اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802253682711819

دیابت، یک نوع اختلال متابولیک و سوخت و ساز در بدن

کد: 139802253682711819

http://bit.ly/2Hpxchi

، تهران , (اخبار رسمی): در دیابت، سرعت و توانایی بدن در استفاده و سوخت و ساز کامل گلوکز کاهش می‌یابد به همین دلیل میزان قند خون افزایش یافته که به آن هایپرگلیسمی می‌گویند.

درمان دیابت
درمان دیابت

بهترین موادغذایی و خوراکی برای بیماران دیابتی موادی است که کم‌ترین قند و چربی را در خود داشته باشند

به گزارش کیمیا فارمد دیابت یک نوع اختلال متابولیک و سوخت و ساز در بدن است که به واسطه آن توانایی تولید انسولین در بدن از بین می‌رود یا برعکس مقاومت در برابر انسولین در بدن ایجاد می‌شود در نتیجه انسولین تولیدی نمی‌تواند عملکرد نرمال خود را انجام دهد. در دیابت، سرعت و توانایی بدن در استفاده و سوخت و ساز کامل گلوکز کاهش ‌یابد به همین دلیل میزان قند خون افزایش یافته که به آن هایپرگلیسمی می‌گویند.

با افزایش قند در دراز مدت، اعضای مختلف بدن همچون کلیه، چشم و اعصاب و قلب درگیر می‌شوند.

یکی از مهم‌ترین و موثرترین راه‌های پیشگیری و بهبود دیابت، رعایت نکات تغذیه‌ای است که در ادامه به معرفی آن‌ها پرداخته می‌شود.

بهترین مواد غذایی و خوراکی برای بیماران دیابتی موادی است که کم‌ترین قند و چربی را در خود داشته باشند مانند:

نان‌های سبوس دار

غلات سبوس دار (مانند برنج قهوه‌ای)

محصولات تهیه شده از ذرت مانند پف فیل

سبزیجات تازه خام یا کمی بخار پز شده، کاهو، اسفناج

لبنیات کم چرب

مرغ یا بوقلمون بدون پوست، ماهی بخار پز شده یا کبابی

لوبیا، تخم مرغ و مغز میوه

خوراکی‌هایی که بیماری‌های دیابتی نباید بخورند:

آب میوه‌های آماده و یا کنسرو میوه با شیره غلیظ

لواشک‌های میوه

مربا و ترشیجات

غذاهای سرخ شده

غذاهای چرب

کره، روغن نباتی هیدروژنه شده

غلات و آرد بدون سبوس (مانند آرد سفید)

نوشابه

 درمان سنتی دیابت

شنبلیله: یکی از پرمصرف‌ترین گیاهان برای کنترل بیماری دیابت به حساب می‌آید. این گیاه با افزایش تعداد گیرنده‌های انسولین، مقاومت انسولین را در بدن کاهش می‌دهد و در نتیجه می‌تواند قند خون را کنترل کند. افراد باید دانه‌های شنبلیله را یک شب کامل در یک لیوان آب خیس کرده و روز بعد آب آن را بخورند و دانه‌ها را بجوند.

شوید: باتوجه به مطالعات انجام شده ۷۰ ماده در شوید موجود است که در مبارزه با دیابت نقش به سزایی دارند. می‌توان به صورت خام و تازه در سبزی خوردنی استفاده کرد و یا درکنار غذاهایی مانند مرغ و ماهی میل کنند.

دارچین: دارچین سرعت تبدیل گلوکز به چربی را افزایش داده و در نتیجه دسترسی‌های چربی را به انسولین سهولت می‌بخشد. همچنین دارچین در مواد شیمیایی خود دارای خواص انسولین است از این رو انسولین را در گلبول‌ها افزایش می‌دهد و نیاز شما را به استفاده از انسولین کاهش می‌دهد.

پیاز: این گیاه تاثیر قابل ملاحظه‌ای در کاهش قند خون دارد. پیاز روی سوخت و ساز گلوکز در کبد تاثیر می‌گذارد و باعث افزایش ترشح انسولین می‌شود.

سیر: این گیاه بهترین درمان برای کاهش مستقیم قند خون، بازسازی سلول‌های لوزالمعده و تحرک آن برای تولید انسولین به حساب می‌آید. سیر دارای خواص بسیاری است، برای عملکرد قلب مفید است و از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند. همچنین سیر می تواند سوخت و ساز بدن را بالا ببرد و در نتیجه در لاغری و کاهش چربی خون نیز موثر است.

اسفرزه: این گیاه خاصیت کاهش دهنده کلسترول و قند خون دارد. فیبر بالای موجود در آن، یبوست را از بین می‌برد و با کاهش کلسترول، خطر بیماری قلبی را نیز کاهش می‌دهد.

زردچوبه: «کورومین» موجود در زردچوبه برای افراد دیابتی بسیار مفید است. این رنگ‌دانه باعث فعال شدن آنزیم‌های مربوط به جذب گلوکز می‌شود و در نتیجه به کنترل میزان قند خون و ثابت نگه داشتن آن کمک زیادی می‌کند.

رازیانه: هم سبزی و هم دانه‌ آن، شامل ترکیباتی شیمیایی است که با دیابت مبارزه می‌کند. آنتول، یکی از مواد شیمیایی گیاهی موجود در رازیانه است که مانع از عوامل التهابی در بدن می‌شود و با سرطان مبارزه می‌کند.

زنجبیل: گیاهی فوق‌العاده در مبارزه با دیابت و چربی خون بالا است. این گیاه تاثیر به سزایی در سوخت و ساز بدن و کاهش کلسترول دارد.

در مطالعه‌ای جداگانه که در مجله‌ی غذاهای گیاهی برای تغذیه انسان به چاپ رسید، مشخص شد بیماران دیابتی که به مدت ۳۰ روز، ۳ گرم پودر زنجبیل را در مقادیر تقسیم شده مصرف کردند، کاهش چشم‌گیری در گلوکز خون، تری‌گلیسیرید  و کلسترول را تجربه کردند.

بهتر است افراد این گیاه را به صورت تازه خریداری و به صورت دمنوش و یا در غذاهای خود استفاده کنند.

‎مریم گلی: طعم این گیاه در خورشت‌ها بسیار عالی ‏است. مریم گلی حاوی آنتی‌اکسیدان‌های ضد دیابت است.

‎‏‎روغن زیتون: باعث درمان بیماری‌های تصلب شرایین، کلسترول زیاد و دیابت می‌شود. طی تحقیقات انجام شده، روغن زیتون سبب کاهش تریگلیسیرید شده و در نتیجه قند خون را کاهش می‌دهد.

سیاه دانه: برای کنترل دیابت، افراد می‌توانند به مدت یک هفته میزان ۶ قاشق چای خوری روغن سیاه دانه مصرف کنند. باید در ۳ زمان مختلف از شبانه روز مصرف شود.

برگ انجیر: بهترین درمان شناخته شده برای دیابت است، اما کاربردهای بسیار دیگری نیز دارد. برگ انجیر جزو داروهای خانگی برای درمان دیابت، برونشیت، زگیل تناسلی، سیروز کبدی، فشار خون بالا، مشکلات پوستی و زخم به شمار می‌رود. از برگ انجیر آن‌طور که باید استفاده نمی‌شود.

برگ انجیر خواص ضد دیابتی دارد. هنگام استفاده از آن، به انسولین کمتری نیاز است. افراد مبتلا به دیابت باید عصاره را با صبحانه، به صورت ناشتا میل کند. افراد باید برگ انجیر را در آب تصفیه شده بجوشانند و  آن‌را به عنوان چای بنوشند.

در پایان لازم بذکر است برای علاقه مندان به داروی گیاهی کپسول روناپرفکت را توصیه و معرفی مینماییم. این فرآورده با کاهش جذب گلوکز در دستگاه گوارش و افزایش سرعت سوخت آن به وسیله سلول های بدن موجب افزایش توانایی بدن در کنترل و جلوگیری از افزایش ناگهانی قند خون می گردد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به سایت کیمیا فارمد مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کیمیا فارمد

فروش و پخش داروگیاهی، محصولات آرایشی بهداشتی و تجهیزات مصرفی پزشکی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان