اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802233678311803

گران‌ترین خرمای ایران

کد: 139802233678311803

http://bit.ly/2Yj8zsm

، تهران , (اخبار رسمی): بسیاری از مردم کلمه خرما را برای چند نوع خرمای خاص به کار می ‌برند، در ادامه گران‌ترین خرمای ایران و همچنین ویژگی‌های آن معرفی می‌شود.

گران ترین خرمای ایران
خرما پیارم | خرمای پیارم

خرماهای موجودی که مردم تا حدودی با‌ آنها آشنا هستند عبارتند از خرما کبکاب، خرما مضافتی و خرما زاهدی. در ادامه گران‌ترین خرمای ایران معرفی می‌شود. این خرما به دلیل کشت کم در کشور، قیمت بالا، صادراتی بودن و همچنین ذائقه خاص کمتر در میان مردم شناخته شده است.

نام این خرما پیارم یا به انگلیسی Piarom است. خرما پیارم فرزند شهر حاجی آباد در استان هرمزگان واقع در جنوب کشور است.  جالب است گفته شود که این خرما فقط در شهر حاجی آباد و روستاهای آن کشت می‌شود که این موضوع نیز قابل توجه است.

همانند مضافتی که بیشترین صادرات را دارد، پیارم نیز به دلیل گران بودن خرمای خاصی محسوب می‌شود. البته خرما پیارم بیشتر صادراتی است و در جهان نیز شهرت خاصی دارد. 

همچنین این خرما در کشورهای دیگر به خرمای مریمی و یا خرمای شکلاتی شهرت دارد.  این خرما طعم شیرین و لذیذی دارد و همچنین گوشت و پوست این خرما به هم چسبیده‌اند.

پوست خرما منظور از همان لایه‌ای است که روی خرما قرار دارد و گوشت خرما منظور همان میوه اصلی خرما است.  برای مثال در خرمای مضافتی پوست خرما می‌تواند به راحتی جدا شود اما در پیارم پوست و گوشت به هم چسبیده‌اند.

مصرف پیارم در ایران

خرما پیارم به دلیل گران بودن کمتر در بین مردم رواج دارد، این خرما در سال 98 قیمتی بیش از کیلویی 70 هزار تومن دارد که باتوجه به شرایط کشور بعید به نظر می‌رسد بسیاری از مردم این خرما را مصرف کنند.

در واقع در سال‌های گذشته نیز این خرما همچنان گران‌ترین خرمای ایران بود اما نکته‌ای که جالب است، قیمت خرما در سال 97 است. در سال 97 قیمت خرما نزدیک به کیلوئی 40 هزار تومان بود که در سال 98 افزایش یافت. 

یکی از دلایل گران بودن این خرما نیز در واقع خواص داروئی منحصر به فرد و همچنین خاصیت‌های مفید برای بدن است.

در بین خرماها، پیارم بیشترین خاصیت را دارد. کشورهای اروپایی بیشتر مشتری این خرما هستند چرا که قیمت این خرما در جهان نیز بالا است و معمولا کشورهای ضعیف توان خریداری این خرما را ندارند.

خرما پیارم در جهان

مسئله‌ای که در مورد خرمای ایران در جهان وجود دارد مسئله معرفی و بازاریابی است. 

کشور امارات به نحوی مرکز خرما است و در واقع بسیاری از خرماهای ایران ابتدا به امارات می‌روند سپس در امارات روانه سایر کشورها می‌شوند. اما این به این معنی نیست که صادرات مستقیم نیست چرا که ایران به صورت مستقیم نیز به کشورهای جهان صادرات دارد. اما بسیاری از خریداران هنوز با این خرما آشنا نشده‌اند و ظرفیت بالای ایران را در صادرات نمی‌دانند و نکته طلایی نیز کشت پیارم در ایران است چرا که این خرما فقط در ایران با این کیفیت رشد می‌کند.

پیارم فقط در ایران کشت می‌شود که این موضوع می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند. علاقه‌مندان برای خرید خرما پیارم می‌توانند روی لینک خرید خرمای پیارم کلیک کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کریستال

شرکت خرمای کریستال با فعالیت در زمینه صادرات به بیش از 20 کشور در جهان و همچنین پخش عمده خرما در کشور توانسته با تجربه ی کافی در این زمینه سال ها فعالیت کند . همچنین شرکت کریستال با داشتن شعبه در کشورهای امارات و فرانسه به خوبی می تواند با بازرگانان و تاجران خرما در سراسر جهان ارتباط برقرار کند و همچنین خرما را برای انواع نقاط جهان ارسال نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]