اطلاعات تماس
  • 091977*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803053713410797

اقدامات توصیه شده توسط پزشک متخصص پس از جراحی کیست مویی

کد: 139803053713410797

http://bit.ly/2MicC74

، تهران , (اخبار رسمی):  درمان کیست مویی بسته به نوع اقدام و جراحی نیاز به مراقبت‌های بعد از جراحی دارد که بیشتر جنبه‌ی حمایتی داشته و از عود مجدد بیماری جلوگیری می‌کند.

اقدامات پس از جراحی کیست مویی توصیه شده توسط پزشک متخصص
درمان کیست مویی در ایران کلینیک

پزشک متخصص بعد از درمان کیست مویی بسته به نوع اقدام و جراحی که بر روی کسیت مویی یا سینوس پیلونیدال فرد انجام داده است، بیمار را با توصیه‌هایی از بیمارستان ترخیص می‌کند. اقدامات درمانی بعد از عمل جنبه‌ی حمایتی داشته و در صورت رعایت کامل نکات روند بهبودی با سرعت بیشتر و احتمال عود و عفونت ناحیه‌ی عمل و مشکلات و عوارض بعدی آن کم می‌شود.

اقدامات خانگی پس از جراحی کیست مویی شامل موارد زیر است:

مصرف مسکن: برخی دردهای ناشی از عمل را می‌توان با مصرف ضد دردهای تجویزی توسط پزشک کاهش داد.

استراحت: تا دو هفته پس از جراحی نیاز به استراحت در خانه و پرهیز از کار سنگین در محل کار.

تعویض پانسمان: تعویض روزانه پانسمان توسط یک پرستار و در مرکز درمانی با شرایط استریل .

وضعیت صحیح نشستن: از نشستن بر روی زخم خودداری شود برای این کار می‌توان از بالش‌های تیوپی در زیر خود استفاده کرد تا ناحیه‌ی جراحی درون فضای خای بالش قرار گیرد و به آن فشار وارد نشود.

استفاده از توالت فرنگی: توالت ایرانی فشار و کشش بین دو عضله‌‌ی سرینی باسن را افزایش می‌دهد به همین علت بهتر است از توالت فرنگی که فشار کمتری به پشت می‌آورد، استفاده شود؛

حمام: در صورت باز بودن روش جراحی حداقل یک بار روزانه افراد مجاز به دوش همراه با پانسمان و سپس برداشت آن پس از خیس شدن هستند، ولی در روش جراحی بسته کیست مویی تا چند روز ابتدایی پس از عمل باید محل جراحی کامل خشک بماند و از حمام اجتناب شود.

شست‌وشوی زخم: پس از بهبودی نسبی بدون استفاده از صابون با آب ساده و یک پارچه نرم شسته شود. در صورت خیس یا مرطوب شدن پانسمان حتماً بلافاصله تعویض و خشک شود؛

خشک کردن زخم: پس از هر بار شست‌وشو باید زخم را بدون مالش با یک پارچه نرم به آرامی خشک کرد. برای جلوگیری از اصطکاک پارچه استفاده از گرمای سشوار برای خشک کردن نیز روش مناسبی است به شرطی که فاصله ایمن تا پوست رعایت شود.

لباس گشاد: لباس زیر پنبه‌ای و بدون الیاف مصنوعی و نایلون و گشاد پوشیده شود.

رژیم غذایی پر فیبر: مواد غذایی ملین و پر فیبر از ابتلا به یبوست و جلوگیری از زور زدن در دستشویی که می‌تواند به زخم جراحی فشار بیاورد، کمک می‌کند.

اجتناب از ورزش و فعالیت بدنی: برای بهبودی زخم و جلوگیری از فشار بر آن باید فعالیت بدنی و ورزش را تا دو الی چهار هفته بعد و بهبودی نسبی زخم به تأخیر انداخت.

مراجعه به پزشک: در صورت نیاز به کشیدن بخیه یا معاینه‌ی پیگیری در موعد مقرر به پزشک مراجعه شود.

در صورت مشاهده‌ی هر یک از علائم زیر که نشانه‌ای از عفونت است و از عوارض جراحی محسوب می‌شود، باید فوراً پزشک را مطلع کرد:

  • درد شدید
  • قرمزی و تورم پوست
  • درجه حرارت ۳۸ یا بالاتر
  • احساس گرما در محل زخم
  • نشت ترشحات خون‌آبه‌ای از زخم
  • بوی نامطبوع محل زخم

پزشک متخصص کیست مویی پس از بررسی نسبت به درمان فوری با آنتی بیوتیک وسیع الطیف مانند مترونیدازول، اریترومایسین و یا کلاریترومایسین برای حداقل دو هفته اقدام می‌کند.
با خودداری از نشستن‌های طولانی مدت و رعایت بهداشت فردی، تمیز نگه داشتن ناحیه و زدودن هفتگی موهای زاید موجود در پایین کمر ترجیحا با تیغ یا اسپری موبر می‌توان از عود بیماری سینوس پیلونیدال جلوگیری کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک زارعی

اگر برای درمان بیماری هایی مثل هموروئید ( بواسیر )، شقاق ، فیستول و کیست مویی  به دنبال کلینیک مجهز و یک پزشک متخصص با تجربه و حرفه ای در این زمینه هستید کلینیک زارعی یکی از ایده آل ترین انتخاب هاست. ما فقط در کلام این را نمی گوییم که کلام ادعایی بیش نیست. آمار بالای درمان های موفق ما در کنار رضایت بالای بیماران و مراجعین به کلینیک ما گویای همه چیز است.

اطلاعات تماس
  • 091977*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان