اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803073716811635

سیستم‌های تهویه مطبوع چیست؟

کد: 139803073716811635

http://bit.ly/2QEq2Zv

، تهران , (اخبار رسمی): تهویه مطبوع یعنی کنترل رطوبت دما، سرعت هوا و انجام عملیاتی روی هوا تا بتوان شرایط هوای محل موردنظر را برای زیستن، کار کردن یا عملیات صنعتی معین، راحت و بهداشتی کرد.

سیستم‌های تهویه مطبوع چیست؟
سیستم‌های تهویه مطبوع چیست؟

تهویه مطبوع یا هوا رسانی دل‌پذیر یا هوایش دلپذیر شاخه‌ای از مهندسی مکانیک است. تهویه مطبوع یعنی انجام عملیاتی روی هوا تا بتوان شرایط هوای محل موردنظر را برای زیستن، کار کردن یا عملیات صنعتی معین، راحت و بهداشتی کرد و به حد مطلوب رساند. تهویه مطبوع باعث می‌شود شرایط هوا طبق روش خاصی به‌صورت اتوماتیک ثابت بماند یا تغییر کند.

یک سیستم مناسب تهویه مطبوع با هدف کنترل دما، رطوبت و کیفیت هوای ساختمان ایجاد می‌شود و هدف از کنترل این پارامترها ایجاد یک فضای راحت است که بتوان در آن به امور شخصی و کار پرداخت. شرایطی را که تهویه مطبوع باید در داخل محل زندگی فراهم کند و برای انسان لذت بخش و مطلوب است دمای 22 درجه‌ سانتی‌گراد و رطوبت 50% است. علم تهویه مطبوع کاربرد بسیار زیادی در طراحی اتاق تمیز و همچنین کنترل آلاینده‌ها در اتاق تمیز دارد.

سیستم‌های تهویه مطبوع را به اختصار (Heating, Ventilation and Air Conditioning (HVAC می‌نامند.

اهمیت سیستم تهویه هوا
شرایط زیست محیطی که انسان در آن زندگی می‌کند تأثیر مستقیمی بر چگونگی حالات روانی، وضعیت فیزیکی، نحوه انجام کار و … او دارد. از آنجایی که بخش عمده زندگی بشر امروزی در داخل ساختمان می‌گذرد، ایجاد شرایط مطلوب زیست محیطی در ساختمان، خواه محل کار باشد یا منزل و … دارای اهمیت بسیاری است که مهم‌ترین بخش آن تهویه هوایی مطبوع برای ساکنین ساختمان با توجه به نوع فعالیت آن‌ها است.

وظایف اصلی سیستم‌ تهویه مطبوع

1)کنترل دمای محیط به‌ وسیله سرمایش و گرمایش‌دهی (Temperature)

2)کنترل رطوبت به‌وسیله‌ خشک‌ کردن و رطوبت‌دهی (Air Moisture)

3)کنترل سرعت وزش هوا (Air Velocity)

4) تصفیه هوا و به وجود آوردن هوای پاک و سالم (Air Filtering)

5)ضدعفونی و ایزوله کردن هوا در محیط‌های پزشکی و بیمارستان‌ها (Air Sterilization)

6) از بین بردن بو و گازهای سمی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تهویه رویا نوین ایرانیان

شرکت تهویه نوین ایرانیان با استفاده از دانش امروزی و تجربیات گذشته خود توانسته تا در عرضه و فروش سیستم های تهویه ( سیستم های سرمایشی و گرمایشی ) با لطف ایزد منان بسیار موفق باشد. همچنین تهویه نوین ایرانیان با توجه به مشتری مداری و جلب رضایت مشتریان خود بالاترین ارزش را برای مشتریان خود قائل بوده و تا حد امکان خدمات بسیار عالی ای را برای مشتریان خویش فراهم می آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید