اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802293690611819

راه کار‌هایی ساده برای داشتن پوستی زیبا

کد: 139802293690611819

http://bit.ly/2Hsigio

، تهران , (اخبار رسمی): در ابتدا افراد باید نوع پوست خود را شناسایی کنند و سپس دنبال راهکارهایی مناسب برای مراقبت از آن باشند.

راه کار هایی ساده برای داشتن پوستی زیبا
راه کار‌هایی ساده برای داشتن پوستی زیبا

استفاده از ضد آفتاب الزامی است

به گزارش کیمیا فارمد از آن‌جایی که پوست صورت یکی از قسمت‌های بدن است که همیشه در معرض هوای گرم و سرد و یا نور آفتاب قرار دارد و بسیار لطیف و آسیب پذیر است، توجه به سلامت و بهداشت آن نیز بسیار مهم است. مراقبت از پوست، دغدغه‌ افراد مختلف به خصوص خانم‌ها و البته بسیاری از آقایان است.

قدم اول : شناسایی جنس پوست

در ابتدا افراد باید نوع پوست خود را شناسایی کرده و سپس دنبال راهکارهایی مناسب برای مراقبت از آن باشند. انواع پوست شامل خشک، چرب، ترکیبی، حساس و معمولی هستند.

قدم دوم: پاک کردن پوست

پاک کردن پوست‌های معمولی و ترکیبی

از هر صابونی که در حمام یا روشویی است نباید برای شستن صورت استفاده کرد. افراد ملزم نیستند محصولات تجملی و گران قیمت بخرند فقط نیاز دارند محصولی را که مناسب است پیدا کنند. بهتر است افراد از شوینده یا صابونی ملایم استفاده کنند و صورت خود را با  آب گرم شست‌و‌شو دهند و به آرامی خشک کنند.

پاک کردن پوست‌های خشک

اگر افراد پوست خشکی دارند، از شوینده‌ای ملایم که الکل یا عطر ندارد استفاده کنند چراکه این عناصر قادر‌اند پوست را بیشتر خشک کنند. صورت را به آرامی شسته، سپس با مقدار زیادی آب گرم نیز شست‌و‌شو دهند. توصیه می‌شود از آب داغ استفاده نکنند زیرا باعث می‌شود چربی طبیعی پوست، سریع‌تر از بین برود و همچنین هفته‌ای یک بار پوست را از سلول‌های زائد پوستی پاکسازی کنند چرا که باعث می‌شود پوست صاف‌تر و یک‌دست جلوه کند.

پاک کردن پوست چرب

اگر پوست فرد چرب است، باید از پاک کننده‌ای فاقد چربی برای شستن صورت استفاده کند و با مقدار زیادی آب گرم صورت خود را بشوید. شاید افراد بخواهند پس از شستن صورتشان از یک تونر یا محصولاتی که به بستن منافذ پوست کمک می‌کنند ، استفاده کنند، اما باید مراقب باشند زیرا ممکن است پوستشان را دچار حساسیت کنند.

 پاک کردن پوست حساس

اگر فرد پوستی حساس دارد، آن را با شوینده‌ای ملایم و آب گرم فراوان،به صورت آهسته بشوید و پوست را نمالد.  پاک‌سازی ممکن است پوست حساس را به سوزش آورد. سعی شود از محصولاتی که الکل، صابون، اسید یا عطر دارند استفاده نشود و در عوض، به دنبال مارک‌هایی با عناصر ملایم مانند آلوئه ورا، بابونه، چای سبز، پلی فنول و جو باشند. هرچه عناصر موجود در یک شوینده کم‌تر باشد پوست شاداب‌تر خواهد بود.

قدم سوم: مرطوب کردن پوست

ممکن است افراد فکر کنند برای استفاده از مرطوب کننده بسیار جوان هستند یا این‌که پوستشان بسیار چرب است، اما همه پوست‌ها به رطوبت نیاز دارند. مرطوب کننده‌ها کمک می‌کنند پوست از خشکی محفوظ بماند. مهم نیست فرد چه نوع پوستی دارد، توصیه می‌شود هر روز از مرطوب کننده استفاده شود. بهتر است زمانی که هنوز پوست از شست‌وشو مرطوب است استفاده شود تا تمام صورت مرطوب شود. اگر فرد آکنه دارد یا پوستش چرب است، مرطوب کننده‌ای بیابد که ملایم و فاقد چربی باشد تا منافذ پوست را مسدود نکند.

قدم چهارم: زدن ضد آفتاب 

ممکن است مرطوب کننده افراد حاوی ضدآفتاب هم باشد اما استفاده کردن از یک ضدآفتاب جدا نیز ایده خوبی است. آفتاب در عرض ۱۵ دقیقه می‌تواند به پوست صدمه بزند، حتی اگر فرد جوان باشد ممکن است مبتلا به سرطان پوست شود. توصیه می‌شود افراد به دنبال ضدآفتابی با فاکتور حفاظتی SPF حداقل ۳۰ باشند که با اشعه‌های UVA و UVB مبارزه کند. هر روز آن را استفاده کنند، حتی اگر هوا آفتابی نباشد و یا سرد باشد. اشعه‌های آفتاب می‌توانند از آب، ماسه و برف بازتاب کنند. هر ۲ ساعت یک بار ضدآفتاب باید تجدید شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به مجله سلامت کیمیا فارمد مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کیمیا فارمد

فروش و پخش داروگیاهی، محصولات آرایشی بهداشتی و تجهیزات مصرفی پزشکی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان