اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802253682911819

آشنایی با خواص روغن کرچک

کد: 139802253682911819

http://bit.ly/2HqrjAI

، تهران , (اخبار رسمی): از جمله خواص روغن کرچک می‌توان به درمان انواع درد و عفونت قارچی، میگرن، آکنه و جوش، کاهش چین و چروک و سیاهی دور چشم، زایمان راحت و تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

خواص روغن کرچک
آشنایی با خواص روغن کرچک

از روغن کرچک به عنوان ملین برای درمان یبوست استفاده می‌کنند

به گزارش کیمیا فارمد روغن کرچک به انگلیسی (castor oil) یکی از انواع روغن‌های گیاهی است که از گیاه کرچک به دست می‌آید و از آن به عنوان ملین برای درمان یبوست استفاده می‌کنند. روغن کرچک از روغن‌های فوق‌العاده مفید است که از دیرباز برای درمان انواع اختلالات و بیماری‌های پوستی استفاده شده است. روغن کرچک از دانه‌های گیاه کرچک به دست می‌آید.

خواص روغن کرچک

۱. تقویت دستگاه ایمنی بدن با روغن کرچک

سلامت دستگاه ایمنی نقش مهمی در محافظت از بدن در برابر انواع بیماری‌ها ایفا می‌کند. برای داشتن سبک زندگی سالم، مصرف روغن کرچک می‌تواند جزء یکی از ضروریات باشد، زیرا این روغن قادر است وضعیت دستگاه ایمنی بدن را بهبود ببخشد. این قابلیت جزء یکی از خواص روغن کرچک برای سلامتی به شمار می‌رود. مصرف روغن کرچک می‌تواند تولید گلبول‌های سفید را در دستگاه گردش خون افزایش دهد. از این رو، برای تقویت دستگاه ایمنی و پیشگیری از بروز عفونت‌ها افراد می‌توانند از روغن کرچک استفاده کنند. پس از گذشت ۲۴ ساعت، تولید گلبول‌های سفید در بدن‌ افزایش خواهد یافت.

۲ .درمان جوش و آکنه

روغن کرچک درمان خانگی عالی برای آکنه و جوش است که باعث می‌شود آلودگی، سلول‌های مرده پوست و باکتری‌های سطح پوست از بین رفته و پوست را صاف و لک‌های صورت را برطرف می‌کند.

ریسینولیک اسید موجود در روغن کرچک دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی بوده و با کاهش باکتری‌های پوست به درمان آکنه و جوش صورت و همچنین جای جوش کمک می‌کند.

ماسک روغن کرچک برای جوش صورت

افراد قبل از خواب صورت خود را با آب گرم خوب بشویند تا تمیز شود، سپس مقداری روغن کرچک را به مدت ۱۰ دقیقه به صورت حرکات دایره‌ای بر روی پوست صورت ماساژ دهند، بگذارند  یک شب بماند و روز بعد با آب گرم خوب بشویند.

۳ .پاک کننده پوست

روغن کرچک یک پاک کننده طبیعی است که برخلاف پاک کننده‌های تجاری که ممکن است باعث خشکی پوست شوند، جوش را از بین برده و پوست را نرم و مرطوب می‌کند.

۴ .خطوط سفید پوست یا استریا

خطوط سفید به خاطر کشش پوست و معمولا در دوران بارداری یا افزایش وزن سریع ایجاد می‌شود. عوامل دیگر همچون افزایش سن، عدم تعادل هورمونی، کاهش وزن ناگهانی و تورم نیز ممکن است باعث بروز این خطوط ناخوشایند شود.

اسیدهای چرب موجود در روغن کرچک مرطوب کننده عالی و درمان خانگی خط‌های سفید پوست است.

۵  .مرطوب کننده طبیعی پوست

اگر افراد به دنبال یک مرطوب کننده ارزان و طبیعی برای پوست هستند پیشنهاد می‌شود که از روغن کرچک استفاده کنند.

اسیدهای چرب موجود در روغن کرچک به راحتی به پوست نفوذ کرده و باعث آب‌رسانی پوست صورت و بدن می‌شوند.

۶  .ترک پا

استفاده از روغن کرچک به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی برای پاشنه پای ترک خورده باعث رفع خشکی، ترک خوردگی و زبری پاها می‌شود. کافی است روغن کرچک را به پاشنه پا مالیده و با جوراب پوشانده شود و به مدت یک شب بماند.

۷ .تقویت و افزایش رشد مو

روغن کرچک یک درمان طبیعی برای افزایش رشد مو است؛ روغن کرچک به دلیل مواد مغذی موجود در آن به افزایش گردش خون در پوست سر کمک کرده و با تقویت فولیکو‌ها به افزایش رشد مو کمک می‌کند.

۸  .درمان شوره سر

این روغن دارای خواص ضد قارچ و ضد باکتری قوی است و می‌تواند برای درمان شوره سر مفید باشد.

۹ .رفع سیاهی و پف دور چشم

روغن کرچک با افزایش گردش خون در پوست دور چشم به درمان سیاهی و پف دور چشم کمک می‌کند.

توصیه می‌شود که چند قطره روغن کرچک را به آرامی بر روی پوست دور چشم خود ماساژ داده تا سیاهی دور چشم را درمان کند.

۱۰ .عفونت قارچی

اسید آندسیلینیک موجود در روغن کرچک دارای خاصیت ضدقارچی بوده و برای درمان عفونت‌های قارچی مفید است.

۱۱ . زایمان سریع

روغن کرچک روده و رحم را تحریک می‌کند و با ایجاد انقباض در رحم زایمان را سریع‌تر می‌کند. از دیرباز از این روغن به عنوان مسهل و شروع درد زایمان در هفته‌های آخر بارداری استفاده می‌شد.

۱۲ .ضدالتهاب

روغن کرچک به دلیل خواص ضدباکتری و ضدالتهابی قوی برای درمان نیش حشرات، جوش و خارش پوست مفید است. پارچه تمیزی را به روغن زیتون آغشته کرده و در ناحیه آسیب دیده مالیده شود و بعد از یک ساعت شسته شود. برای بهبود کامل، لازم است هر روز این کار انجام شود.

۱۳ .میگرن

این روغن یک ضددرد طبیعی است که برای از بین بردن سردردهای میگرنی مفید است. برای درمان خانگی میگرن و سردرد، یک قاشق روغن کرچک را روی پیشانی مالیده و بعد از یک دقیقه شسته شود. بعد از ۲ تا ۳ دقیقه اثر آن احساس خواهد شد.

۱۴ .قاعدگی

ماساژ شکم با روغن کرچک راهی عالی برای از بین بردن علائم دردناک قاعدگی است. اسید ریکینولیک در روغن کرچک خاصیت ضدالتهابی و ضددرد دارد که به کاهش درد کمر و گرفتگی‌های دوره پریود خانم‌ها کمک می‌کند.

۱۵ .زخم دهان

برای درمان زخم دهان مقدار اندکی روغن کرچک یا روغن نعناع را روی ناحیه مورد نظر مالیده و بعد از چند دقیقه با آب شسته شود. افراد این کار را چند بار در طول روز تکرار کنند.

مقدار مصرف روزانه روغن کرچک

کارشناسان سازمان بهداشت جهانی می‌گویند که هر فرد بزرگسال تنها مجاز است که روزانه 0/7 میلی‌گرم، کیلوگرم وزن بدن روغن کرچک مصرف کند.

ارزش غذایی روغن کرچک

مواد مغذی موجود در 100 گرم روغن کرچک به صورت زیر است:
کالری: 884
چربی: 100 گرم
سدیم: دو میلی گرم
پتاسیم: یک میلی گرم
فیبر: 0
کربوهیدرات: 0
پروتئین: 0
قند: 0

عوارض جانبی و مضرات روغن کرچک

مصرف بیش از حد روغن کرچک ممکن است باعث تهوع، اختلال در تپش قلب، سرگیجه، تنگی نفس، اسهال یا یبوست و در موارد شدیدتر کم شدن آب بدن، فشار خون پایین و از کار افتادن کلیه و کبد شود.

استعمال خارجی روغن کرچک گاهی باعث خارش، کهیر و حساسیت پوستی می‌شود. برای درمان آن بهتر است افراد منطقه آسیب دیده را با صابون و آب بشویند یا از ترکیب سرکه سیب و آب استفاده کنند.

از مصرف روغن کرچک برای کودکان (به ویژه زیر شش سال) اجتناب شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به سایت کیمیا فارمد مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کیمیا فارمد

فروش و پخش داروگیاهی، محصولات آرایشی بهداشتی و تجهیزات مصرفی پزشکی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان