ی رایج اپن می‌سازند و به بازار عرضه می‌کنند. بعد از اینکه ارتفاع اپن (کانتر) مشخص شد، باید به سراغ صندلی‌هایی بروید که حدوداً ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متر از اپن کوتاه‌تر هستند.

اندازه‌ی عرض اپن (کانتر) هم مهم است؛ چون اگر  اندازه آن را ندانید، تخمین زدن فاصله‌ی میان صندلی‌ها کمی دشوار می‌شود و ممکن است، تعداد صندلی‌هایی که خریداری می‌شود، در کنار هم ظاهر خوبی پیدا نکنند و نتوان راحت روی آن‌ها نشست یا بلند شد. البته اندازه‌ی صندلی‌ها هم بسیار مهم است؛ بین صندلی‌هایی که 45-40 سانتی‌متر هستند، باید 15 سانتی‌متر فاصله وجود داشته باشد. صندلی‌هایی که عرض بیشتر دارند و یا دسته‌دار هستند، بهتر است فاصله‌ی بین صندلی‌ها 25-20 سانتی‌متر باشد. باید به خاطر داشت، صندلی‌هایی که خریداری می‌شود، راحت باشند و بتوان به‌سادگی پشت آن‌ها نشست. ارتفاع صندلی اپن (کانتر) هم باید در نظر گرفته شود. اگر این صندلی بیش‌ از اندازه کوتاه یا بلند باشد، عملاً غیرقابل استفاده خواهد بود و در فضای خانه و آشپزخانه شکل و ظاهر نامناسبی خواهند داشت.

اندازه‌ی استاندارد صندلی اپن (کانتر) چقدر است؟

  • صندلی اپن کوتاه (صندلی کانتر): 58-55 سانتی‌متر (23-22 اینچ). برای اپن یا کانتر با ارتفاع 90 سانتی‌متر مناسب است.
  • صندلی اپن استاندارد (صندلی بار): 90-70 سانتی‌متر (36-29 اینچ). برای اپن یا کانتر با ارتفاع 105 سانتی‌متر مناسب است. درواقع برای اپنی مناسب است که به این صورت طراحی شده‌اند: بخشی از آن روی زمین و بخش دیگر آن 15 سانتی‌متر از کف فاصله دارد (یعنی بخشی از کانتر ارتفاع 90 سانتی‌متر دارد و بخش دیگر ارتفاع 105 سانتی‌متر).
  • صندلی اپن خیلی بلند (صندلی تماشاگر): 100-90 سانتی‌متر (40-37 اینچ). اخیراً این نوع صندلی وارد بازار شده است. به نام صندلی استادیومی (یا تماشاگر) شناخته می‌شوند. درواقع برای تماشای تلویزیون از آن‌ها استفاده می‌شود؛‌البته برخی کانترها هستند که ارتفاع 120 سانتی‌متر دارد و این نوع صندلی‌ برای آن‌ها مناسب است.

مدل صندلی:

  • صندلی اپن بدون پُشتی (تکیه‌گاه)
  • صندلی اپن دسته‌دار
  • صندلی اپن چرخان
  • صندلی اپن با تکیه‌گاه

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کاناپه اولین رسانه‌ی طراحی داخلی و دکوراسیون ایران

ما قصد داریم هرآنچه برای طراحی فضای خانه‌تان به آن احتیاج دارید چه فضای داخلی و چه فضای خارجی به شما آموزش دهیم.

منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل