اطلاعات تماس
  • 093600*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139808124185111403

هر آنچه باید در مورد آزمون زبان دکتری دانشگاه آزاد باید بدانید

معرفی جامع آزمون زبان EPT دانشگاه آزاد

کد: 139808124185111403

http://bit.ly/2qkThHC

، تهران , (اخبار رسمی): در این مطلب از مرجع آزمون زبان EPT، به معرفی کامل آزمون زبان ای پی تی دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد، بخش‌های مختلف آزمون، نحوه ثبت نام و روش قبولی تضمینی در این آزمون پرداخته خواهد شد.

معرفی جامع آزمون زبان EPT دانشگاه آزاد
معرفی کامل آزمون زبان ept در سایت فست زبان

آزمون EPT چیست؟

اسم این آزمون مخفف عبارت English Proficiency Test است و دانشجویانی که مدرک بین المللی زبان (IELTS) با نمره تعیین شده توسط دانشگاه را نداشته باشند باید نمره قبولی در این آزمون را به عنوان جایگزین آن جهت ارایه رساله دوره دکتری کسب کنند.

سطح آزمون

آزمون زبان EPT را می‌توان با آزمون بین‌ المللی TOEFL PBT مقایسه کرد؛ با این تفاوت که EPT فاقد بخش‌‌های شنیداری و نگارش است.

اعتبار مدرک قبولی EPT

اعتبار مدرک قبولی در آزمون، تا دو سال پس از آن است و در صورتی که در طول این مدت شخص موفق به ارایه رساله خود نشود باید مجدد در آزمون ای پی تی شرکت کند و نمره قبولی آن را کسب کند.

این آزمون تنها برای داوطلبان دکترای دانشگاه‌ آزاد اسلامی معتبر است و دانشگاه‌های سراسری مدرک این آزمون زبان را نمی‌پذیرند.

شرکت در آزمون EPT

برای ثبت نام در آزمون باید به سامانه آزمون زبان دانشگاه آزاد به نشانی english.iau.ac.ir/ept مراجعه شود. سپس وارد بخش ثبت‌نام در آزمون شد و کلیه اطلاعات مورد نیاز در فرم ثبت‌نام را وارد کرد. پس از ثبت‌نام وارد بخش تأیید اطلاعات شد. در این مرحله، ۳۰ دقیقه برای تأیید اطلاعات وارد شده و پرداخت هزینه آزمون مهلت وجود دارد.

هزینه شرکت در آزمون EPT در حال حاضر ۸۰۰هزار ریال است.

پس از بررسی اطلاعات مربوط به آزمون و همچنین اطلاعات کاربری باید بر روی دکمه تأیید و پرداخت هزینه آزمون کلیک کرد و هزینه شرکت را در آزمون را پرداخت کرد.

جهت شرکت در امتحان EPT انتخاب واحد دانشگاهی محل اشتغال به عنوان حوزه امتحانی برای همکاران و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مطابق بخشنامه شماره ۳۴۴۶۷/آ مورخ ۹۳/۱۱/۵ ممنوع است.

زمان برگزاری آزمون

در ابتدا آزمون زبان EPT به صورت فصلی برگزار می‌شد، اما از اردیبهشت ماه ۹۲ تقریبا هر ماه برگزار شده است. در سال ۹۸ این آزمون در ۱۱ نوبت برگزار خواهد شد. 

محل برگزاری آزمون زبان EPT

آزمون زبان دکتری دانشگاه آزاد در همه دانشگاه‌ها برگزار نمی‌شود و در حال حاضر فقط در شهرهای تهران، شیراز، تبریز، مشهد، اصفهان، اهواز، کرج، کرمان، کرمانشاه، رشت، یزد و همدان برگزار می‌شود. البته این لیست گاهی اوقات تغییر می‌کند و شهرهایی از آن حذف و جایگزین می‌شود.

ساختار سوالات آزمون EPT

دفترچه سوالات آزمون زبان EPT شامل ۱۰۰ سؤال است که از این تعداد، ۲۵ سؤال به واژگان Vocabulary، تعداد ۴۰ سؤال مربوط به قسمت گرامر و ساختار جملات، ۲۰ سوال درک مطلب Reading و ۱۵ سؤال به قسمت کلوز تست اختصاص یافته است. مدت زمان پاسخگویی به سؤالات نیز ۱۴۰ دقیقه است.

تعداد سؤالات هر بخش بسته به آزمون ممکن است متغیر باشد.

آزمون EPT فاقد نمره منفی است و  توصیه می‌شود هیچ سؤالی بدون پاسخ گذاشته نشود.

سهمیه ایثارگران در آزم‌ون ept چقدر است؟

حداقل نمره آزمون زبان انگلیسی قابل قبول برای دانشجویان شاهد و ایثارگر با توجه به جامعه هدف اعلام‌شده در آیین‌نامه تسهیلات آموزشی مورخ 94/۸/17 و نظر به مصوبه ۲۰۸ هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی مورخ 96/۲/20، ۸۰درصد حداقل نمره قابل قبول برای سایر دانشجویان در نظر گرفته شود.

دانشجویان شاهد و ایثارگر می‌توانند با کسب حداقل نمره ۲۸۰ (۲۸) آزمون جامع خود را بگذرانند و با کسب حداقل نمره ۳۵۰ (۳۵) نیز در آزمون ept قبول شوند.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت فست زبان به آدرس fastzaban.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فست زبان

هدف سایت فست زبان تسهیل آموزش صحیح، ارایۀ مشاورۀ تخصصی و برترین منابع به داوطلبان آزمون های زبان از جمله آزمون های زبان دکتری (MSRT, EPT, UTEPT و ...)، زبان عمومی کنکور دکتری، کنکور کارشناسی ارشد، کنکور سراسری و ... بصورت رایگان است.

اطلاعات تماس
  • 093600*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش