اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980126360716450

بیست سال فعالیت چارگون در صنعت نرم‌افزاری کشور

کد: 13980126360716450

http://bit.ly/2GmNiIf

، تهران , (اخبار رسمی): چارگون امروز، جوان 20 ساله‌ای‌ است که با انگیزه و تلاش زیاد راهی پر فراز و نشیب را طی کرده و امیدوار و سرزنده رو به سوی آینده‌ای پویاتر و موثرتر دارد.

بیست سال فعالیت چارگون در صنعت نرم‌افزاری کشور
بیست سال فعالیت چارگون در صنعت نرم‌افزاری کشور

اپلیکیشن‌های موبایلی تحت عنوان دیدگاه همراه در حوزه‌های مختلف اتوماسیون اداری، مکاتبات اداری، امور پرسنلی و جمع‌داری اموال، چارگون را به یکی از پیشروترین شرکت‌ها در همراهی با نیازهای جدید بدل کرد

20 ساله‌ای شاداب و امیدوار

جان دیویس از دانشکده مدیریت بازرگانی دانشگاه هاروارد درباره شرکت‌های موفق، سه عامل کلیدی را موجب موفقیت و ماندگاری آنها می‌داند؛ گذشته افتخارآمیز، پول سازی و اعتمادسازی برای مشتریان. به گفته او مهمترین عامل موفقیت چنین شرکت‌هایی ایجاد تعادل بین متعهد ماندن به برند تجاری و تولید محصولات جدید مطابق با نیازهای درحال رشد مصرف‌کنندگان است. او لازمه دستیابی به همه این عوامل را  «تلاش مضاعف شرکت‌ها برای سرزندگی و طراوت مداوم» می‌داند،‌ همان عنصری که بنا بر آمارو ارقام در شرکت چارگون پس از 2 دهه فعالیت به اوج رسیده است.

چارگون امروز، جوان 20 ساله‌ای‌ شده است که با انگیزه و تلاش زیاد راهی پر فراز و نشیب را طی کرده و امیدوار و سرزنده رو به سوی آینده‌ای پویاتر و موثرتر دارد.

ما چگونه ما شدیم؟

آغاز راه چارگون را چند جوان با ایده‌ها و فکرهای بزرگ، شروع کردند تا منشاء تغییر و تحول در حوزه تولید نرم‌افزار و مکانیزاسیون فرآیند‌های اداری سازمان‌ها و بهبود بهره‌وری آنها باشند.

شاهین طبری که در حال حاضر رییس هیات مدیره است به عنوان یکی از جوانان بنیانگذار چارگون، می‌گوید: «در20 سال گذشته روزها و شب‌های متفاوتی را گذرانده‌ایم‌. از جایی شروع کردیم که آمار و ارقام به شکل امروزی نبودند و مفهوم اتوماسیون تحت وب، چندان برای همه آشنا نبود. بایگانی‌ها و اسناد و مدارک پرونده‌ها و پوشه‌های سنگین به طور دستی، جابجا می‌شدند و مدیران به ابزار الکترونیکی تحت وب اعتمادی نداشتند. ما در آن روزها با امید و روحیه‌ای جنگنده قدم در راهی گذاشتیم که از یادآوری لحظه‌ لحظه آن، افتخار می‌کنیم.»

اعتماد مدیران آی‌تی در چند سازمان دولتی به جوانانی که با نگرشی جدید به تولید نرم‌افزارهای سازمانی‌، روی آورده بودند، سنگ بنای موفقیت در چارگون شد. نرم‌افزارهای اتوماسیون اداری و مالی تحت وب در سال 82 نخستین محصولاتی بود که چارگون پس از ثبت رسمی و شروع فعالیتش، ‌آنها را به چند سازمان، عرضه کرد. معرفی این محصولات در زمان خود، نسبت به محصولات نرم‌افزاری که به عنوان اپلیکیشن‌های تحت ویندوز کار می‌کردند، تحول بزرگی محسوب می‌شدند.

تردید مدیران نسبت به کارکرد محصولات تحت وب و مهمتر از آن، شک آنها درباره ماندگاری شرکت کوچک و نوپای چارگون در مقابل محصول متفاوت و کارآمدی که ارائه کرده بود، دوامی نیاورد. اعتماد همان مدیران و قبول ریسک انتخابشان موجب شد تا چارگون بتواند محصولات خود را در چند سازمان بزرگ با موفقیت، مستقر کند.

حاصل اعتماد آن روز مدیران تصمیم‌ساز به چند جوان، موجب رشد و بلوغ چارگون شد به طوریکه در مدت کوتاهی تعداد مشتریان آن به بیش از 100 سازمان، افزایش پیدا کرد.

خیز بلند چارگون برای متفاوت بودن و ماندگار شدن در حوزه تولید نرم‌افزارهای سازمانی را باید نمایشگاه الکامپ سال 82 و ارائه محصولاتی جامع‌تر و کامل‌تر از حوزه اتوماسیون اداری و مالی تحت عنوان مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه، دانست. این محصولات که تغییرات زیادی را نسبت به نسخه اولیه به همراه داشتند، مورد استقبال تعداد زیادی از سازمان‌ها و شرکت‌ها قرارگرفتند و تحول بزرگی در مفهوم نرم‌افزارهای سازمانی، ایجاد کردند.

تصمیمات بزرگ برای ماندگاری

افزایش تعداد سازمان‌های مشتری و بیشتر شدن نیازهای‌شان، چارگون را به سمت توسعه محصولات، ‌افزایش قابلیت‌ها و طراحی ابزارهای کاربردی، پیش برد. استراتژی توسعه محصولات، افزایش تعداد پرسنل شرکت و واحدهای کاری مختلف را به همراه داشت تا جایی‌که امروز بیش از 340 نفر در خانواده چارگون، گرد هم آمده‌اند.

شاهین طبری با یادآوری روزهای نخستین چارگون می‌گوید «روزهای اول، قرارداد اجرای پروژه‌ها، تک برگ‌هایی بودند که شکل و شمایل قرارداد مالی نداشتند؛ اما نشان می‌دادند که گرفتن پروژه و انجام آن برایمان بیشتر از موضوعات مالی، اهمیت دارد. حفظ آن روحیه جنگندگی و تلاش برای نمایش یک کار تیمی متفاوت، ویژگی مهمی است که همچنان در خود حفظ کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم که آن را به افرادی که به مجموعه‌ افزوده می‌شوند نیز منتقل کنیم؛ چراکه ارائه یک کار حرفه‌ای و مشتری‌پسند بر هر دغدغه مالی در چارگون، ارجحیت دارد.»

علاوه بر تلاش و برنامه‌ریزی در حوزه تولید نرم‌افزارهای سازمانی، شاید بتوان دهه 80 را از منظر توجه به مقوله‌ای جدید تحت عنوان ایفای نقش در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، سال‌هایی متفاوت برای چارگون در نظر گرفت.

توجه به ایفای نقش فعال و اثرگذار در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی از همان روزهای نخستین تاسیس چارگون، دغدغه‌ای مهم برای بنیانگذاران شرکت بود. با افزایش تعداد پرسنل و طرح شدن ایده‌ها و نظرهای مختلف، فعالیت موثر به ویژه در حوزه آموزش کودکان و نوجوانان نیازمند و آماده‌سازی آن‌ها برای حضور در مشاغل مختلف و ... محور فعالیت‌های خیرخواهانه چارگون شد و بعدها با تمرکز بر مسائل و مشکلات توانیاب‌ها و معلولان و تشکیل کمپین 11 ایران، رنگ و شکل‌جدی‌تر و موثرتری، یافت.

تجربه‌های تازه با جسارت و بلوغ بیشتر

ارائه بیش از 35 نرم‌افزار و سرویس در سبد محصولات دیدگاه در کنار خدمات آموزشی و پشتیبانی، تنها ماهیت چارگون نیست. این شرکت امروز به شریکی مطمئن برای مشتریانش بدل شده و مدیریت و برنامه‌ریزی برای بسیاری از امور ایشان را برعهده دارد.

اتوماسیون اداری دیدگاه در سازمان‌های مشتری، منحصر به تعریف کردن سیستم و ساختار اداری نیست و به عنوان یک عضو تاثیرگذار، عملا مدیریت جلسات، کنترل و نظارت بر کارها و پروژه‌ها، اداره کردن تعاملات سازمانی و ایجاد شفافیت در اسناد و اطلاعات را برای ایشان به همراه دارد.

در زمینه نرم‌افزارهای مدیریت منابع انسانی، چارگون با گذر از چالش‌های طراحی و تولید نرم‌افزارهای بروز و کارآمد در پوشش مفاهیم مختلف، ‌به یکی از مهمترین ارائه کنندگان اصلی این سیستم‌ها تبدیل شده است.

ورود به عرصه تولید نرم‌افزارهای لجستیک و مدیریت فرآیندها به عنوان ابزارهایی کاربردی در حوزه مدیریت سازمان‌های بزرگ و کوچک از دستاوردهای درخشان و متفاوت در کارنامه چارگون محسوب می‌شوند.

چارگون در سال 92 و در زمانی که شاید به اعتقاد بسیاری در اوج موفقیت و ثبات حرفه‌ای بود، ‌دست به ریسکی بزرگ زد و با ورود به پلتفرم موبایل و ارائه اپلیکیشن‌های همراه از نرم‌افزارهای خود، دریچه‌ای جدید در حوزه نرم‌افزارهای سازمانی باز کرد.

نسل جدید اپلیکیشن‌های موبایلی تحت عنوان دیدگاه همراه در حوزه‌های مختلف اتوماسیون اداری، مکاتبات اداری، امور پرسنلی و جمعداری اموال، چارگون را به یکی از پیشروترین شرکت در بکارگیری تکنولوژی‌های روز و همراهی با نیازهای جدید، بدل کرد.

ایستاده بر بلندای زاگرس

گذشت زمان، افزایش مسئولیت‌ها و تعهدات در برابر نگه‌داشت اطلاعات و دیتاهای سازمان‌های مشتری از یک طرف و رشد توقف‌‌ناپذیر تکنولوژی و لزوم به روزرسانی و همگام‌‌سازی محصولات دیدگاه با آنها از سوی دیگر، سبب شد تا بلافاصله پس از ثبات و حرکت موفق تولیدات موبایلی دیدگاه، بزرگترین و پیچیده ترین پروژه‌ برای تغییر معماری محصولات در چارگون،‌ آغاز شود.

عبور چارگون از قواعد معمول بازار و کسب وکارهای مختلف، چهره این شرکت را از یک فروشنده نرم‌افزار به یک شریک تجاری مطمئن و مدبر تغییر داده که علاوه بر کمک به مدیریت و کنترل امور سازمان مشتری به بهره‌وری و پویایی بیشتر نیز کمک می‌کند.

تعریف پروژه زاگرس با موضوع تغییر بستر ارتباطی و معماری دیدگاه و بکارگیری جدیدترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز شکل گرفت. این تغییرات در گام‌های نخست در راهکار اتوماسیون اداری دیدگاه اجرایی شد تا به تدریج در سایر راهکارهای دیدگاه نیز عملیاتی ‌شود.

بازتاب تغییر نسل دیدگاه در سازمان‌های مشتری که تاکنون عملیاتی شده،‌ به قدری خوب و مثبت بوده که همه اعضای خانواده چارگون برای سرعت دادن به اجرای این پروژه و تعمیم آن به همه سازمان‌های مشتری مصمم‌تر شده‌اند. به گفته دست‌اندرکاران این پروژه،‌ میزان تحولات، افزایش ضریب ایمنی و نگهداری اطلاعات و بهره‌مندی از ابزارها و تکنولوژی به روزتر،‌ مهمترین ارزش افزوده زاگرس در سازمان‌های مشتری خواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

چارگون

ما به سازمان‌ها در بهینه‌کردن بهره‌وری به منظور افزایش کارآیی یاری می‌رسانیم.در طول حیات شرکت، بر روی نیازمندی‌های آشکار و پنهان بازار هدف متمرکز شده‌ایم و به این ترتیب با ارائه راهکارهای خلاق و بومی‌سازی شده، پاسخگوی مشکلات سازمان‌های ایرانی هستیم. راهکارهای ما شامل بستر ارتباطی یکپارچه اتوماسیون اداری و نیز راهکارهای برنامه‌ریزی و مدیریت منابع سازمانی در حوزه‌های منابع انسانی، مالی و لجستیک است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]