مرتب کردن اسباب بازی‌ها

کد: 139712163542711053

https://goo.gl/Na2eEN

، اصفهان , (اخبار رسمی): هیچ چیز به اندازه‌‌ی اسباب بازی‌ها، اتاق کودکان و خانه را نامرتب نمی‌کند!

مرتب کردن اسباب بازی ها
چند ایده برای مرتب کردن اسباب بازی ها

زمان آن رسیده است که کنترل و نظم دهی به اسباب بازی‌ها را در دست گرفته و فضای خانه‌ را اصلاح کرد. باید به فرزندان آموخت که بازی‌ها را در یک مکان،‌ حیوانات را در یک جای دیگر قرار دهد، و در واقع باید برای هر کدام از وسایل بازی فضایی را مشخص کند و همه‌ی آنها را سر جای خود بگذارد. خوب است که جعبه‌ی «اسباب بازی‌های تصادفی» داشت تا همه‌ی وسایل بازی کوچک که در طول سال‌ها جمع‌آوری شده و نمی‌توان در یک دسته و گروه خاص قرار داد را داخل آن نگه داشت.

ایده برای مرتب کردن اسباب بازی‌ها

1. برج اسباب بازی‌ها: این قفسه‌های ساده انتخاب خوبی برای اسباب بازی‌ها است. می‌توان آنها را در اتاق خواب کودکان یا در اتاق نشیمن قرار داد. از آنجایی که بیشتر افراد از قفسه استفاده می‌کنند و جعبه‌هایی را در داخل آن قرار می‌دهند، باید گفته شود که داخل این برج اسباب بازی، جعبه‌هایی ساخته شده است. این جعبه‌ها سه سایز متفاوت دارند که از پایین به بالا به ترتیب: بزرگ، متوسط و کوچک هستند. با این وجود فضای زیادی می‌توان داشت! بالای هر کدام از این جعبه‌ها برچسب‌هایی است که به کودکان کمک می‌کند به راحتی اسباب بازی‌ها را پیدا کنند. می‌توان این قفسه‌‌ها را ساخت (DIY)  و هر رنگ و طرحی که کودک دوست دارد را روی آن داشت.

2. جای اسباب بازی توری آویز: استفاده از این توری‌های آویز بسیار آسان است و وسایل بازی دیگر روی زمین نیستند. مزیت توری‌های آویز این است که روی زمین فضایی اشغال نمی‌کنند؛ اما اگر دوست داشته باشید می‌توان آنها را روی زمین هم گذاشت. این فضای جادار برای اسباب بازی‌های سبک مثل حیوانات، عروسک‌ها و توپ‌ها کاربرد دارد. این را باید در نظر گرفت که بچه‌های کوچک نمی‌توانند به تنهایی از تورهای آویز بالایی استفاده کنند،‌ پس بهتر است اسباب بازی‌هایی را آنجا گذاشت که کودکان کمتر از آنها استفاده می‌کنند و در توری‌های آویز پایینی، وسایل بازی را گذاشت که روزانه و در واقع همیشه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

3.قفسه‌های مکعبی قدیمی برای اسباب بازی‌ها: آنها در اغلب فروشگاه‌های بزرگ در دسترس هستند و مقرون‌به‌صرفه‌ هستند و یا حتی می‌توان آنها را ساخت(DIY). این قفسه‌های مکعبی، رنگ‌های مختلفی دارند و می‌توان آنها را جداگانه خریداری کرد. به راحتی اسباب بازی‌ها را داخل آنها قرار داد و از قفسه‌های مکعبی باز برای قرار دادن کتاب‌ها و بازی‌ها استفاده کرد. وسایل بازی بزرگتر را بالای این قفسه‌ها قرار داد. این مکعب‌ها اندازه‌های مختلفی دارند: از اندازه‌ی 4*1 (یعنی یک ردیف و چهار قفسه مکعبی) تا اندازه‌ی 6*6 (یعنی شش ردیف و 6 قفسه مکعبی). این مسئله را باید در نظر گرفت که هر چه این قفسه‌ی مکعبی بزرگتر باشد، دسترسی به قفسه‌های بالایی برای کودکان سخت‌تر خواهد بود.

4. فضای جادار آویز به درب برای اسباب بازی‌ها: وقتی صحبت از پیدا کردن فضایی جادار برای قرار دادن اسباب بازی‌ها می‌شود، ‌والدین دوست دارند چیزی را انتخاب کنند که هم کارآمد و جادار باشد و هم اینکه آن را روی زمین نگذارند تا فضای در دسترس بیشتری برای بازی کودکان روی زمین در دسترس باشد. به همین دلیل این ایده طرفداران زیادی دارد. فضای جادار آویز به درب، انتخابی عالی برای وسایل بازی کوچک است. درست کردن این فضای جادار اصلا کار سختی نیست و فقط به پارچه‌های رنگی و طرح‌دار نیاز است. وقتی کودک می‌خواهد بازی کند آن را پایین آورده تا بچه‌ها راحت باشند و بعد از تمام شدن بازی‌شان دوباره به درب اتاق آویزان کرد.

5. گاراژ دیواری برای ماشین‌های اسباب‌ بازی: این گاراژ جذاب در حقیقت از قفسه کفش ساخته شده است. به جای اینکه مثل همیشه قفسه کفش را روی زمین بگذارید، آن را روی دیوار باید پیچ کردتا فضایی جادار و بانمک برای ماشین‌های اسباب بازی درست کرد. این گاراژ دیواری می‌تواند به راحتی با تخته‌های کوچک چوب و براکت دیوار ساخته شود. اگر تصمیم دارید آن را بسازید (DIY) پس ارتفاع را باید به دقت برنامه‌ریزی کنید، تا کودک بتواند به راحتی اسباب بازی‌هایش را بردارد و یا سرجای‌شان بگذارد. همچنین باید طراحی آن به گونه‌ای باشد که مانع غلت خوردن ماشین‌ها یا وسایل بازی باشد.

6. باغ‌وحش برای حیوانات اسباب بازی: اگر کودک خلاق با قوه‌ی تخیل زیاد دارید که حیوانات را دوست دارد و برای هر کدام از آنها اسم گذاشته است، به سختی می‌توان از شر آنها خلاص شد! «باغ‌وحش حیوانات» جعبه‌ای ساده و روباز با کابل‌های برق محکم و انعطاف‌پذیر است که در واقع میله‌های این قفس هستند. از آنجایی که این قفس روباز است، کودک می‌تواند به راحتی حیوانات را ببیند. از بین این میله‌های انعطاف‌پذیر می‌توان حیوانات را برداشت و یا داخل قفس گذاشت.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مرتب کردن اسباب بازی‌ها می‌توانند به کاناپه مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کاناپه اولین رسانه‌ی طراحی داخلی و دکوراسیون ایران

ما قصد داریم هرآنچه برای طراحی فضای خانه‌تان به آن احتیاج دارید چه فضای داخلی و چه فضای خارجی به شما آموزش دهیم.

منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل