اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802243680411819

عرق نعناع فلفلی دارای اثری آرام بخش بر روی بدن است

آشنایی با خواص گیاهی نعناع فلفلی

کد: 139802243680411819

http://bit.ly/2YpyDlF

، تهران , (اخبار رسمی): گیاه نعناع فلفلی دارای خواص ضد میکروبی است و می‌تواند بوی بد دهان را از بین ببرد و مشکلات گوارشی را تسکین دهد.

خواص گیاهی نعناع فلفلی
نعناع فلفلی

نعناع حاوی ترکیب منتول و منتون است، که مانع از رشد سرطان پروستات می‌شود

 به گزارش کیمیا فارمد نعناع فلفلی از دو گونه‌‌ی نعناع دشتی و نعنای آبی است. نعناع فلفلی یکی از پرکاربردترین گیاه‌هان شناخته شده در بین گیاهان است. این گیاه مزایای زیادی دارد و فقط چند مشکل معدود بدنی، سلامتی و ذهنی است که نعناع فلفلی نمی‌تواند تاثیر مثبتی روی آنها داشته باشد. ماده موثر تشکیل دهنده‌ی نعناع فلفلی منتول و منتون است.

عرق نعناع فلفلی یک حس خنکی در بدن ایجاد می‌کند و دارای اثر آرام بخش بر روی بدن است، به طوری که اگر به صورت موضعی استفاده شود می‌تواند درد عضلات را تسکین دهد. این گیاه همچنین دارای خواص ضد میکروبی است بنابراین می‌تواند بوی بد دهان را از بین برده و مشکلات گوارشی را تسکین دهد.

بررسی خواص نعناع فلفلی

در ادامه خواص نعناع فلفلی بررسی شده است:

  • مسکن طبیعی

روغن نعناع فلفلی یک مسکن طبیعی بسیار موثر برای عضلات است. این گیاه در تسکین درد کمر، درد عضلات و دور کردن سردردهای تنشی مفید است. یک مطالعه نشان می‌دهد که استفاده از روغن نعناع به صورت موضعی سبب تسکین درد مرتبط با فیبرومیالژیا و سندرم درد میوفاسیال می‌شود.

همچنین به دلیل حس خنکی و مسکن بودن نعناع فلفلی می‌توان از آن به عنوان یک درمان طبیعی عالی برای از بین بردن درد در هنگام دندان درآوردن نوزادان استفاده کرد. باید روغن نعناع با روغن نارگیل به نسبت ۱ به ۱ ترکیب و روی لثه‌های نوزاد مالش داد.

  • مراقبت از سینوس‌ها

استنشاق روغن نعناع فلفلی می‌تواند بلافاصله سینوس‌ها را باز کند و به تسکین خارش گلو کمک کند. نعناع فلفلی به عنوان یک خلط‌آور و ضدعفونی کننده عمل می‌کند و می‌تواند به بهبود سرماخوردگی، سرفه، سینوزیت، آسم و برونشیت کمک کند.

  • کاهش ریزه خواری

نعنا فلفلی معده را جمع می‌کند و به همین دلیل فرد احساس سیری می‌کند و به واسطه‌ی آن ریزه خواری کاهش می‌یابد. برای این کار می‌توان نعنا فلفلی را به صورت دمنوش استفاده کرد و یا روغن نعنا فلفلی را قبل از ناهار و یا شام چندبار استشناق کرد.

  • درمان نفخ معده

روغن نعناع فلفلی به عنوان یک جایگزین طبیعی برای داروهایی مانند بوسکوپان (Buscopan) برای کاهش اسپاسم روده‌ی بزرگ عمل می‌کند. این روغن معطر به وسیله‌ی شل کردن عضلات روده‌ تاثیر گذار است و به این ترتیب می‌تواند نفخ و گاز معده را کاهش دهد. دمنوش نعناع فلفلی را می‌توان قبل از غذا امتحان کرد و یا می‌توان ۱ قطره روغن نعناع فلفلی را قبل از غذا به آب‌ اضافه کرد.

  • بهبود آلرژی

روغن نعناع فلفلی در شل کردن عضلات حفره‌ی بینی بسیار موثر است و  همچنین به دلیل داشتن خواص ضد میکروبی می‌تواند به پاک کردن عضلات حفره بینی از آلودگی‌ها و گرده‌ها در طول فصل‌های آلرژی‌زا کمک کند. انتشار عطر نعناع فلفلی همراه با روغن میخک و روغن اوکالیپتوس نیز می‌تواند علائم آلرژی را کاهش دهد.

  • ضد میکروبی

نعنا فلفلی دارای خواص ضد میکروبی است بنابراین می‌تواند بوی بد دهان را از بین ببرد و مشکلات گوارشی را تسکین دهد. روغن نعناع فلفلی بهتر از دهان شویه‌ی شیمیایی در کاهش کرم‌خوردگی دندان‌ها عمل می‌کند. می‌توان خمیر دندان و مایع شستشوی دهان خانگی درست کرد یا یک قطره از این روغن را زیر زبان گذاشت و به دنبال آن یک لیوان آب نوشید؛ این کار بوی بد دهان را از بین می‌برد.

  • افزایش تمرکز

نعنا فلفلی برای کسانی که مبتلا به سندرم خستگی مزمن هستند می‌تواند تمرکز و دقت را افزایش دهد. اسپری کردن روغن نعناع فلفلی روی پیراهن قبل از مطالعه می‌تواند هوشیاری و تمرکز را بهبود بخشد. همچنین می‌توان یک قطره از این روغن را روی زبان قرار داد.

به عنوان یک جایگزین طبیعی به جای نوشابه‌های انرژی‌زای خطرناک، می‌توان چند بار عطر نعناع فلفلی را استنشاق کرد. این کار باعث رفع خواب آلودگی در هنگام رانندگی، درس خواندن و یا هنگامی که فعالیت کاری زیاد است، می‌شود.

  • سلامت پوست

نعناع فلفلی به لطف خواص ضد‌میکروبی‌ که دارد می‌تواند جوش و آکنه‌های صورت را به طور طبیعی بهبود بخشد. همچنین در صورتی که پوست به هر دلیلی التهاب و خارش داشته باشد می‌توان از ترکیب روغن نعنا فلفلی و روغن اسطوخودوس برای رفع مشکل استفاده کرد.

  • درمان سردرد

نعناع فلفلی گردش خون را بهبود می‌بخشد و انقباض روده‌ها و عضلات را می‌گیرد. این اختلالات می‌توانند سردرد تنشی یا میگرن ایجاد کنند، به همین دلیل نعناع فلفلی یک درمان طبیعی بسیار عالی برای سردرد است. همچنین تحقیقات نشان داده است که نعنا فلفلی یک مسکن عالی برای سردردهای تنشی و میگرنی است. برای این کار می‌توان مقداری از روغن نعنا فلفلی را روی پیشانی و شقیقه‌ها مالید.

  • کاهش دمای بدن

از آن‌جایی که نعناع فلفلی دارای خواص خنک‌کنندگی است، یک درمان طبیعی بسیار عالی برای پایین آوردن تب به ویژه در کودکان است. به جای استفاده از آسپرین یا داروهای دیگر، می‌توان روغن نعناع را با روغن نارگیل مخلوط و آن را روی گردن کودک یا پاها مالید تا تب پایین آید.

  • دفع حشرات

تمامی حشرات مزاحم (کنه، عنکبوت، سوسک، مورچه ها، پشه، شپش) از عطر نعنا فلفلی نفرت دارند و از مکان‌هایی که عطر نعنا فلفلی اسپری شده باشد بی‌زار هستند.

  • تقویت رشد مو

نعناع فلفلی به طور طبیعی می‌تواند موهای آسیب‌دیده را تغذیه کند و آنها را ضخیم کند. برای این کار می‌توان کمی روغن نعناع فلفلی را به شامپو اضافه کرد.

  • دوستدار ریه

روغن نعناع فلفلی به مدت بیش از ۱۰۰۰ سال است که برای تازه کردن نفس به طور طبیعی استفاده شده‌ است. روغن معطر نعناع فلفلی توانایی باز کردن مجراهای تنفسی را دارد و به عنوان یک ضد احتقان عمل می‌کند.

برای این کار می‌توان ترکیبی از روغن نعنا فلفلی، روغن نارگیل و اوکالیپتوس را مخلوط و ترکیب حاصل را روی قفسه‌ی سینه، گلو و پشت‌ مالش داد تا علائم آسم و برونشیت کاهش یابد.

  • کاهش تهوع 

مالش ۱ تا ۲ قطره از این روغن در پشت گوش یا حتی پخش کردن بوی آن در فضا می‌تواند به کاهش حالت تهوع کمک کند.

  • پیشگیری از سرطان

نعناع حاوی ترکیب منتول و منتون است، که مانع از رشد سرطان پروستات می‌شود. همچنین، مطالعات نشان داده که نعناع فلفلی از بدن در برابر آسیب DNA ناشی از اشعه و مرگ سلولی محافظت می‌کند.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت کیمیا فارمد مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کیمیا فارمد

فروش و پخش داروگیاهی، محصولات آرایشی بهداشتی و تجهیزات مصرفی پزشکی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان