اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802233678011819

بسیاری از مردم با مشکل چربی پوست سر مواجه هستند

بررسی دلایل چرب شدن موها

کد: 139802233678011819

http://bit.ly/2HgDlw4

، تهران , (اخبار رسمی): بسیاری از مردم با مشکل چربی پوست سر مواجه هستند و برای آنها سوال است که علت چربی مو چیست؟ چرب شدن موی سر به دلیل تاثیر در ظاهر افراد می‌تواند باعث عدم اعتماد به نفس شود.

دلایل چرب شدن موها
بررسی دلایل چرب شدن موها

دست‌ها، شانه و برس آلوده از جمله فاکتورهای چرب کننده‌ی مو هستند که تماس آنها با سر، موجب چربی بیشتر پوست و مو خواهد شد

به گزارش کیمیا فارمد هورمون‌ها یکی از عوامل بسیار مهم و تعیین کننده در میزان چرب شدن موها (بخصوص در دوران بارداری و بلوغ که سطح هورمون‌های بدن تغییر می‌کنند) هستند. اما خوشبختانه، زمانیکه هورمون‌ها دوباره بالانس می‌شوند، سطح سبوم هم پایین آمده و به شرایط نرمال خود برمی‌گردد.

یکی دیگر از فاکتورهای چرب شدن موها، دست‌ها، شانه و برس آلوده است که تماس آنها با سر، موجب چربی بیشتر پوست و مو خواهد شد. برس کشیدن بیش از حد موها نیز می‌تواند منجر به چرب شدن زودتر موها شود، زیرا تحریک زیاد پوست سر، سطوح سبوم را افزایش داده و باز هم موجب چرب شدن موها می‌شود. بهتر است برس‌ها هر چند وقت یکبار، حتماً با آب گرم و شامپو شسته شوند. دست زدن بیش از اندازه به موها نیز باعث می‌شود چربی دست به موها منتقل شده و موها چرب‌تر شوند.

استرس هم یکی از عوامل تشدیدکننده چربی سر محسوب می‌شود. تاثیرات منفی استرس بر جسم و روح انسان کاملاً واضح و اثبات شده است. در همین خصوص، هورمونی به نام آندروژن، تولید سبوم را کنترل می‌کند و استرس با تأثیر بر این هورمون، باعث چرب شدن زود هنگام موها خواهد شد.

شستشوی زیاد موها باعث چرب شدن مو می‌شود. شستشوی روزانه و زیاد موها چربی طبیعی پوست سر را از بین برده و باعث تحریک آن می‌شود. در نتیجه پوست سر مجبور به تولید سبوم (چربی) بیشتر می‌شود.
براشینگ زیاد باعث چرب شدن مو می‌شود. براشینگ یا همان سشوار زدن موها اگر به صورت مکرر و افراطی باشد و همچنین استفاده از اتوی مو و غیره نیز باعث چرب شدن زودهنگام موها شده چون همگی باعث افزایش ترشح سبوم می‌شوند.

اگر از نرم کننده‌ها بیش از اندازه استفاده شود، موها چرب می‌شوند. بهترین شیوه برای مصرف نرم کننده‌ها این است که اول از همه از محصولات ملایم‌تر استفاده شود ثانیا آن را فقط به نوک ساقه‌ها زد و نرم کننده با ریشه مو برخورد نداشته باشد. در آخر هم باید موها را با آب زیاد شست تا تمامی نرم کننده‌ها شسته شده و به مو آسیبی وارد نشود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت کیمیا فارمد مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کیمیا فارمد

فروش و پخش داروگیاهی، محصولات آرایشی بهداشتی و تجهیزات مصرفی پزشکی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی