اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802283687811819

خوردن صبحانه چه مزیت‌هایی دارد؟

کد: 139802283687811819

http://bit.ly/2YIJ97R

، تهران , (اخبار رسمی): اگر بدن را مانند یک اجاق در نظر گرفت باید گفت که این اجاق برای روشن ماندن نیاز به هیزم دارد که صبحانه نقش این هیزم را بازی می‌کند. صبحانه اولین وعده غذایی در روز است و از اهمیت بالایی برخوردار است.

چرا صبحانه بخوریم؟
خوردن صبحانه چه مزیت‌هایی دارد؟

افرادی که صبحانه می‌خورند سالم‌تر هستند

صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی روزانه محسوب می‌شود؛ از کودکی پدر، مادر، پزشک و مربیان افراد را به خوردن صبحانه سفارش می‌کنند. تحقیقات امروزه هم نشان می‌دهد که صبحانه نقش بسزایی در سلامت و تندرسی انسان دارد.

تحریک سوخت و ساز بدن

اگر بدن را به یک ماشین تشبیه کرد، ماشین برای حرکت به بنزین نیاز دارد و اگر حرکت نکند ایستا و ثابت می‌‌‌ماند. بدن ما هم به همین صورت است؛ در صورتی که مواد غذایی به آن نرسد سوخت و ساز به کمترین حالت خود خواهد رسید و به عبارتی می‌توان گفت که بدن متوجه استارت سوخت و ساز نمی‌شود و همچنان در حالت شب به سر می‌برد.

صبحانه برای تنظیم قند خون بدن

هنگامیکه فرد صبحانه نمی‌خورد، با گذشت زمان قندخون آن کاهش می‌یابد. این مسئله باعث می‌ شود فرد به سمت ریزه خواری و به خصوص شیرینیجات تمایل پیدا کند.

محققان دانشگاه ناتینگ هام ثابت کرده‌اند افرادی که صبحانه نمی‌خورند در طول روز میل بیشتری به خوردن غذاهای شیرین و چرب دارند. این مسئله نیز میزان انرژی را کاهش می‌دهد.

تناسب اندام

این جمله را افرادی که اضافه وزن دارند، استفاده می‌کنند:«من با وجود اینکه صبحانه هم نمی‌خورم چاق هستم.»

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که صبحانه نمی‌خورند چاق هستند. با نخوردن صبحانه سوخت و ساز بدن به کمترین حالت خود می‌رسد و در نتیجه باعث می‌شود چربی‌های موجود در بدن هیچ حرکتی نداشته و در نتیجه چربی رسوب کرده و در نهایت چاقی اتفاق افتد.

همچنین تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که صبحانه نمی‌خورند ریزه خواری بیشتری در طول روز دارند که این مورد نیز از عوامل موثر در چاقی است.

صبحانه برای افزایش انرژی و تمرکز

به عقیده محققان صبحانه نه تنها برای افراد بزرگسال مهم است بلکه برای کودکان در حال رشد نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. محققان ثابت کرده‌اند کودکانی که روز خود را با صبحانه‌ای سالم و مغذی شروع می‌کنند عملکرد بهتری در مدرسه دارند.

به عقیده محققان کودکانی که صبحانه کامل می‌خورند انرژی بیشتری برای بازی دارند و قدرت تمرکز، یادگیری و حل مسائل آنها بالاتر است. این کودکان در انجام کارهایی که نیاز به هماهنگی دست و چشم دارد نیز بهتر عمل می‌کنند.

افرادی که صبحانه می‌خورند سالم‌تر هستند

تحقیقات نشان داده است افرادی که صبحانه‌ی خود را به طور کامل میل می‌کنند طول عمر بیشتری دارند و در سلامت بهتری به سر می‌برند. همچنین چون سوخت و ساز بدن تنظیم می‌شود، چربی کمتری در رگ‌های خونی رسوب کرده و در نتیجه افراد کمتر در معرض بیماری‌های قلبی مزمن مربوط به چاقی مانند دیابت و یا کلسترول بالا قرار می‌گیرند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به مجله سلامت کیمیا فارمد مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کیمیا فارمد

فروش و پخش داروگیاهی، محصولات آرایشی بهداشتی و تجهیزات مصرفی پزشکی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | سلامت و زیبایی