اطلاعات تماس
  • 091977*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802103643910797

بررسی انواع شقاق یا فیشر مقعد

کد: 139802103643910797

http://bit.ly/2J02EUG

، تهران , (اخبار رسمی): منظور از شقاق مقعدی ترک بر روی سطح پوست ناحیه مقعد است که شدت و انواع متفاوت دارد.

بررسی انواع شقاق یا فیشر مقعد در کلینیک زارعی
شقاق مزمن و شقاق حاد

شقاق مزمن یکی از انواع شقاق مقعدی است و علت آن عدم اقدام زود هنگام برای درمان این بیماری است

شقاق مقعدی در اثر ایجاد شکاف یا ترک بر روی سطح پوست اطراف ناحیه مقعد ایجاد می‌شود. گاهی این شکاف بسیار خفیف و جزئی است و هنوز زخم به بافت‌های زیرین خود نفوذ نکرده است ولی در برخی موارد زخم به دلیل عدم رسیدگی و درمان لازم شکل مزمن به خود می‌گیرد و با نفوذ و تخریب بافت‌های زیرین خود باعث ایجاد درد، خونریزی و التهاب می‌شود.

البته برخی عوامل و خط قرمزها نیز وجود دارند که علائم و نشانه‌های این عارضه را وخیم‌تر می‌کنند و اگر زمینه‌ی فیشر مزمن هم وجود داشته باشد در نهایت فرد مجبور به جراحی می‌شود. فیشر مقعدی درجات و انواع مختلفی دارد و با توجه به علائم و نشانه‌های آن و طول مدت زمانی که این عارضه به وجود آمده امکان تعیین نوع آن وجود دارد. این علائم به آرامی و مستمر خود را نشان می‌دهند؛ البته گاهی نیز همه چیز به طور ناگهانی آغاز می‌شود.

زخم بیماری ممکن است زخمی تازه و کم عمق بوده و تازه ایجاد شده باشد و درد و خونریزی خفیفی داشته باشد. گاهی اوقات نیز ممکن است مدت‌ها از ایجاد یک زخم گذشته و به بافت‌های زیرین آن صدمه زده و طول و عمق زخم افزایش یافته باشد. در این حالت افزایش درد و خونریزی نیز طبیعی است.

انواع شقاق مقعدی

شقاق مقعدی به دو نوع زیر دسته بندی می‌شود:

شقاق حاد

شقاق حاد در شرایطی ایجاد می‌شود که بیمار برای اولین بار با علائم و نشانه‌ها روبرو می‌شود. این نوع با شروع درد و خونریزی‌های ناگهانی همراه است و معمولا عمق و طول زخم کم است.

شقاق مزمن

شقاق مزمن در شرایطی به وجود می‌آید که شقاق حاد تحت درمان و رسیدگی‌های پزشکی قرار نگرفته و با گذشت زمان وضعیت علائم وخیم‌تر شده باشد.

فیشر یا شقاق مزمن

شقاق مزمن یکی از انواع شقاق مقعدی است و اگر فردی به این بیماری مبتلا شده باشد به این معنی است که مدت‌ها از ایجاد آن گذشته و فرد برای درمان آن اقدام نکرده است.

با تکرار و پیشرفت علائم و نشانه‌های بیماری به مرور زمان از هم گسیختگی و آسیب بافتی اطراف ناحیه‌ی مقعد بیشتر شده و با افزایش طول و عمق زخم، فیشر وارد مراحل پیشرفته‌تری شده که برای درمان نیاز به عمل جراحی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک زارعی

اگر برای درمان بیماری هایی مثل هموروئید ( بواسیر )، شقاق ، فیستول و کیست مویی  به دنبال کلینیک مجهز و یک پزشک متخصص با تجربه و حرفه ای در این زمینه هستید کلینیک زارعی یکی از ایده آل ترین انتخاب هاست. ما فقط در کلام این را نمی گوییم که کلام ادعایی بیش نیست. آمار بالای درمان های موفق ما در کنار رضایت بالای بیماران و مراجعین به کلینیک ما گویای همه چیز است.

اطلاعات تماس
  • 091977*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی