اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980228368876450

نرم‌افزار دیدبان؛ ابزار پایش سرور مشتری و پشتیبانی نرم‌افزارهای دیدگاه

کد: 13980228368876450

http://bit.ly/2YDfext

، تهران , (اخبار رسمی): نرم‌افزار دیدبان زمینه نظارت و کنترل کارشناسان چارگون بر سلامت کارکرد نرم‌افزارهای دیدگاه را فراهم می‌کند و ابزاری کنترلی در دست کارشناسان شرکت چارگون است که با توافق و تایید سازمان مشتری، قابل استفاده و بهره‌برداری است.

نرم‌افزار دیدبان؛ ابزار پایش سرور مشتری و پشتیبانی نرم‌افزارهای دیدگاه
نرم افزار دیدبان ابزار پشتیبانی پیشگیرانه از مجموعه دیدگاه

نرم‌افزار دیدبان با پایش مواردی نظیر منابع سرور، تغییرات امنیتی در حوزه مدیریت کاربران، طرح‌های نگهداشت پایگاه ‌داده، پشتیبان‌گیری پایگاه ‌داده و… مشکلات احتمالی را به دست کارشناسان چارگون می‌رساند

واحد توسعه زیرساخت و محصول چارگون از چندی پیش نرم‌افزار دیدبان را با هدف پشتیبانی پیشگیرانه در سازمان‌های مشتری طراحی، تولید و به سازمان‌های کاربر دیدگاه، عرضه کرده است. 

این نرم‌افزار زمینه نظارت و کنترل کارشناسان چارگون بر سلامت کارکرد نرم‌افزارهای دیدگاه را فراهم می‌کند و ابزاری کنترلی در دست کارشناسان شرکت چارگون است که با توافق و تایید سازمان مشتری، قابل استفاده و بهره‌برداری است.

شهباز توکلی، مدیر توسعه زیرساخت و محصول چارگون درباره دلایل تولید نرم‌افزار دیدبان می‌گوید: «در بسیاری از مواقع با بازخوردها و درخواست‌هایی مانند کندی لحظه ای سیستم یا … از سوی مشتری مواجه‌ایم که طبعا مدت زمانی برای ثبت درخواست خود در پرتال چارگون و یا دسترسی به کارشناسان برای برطرف کردن آن مشکل و … صرف خواهد شد که ممکن است موجب از بین رفتن نشانه‌ها و دلایل ایجاد اختلالات شود. نرم‌افزار دیدبان ابزاری است تا کارشناسان ما در چارگون بتوانند با دسترسی‌هایی که دارند، ‌اختلالات را پیش از وقوع پیش‌بینی کنند،‌ عوامل و نشانه‌های ایجاد این اشکالات را بدون فوت وقت ببینند و نسبت به آنها واکنش بهنگام داشته باشند.»

ابزار پایش سرورهای مشتری

در حال حاضر با نرم‌افزار دیدبان اتفاق مهمی در حوزه پشتیبانی چارگون رخ داده که رضایتمندی سازمانهای مشتری از این بخش را قطعا بیشتر خواهد کرد. و از آنجا که اطلاعات سروهای مشتری در مجموعه دیدگاه جمع آوری می‌شوند؛ بنابراین نسبت به از بین رفتن اطلاعات و نشانه‌های مشکل آفرین در سرورها، هیچ نگرانی‌ وجود ندارد. این نرم‌افزار دائما در زمینه تعدد و تنوع شاخص‌ها و سنجه‌های قابل بررسی و هم در زمینه ساز و کار و چگونگی دریافت، تجمیع و تحلیل اطلاعات، در حال توسعه است.

نرم‌افزار دیدبان تشابه‌هایی به نرم‌افزار پایشگر دیدگاه دارد. هر دو نرم‌افزار در حوزه پشتیبانی پیشگیرانه عمل می‌کنند؛ اما باید بدانید که نرم‌افزار پایشگر اختیارات کاربری و یکسری اطلاعات را در اختیار سازمان مشتری قرار می‌دهد برای اینکه بتواند وضعیت سیستم‌هایش را ارزیابی کند؛ بنابراین سازمان مشتری همچنان برای بهره‌مندی از این اطلاعات به پایشگر نیاز دارد‌.
در مقابل اما؛ نرم‌افزار دیدبان با پایش مواردی نظیر منابع سرور، تغییرات امنیتی در حوزه مدیریت کاربران، طرح‌های نگهداشت پایگاه ‌داده، طرح‌های پشتیبان‌گیری پایگاه ‌داده و… بروز مشکلات و اختلالات احتمالی را برای بررسی به دست کارشناسان پشتیبانی چارگون می‌رساند.‌

نکته مهمتر اینکه برای تامین امنیت کامل اطلاعات سازمان‌های مشتری، ارتباط نرم‌افزار دیدبان با شرکت چارگون از طریق وب‌نرم‌افزار امن شده (گواهی‌ دیجیتال) و استفاده از سیستم احراز هویت تعریف شده و اطلاعاتی خارج از موارد توافق شده با سازمان مشتری برای چارگون ارسال نمی‌شوند. عملکردهای اصلی نرم‌افزار دیدبان به شرح زیر است:

پایش منابع سرور:

نرم‌افزار دیدبان با پایش لحظه‌ای منابع سرور نظیر پردازنده، حافظه، ترافیک شبکه، متوجه قرار گرفتن این منابع در آستانه بحران (قابل تنظیم) می‌شود. به عنوان مثال فرض کنید که پردازنده سرور به مدت پنج دقیقه بالاتر از هفتاد درصد است، در این زمان، نرم‌افزار دیدبان اخطاری برای کارشناسان پشتیبانی جهت رسیدگی به مشکل مورد نظر، ارسال می‌کند.

پایش تغییرات امنیتی در حوزه مدیریت کاربران:

نرم‌افزار دیدبان متوجه تغییراتی همچون اضافه شدن کاربر، حذف کاربر، اضافه شدن کاربر به گروه کاربری و تغییر رمز عبور کاربر در سرور می‌شود. پایش این موارد بسیار مهم است؛ زیرا تغییرات در این حوزه می‌تواند دسترسی کامل سرور را به افراد تخریب‌گر، فراهم کند.

پایش طرح‌های نگهداشت و پشتیبان‌گیری پایگاه ‌داده :

درست و به موقع اجرا شدن طرح‌های نگهداشت و پشتیبان‌گیری پایگاه داده بسیار مهم‌اند. این طرح‌ها شامل پشتیان‌گرفتن، بازسازی شاخص‌های جداول و غیره است که تاثیر زیادی بر روی سرعت نرم‌افزار و حفظ و نگهداری از داده‌ها دارند. از این رو نرم‌افزار دیدبان با پایش این طرح‌ها مطمئن می‌شود که مشکلی برای اجرا وجود نداشته باشد و بروز هرگونه مشکل در این طرح‌ها را به عنوان یک اخطار برای کارشناسان چارگون تلقی می‌کند که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

 ارتباط نرم‌افزار دیدبان با شرکت چارگون:

برای تامین امنیت مشتری، ارتباط نرم‌افزار دیدبان با شرکت چارگون از طریق گواهی‌ دیجیتال (وب‌ نرم‌افزار امن شده) و استفاده از سیستم احراز هویت است و داده‌ای خارج از موارد یاد شده برای چارگون ارسال نمی‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

چارگون

ما به سازمان‌ها در بهینه‌کردن بهره‌وری به منظور افزایش کارآیی یاری می‌رسانیم.در طول حیات شرکت، بر روی نیازمندی‌های آشکار و پنهان بازار هدف متمرکز شده‌ایم و به این ترتیب با ارائه راهکارهای خلاق و بومی‌سازی شده، پاسخگوی مشکلات سازمان‌های ایرانی هستیم. راهکارهای ما شامل بستر ارتباطی یکپارچه اتوماسیون اداری و نیز راهکارهای برنامه‌ریزی و مدیریت منابع سازمانی در حوزه‌های منابع انسانی، مالی و لجستیک است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]