اطلاعات تماس
  • 093600*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139712293574011403

معرفی مهمترین آزمون‌های زبان دکتری در ایران

۴ آزمون مهم زبان دکتری در ایران

کد: 139712293574011403

https://goo.gl/Gf59T7

، تهران , (اخبار رسمی): دانشجویان دکتری ایران باید مدرک قبولی آزمون زبان را به دانشگاه ارائه کنند. آزمون‌های مهم شامل آزمون EPT (آزمون زبان دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد)، آزمون زبان MSRT (برای دانشجویان دکتری وزارت علوم)، آزمون UTEPT (مخصوص دانشجویان دانشگاه تهران)، آزمون MHLE (ویژه دانشجویان مقطع دکتری وزارت بهداشت) است.

۴ آزمون مهم زبان دکتری در ایران
آزمون های زبان دکتری در ایران

دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه‌های مختلف در ایران برای شرکت در آزمون جامع باید مدرک قبولی در آزمون زبان انگلیسی را به دانشگاه خود ارائه کنند

دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه‌های مختلف در ایران برای شرکت در آزمون جامع باید مدرک قبولی در آزمون زبان انگلیسی را به دانشگاه خود ارائه کنند. بسته به دانشگاه محل تحصیل باید در یکی از آزمون‌های ملی، آزمون EPT (آزمون زبان دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد)، آزمون زبان MSRT (برای دانشجویان دکتری وزارت علوم)، آزمون UTEPT (مخصوص دانشجویان دانشگاه تهران)، آزمون MHLE (ویژه دانشجویان مقطع دکتری وزارت بهداشت) شرکت کرده و نمره قبولی آن را که معمولا ۵۰ از ۱۰۰ است، به دانشگاه خود ارائه کنند.

در این مقاله، مهمترین آزمون‌های زبان دکتری در ایران معرفی می‌شود

آزمون EPT

دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد بایستی در آزمونی به نام EPT (ای پی تی) شرکت کنند و نمره قبولی آزمون EPT را که کسب نمره ۵۰ از ۱۰۰ است را به دانشگاه محل تحصیل خود ارائه کنند.

ساختار آزمون EPT

سوالات آزمون EPT به صورت چهار گزینه‌ای و حول ۳ مهارت دانش واژگان (Vocabulary)، گرامر (Grammar) و درک متن (Reading) زبان انگلیسی مطرح می‌شوند. تعداد سوالات ۱۰۰ سوال بوده و سطح آن نیز تقریباً در حد آزمون‌های پیشرفته زبان انگلیسی مانند TOEFL است.

بودجه‌بندی سوالات:

  • واژگان: شامل ۲۵ سؤال تستی
  • دستور زبان: شامل ۴۰ سؤال تستی
  • درک مطلب: شامل ۲۰ سؤال تستی
  • کلوز تست: شامل ۱۵ سؤال تستی

ثبت‌نام آزمون EPT

آزمون ای پی تی تقریبا هر ماه برگزار می‌شود و برای ثبت‌نام در آن باید به سامانه آزمون زبان دانشگاه آزاد مراجعه شود.

آزمون MSRT

آزمون MSRT آزمونی است که توسط وزارت علوم برای دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه‌های دولتی زیرمجموعه این وزارتخانه برگزار می‌شود.

مدرک قبولی در این آزمون بسیار معتبر است و مورد پذیرش تمامی دانشگاه‌های کشور از جمله وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی است. آزمون MSRT همانند آزمون EPT فاقد نمره منفی است و نمره قبولی در آن 50 و به بالا در نظر گرفته شده، اما در مواردی با توجه به نظر دانشگاه مربوطه این نمره متغیر است.

ساختار آزمون MSRT

چارچوب و سطح سختی کلی آزمون MSRT (یا همان MCHE) بسیار مشابه آزمون‌های تافل کاغذی یا TOEFL PBT است. این آزمون نیز ۱۰۰ پرسش چهار‌گزینه‌ای دارد که پیرامون مهارت‌های شنیداری (Listening)، گرامر (Grammar) و درک مطلب (Reading) زبان انگلیسی است. در آزمون MSRT، بصورت مستقیم از واژگان سوالی طرح نمی‌شود و تنها در قسمت درک مطلب، 14 تا 18 تست از لغات داخل متن‌ها مطرح می‌شود. از سوی دیگر، برای پاسخ‌دهی به سوالات آزمون (مخصوصا بخش درک مطلب) دامنه واژگان قوی بسیار حائز اهمیت است.

بودجه‌بندی سوالات:

  • ۳۰ سوال شنیداری
  • ۳۰ سوال گرامر
  • ۴۰ سوال درک مطلب

ثبت‌نام آزمون MSRT

آزمون MSRT تقریبا هر ۵ هفته یکبار در سراسر کشور برگزار می گردد. ثبت‌نام از طریق سامانه این آزمون و بصورت اینترنتی انجام می‌شود.

آزمون UTEPT

دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه تهران می‌توانند به جای شرکت در آزمون‌های بالا در آزمون زبان خود این دانشگاه که UTEPT نام دارد، شرکت کرده و مدرک زبان خود را بگیرند. البته مدرک قبولی در آزمون UTEPT مورد پذیرش چند دانشگاه دیگر از جمله دانشگاه خوارزمی، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه اصفهان، دانشگاه مازندران و… نیز است.

ساختار آزمون UTEPT دانشگاه تهران

آزمون زبان دکتری دانشگاه تهران شامل ۱۰۰ سوال چهار گزینه‌ای است که به ترتیب ۳۵ سوال از قسمت واژگان انگلیسی، ۳۰ سوال از قسمت گرامر یا دستور زبان، 20 پرسش از قسمت درک متن یا ریدینگ و ۱۵ سوال نیز بصورت متن کلوزتست مطرح می‌شود.

این آزمون معمولا ۶ بار در سال برگزار می‌شود و ثبت‌نام آن نیز از طریق سامانه آزمون زبان دانشگاه تهران بصورت اینترنتی انجام می‌شود.

آزمون زبان دکتری وزارت بهداشت (MHLE)

دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه‌های وزارت بهداشت، می‌توانند در آزمون زبان این وزارتخانه که MHLE نام دارد، شرکت کنند. ساختار این آزمون تقریبا مشابه آزمون MSRT وزارت علوم است با این تفاوت که در این آزمون سوالات واژگان نیز مطرح می‌شود.

آزمون MHLE معمولا هر ۲ ماه یکبار برگزار می‌شود و بدلیل اینکه چارچوب سوالات آزمون بیشتر در حوزه پزشکی است، برای دانشجویان علوم پزشکی بهتر است که در این آزمون شرکت کنند، هرچند نمره قبولی در سایر آزمون‌های زبان دکتری نیز مورد پذیرش است.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت فست زبان به آدرس fastzaban.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فست زبان

هدف سایت فست زبان تسهیل آموزش صحیح، ارایۀ مشاورۀ تخصصی و برترین منابع به داوطلبان آزمون های زبان از جمله آزمون های زبان دکتری (MSRT, EPT, UTEPT و ...)، زبان عمومی کنکور دکتری، کنکور کارشناسی ارشد، کنکور سراسری و ... بصورت رایگان است.

اطلاعات تماس
  • 093600*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش