اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802243681611819

راه‌های درمان سوختگی

کد: 139802243681611819

http://bit.ly/2YreThx

، تهران , (اخبار رسمی): سوختگی یکی از دردناک‌ترین و تلخ‌ترین تجربیاتی است که یک نفر می‌تواند در زندگی داشته باشد، چون علاوه بر آن‌که درد و سوزش زیادی دارد، حتی ممکن است پس از بهبودی نیز اثر زخم (اِسکار) به‌جای بگذارد.

درمان سوختگی
درمان سوختگی

شیر حاوی چربی و آنزیم‌هایی است که در تسکین سوزش و درد سوختگی بسیار مفید است، برای درمان با شیر کافی است افراد ناحیه سوخته را به مدت ۱۵ دقیقه در یک کاسه شیر قرار دهند

به گزارش کیمیا فارمد سوختگی یکی از دردناک‌ترین و تلخ‌ترین تجربیاتی است که یک نفر می‌تواند در زندگی داشته باشد، چون علاوه بر آنکه درد و سوزش زیادی دارد، حتی ممکن است پس از بهبودی نیز اثر زخم (اِسکار) به‌جای بگذارد.

سوختگی‌ها یکی از شایع‌ترین صدمات خانگی، به‌ویژه در میان کودکان هستند.

انواع سوختگی

سه نوع اصلی از سوختگی وجود دارد: درجه‌ی اول، دوم و سوم. افراد به خاطر داشته باشند که سوختگی درجه ۳ و یا سوختگی‌های شیمیایی و الکتریکی را با راه‌های خانگی نمی‌توان درمان کرد و باید سریعا فرد را به پزشک رساند.

سوختگی‌های درجه‌ اول: پوست قرمز اما بدون تاول است.

سوختگی‌های درجه‌ دوم: تاول زدن و ضخیم شدن پوست است.

سوختگی‌های درجه‌ سوم: ضخیم شدن پوست به‌طور گسترده با ظاهری سفید و چرمی (زبر) است.

راه‌های درمان خانگی

شیر

شیر حاوی چربی و آنزیم‌هایی است که در تسکین سوزش و درد سوختگی بسیار مفید است. برای درمان با شیر کافی است افراد ناحیه سوخته را به مدت ۱۵ دقیقه در یک کاسه شیر قرار دهند.

این کار بهتر است هر ۴ ساعت، یک بار انجام شود و هر ۲۴ ساعت محل سوختگی با آب شسته شود.

ویتامین E

در کنار دیگر دارو‌های خانگی برای سوختگی، ویتامین E نیز یک درمان بسیار مفید و موثر است. برای این کار افراد می‌توانند از روغن‌های حاوی ویتامین E یا کپسول ویتامین E را برای درمان سوختگی استفاده کنند.

روغن نارگیل یک منبع غنی  ازویتامین E  مفید برای پوست بوده و حاوی اسیدهای چرب  ضد قارچ و ضد باکتری است. این روغن از بروز سوزش و عفونت در ناحیه سوخته پوست جلوگیری می‌کند.

همچنین می‌توان از کپسول‌های گیاهی موجود در بازار و یا مایع درون قرص ویتامین E استفاده کرد.

اگر ناحیه سوخته پوست  تاول زده کافی است افراد برای درمان آن مقداری آب لیمو را با روغن نارگیل ترکیب کرده و بر روی تاول‌های پوستی ماساژ دهند. خواص اسیدی آب لیمو کمک می‌کند تا این عارضه از بین رفته و زخم زودتر بهبود پیدا کند.

عسل

عسل یک آنتی بیوتیک طبیعی است. این ماده‌ خوراکی برای ضد عفونی کردن زخم‌ها استفاده می‌شود و با خنک شدن ناحیه سوخته به عنوان یک عامل تسکین‌دهنده عمل می‌کند.

برای این کار می‌توانعسل را به طور مستقیم رو قسمت سوخته  و یا مقداری از آن را روی گاز پانسمان ریخت و بر روی زخم قرار داد و بعد از ۲ تا ۳ ساعت گاز را تعویض کرد.

سرکه

سرکه سفید دارای اسید استیک (یک جزء از آسپرین) است که می‌تواند به تسکین درد، خارش و التهاب ناشی از سوختگی کمک شایانی کرده و به عنوان یک ضد عفونی کننده و قابض (موجب بسته شدن منافذ باز پوست می‌شود) شناخته می‌شود و به همین دلیل از ایجاد عفونت و التهاب در محل سوختگی جلوگیری می‌کند.

برای این کار مقداری سرکه را با آب ترکیب کرده سپس با یک پنبه محل سوختگی آغشته به محلول آب و سرکه شود.

اسطوخودوس

گیاه اسطوخودوس تاثیر شگفتی در درمان سوختگی دارد. برای این کار فرد باید ۳تا ۴ قطره از روغن را روی محل سوختگی و یا ۶ تا ۸ قطره از روغن را روی گاز پانسمان بریزد و به مدت ۲ تا ۳ ساعت گاز را روی محل سوختگی قرار دهد.

چای کیسه‌ای

یکی از روش‌های موثر برای درمان تاول سوختگی استفاده از چای کیسه‌ای است. تانن موجود در چای به بهتر شدن سوختگی و کاهش التهاب آن کمک می‌کند. برای درمان تاول سوختگی افراد باید چای کیسه‌ای را در یک لیوان آب سرد قرار دهند و سپس آن را روی محل سوختگی بگذارند.

در آخر نیز برای درمان سوختگی جدا از درمان‌های خانگی 2 قلم داروی گیاهی تاثیر گذار در این زمینه را با نام‌های پماد سوختگی ادیب درم و کرم الیووهانی نیکا را به افراد پیشنهاد می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کیمیا فارمد

فروش و پخش داروگیاهی، محصولات آرایشی بهداشتی و تجهیزات مصرفی پزشکی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان