اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806053994011635

بررسی اساس کار برج خنک کن

کد: 139806053994011635

http://bit.ly/2L2aI7X

، تهران , (اخبار رسمی): اساس کار تمام برج خنک کننده‌ها بر مبنای ایجاد سطح تماس بیشتر بین جریان آب گرم و هوای سرد و در نتیجه تبادل حرارتی بین این دو است.

برج خنک کن
بررسی اساس کار برج خنک کن

برج خنک کن دستگاهی جهت خنک کردن آب در گردش است. در ادامه در این مورد توضیحات بیشتری ارائه شده است.

اساس کار برج خنک کن

اساس کار تمام برج خنک کننده‌ها بر مبنای ایجاد سطح تماس بیشتر بین جریان آب گرم و هوای سرد و در نتیجه تبادل حرارتی بین این دو است. عموماً در برج خنک کن‌ها آب گرم خروجی از سیستم توسط لوله‌هایی از بالای برج وارد شده و در آنجا به صورت طبیعی یا با آب فشان‌هایی به سمت پایین برج به جریان می‌افتد که در طول این مسیر با توجه به نوع برج به شیوه‌های مختلف با جریان هوای سرد برخورد می‌کند.

انواع برج خنک کن

برج های خنک کننده از لحاظ مکانیزم انتقال حرارت به دو گروه برج‌های مرطوب (مدار باز) و برج‌های خشک (مداربسته) تقسیم می‌شوند.

الف)برج‌های مرطوب (مدار باز) Wet Cooling Tower

آب گرم از بالای برج با عبور از پکینگ‌ها و برخورد با جریان هوای تازه که از محیط بیرون توسط فن یا به صورت طبیعی وارد برج می‌شوند ضمن تبادل حرارتی و خنک شدن در پایین برج ته نشین می‌شود. مهمترین عیب این سیستم پاشیدن حرارت آب به اطراف و همچنین تبخیر بیش از حد آب است.

ب) برج‌های خنک کن خشک (مدار بسته)

در مناطقی که به علت عدم وجود آب کافی باید از اتلاف آب و تبخیر بیشتر جلوگیری کرد از برج خنک کننده های خشک استفاده می‌شود. در این دسته آب گرم (یا روغن) بجای عبور از پکینگ‌ها از لوله‌های پره دار که با هوای سرد در تماس است عبور کرده و خنک می‌شود.

 از معایب این سیستم کاهش راندمان با افزایش دمای محیط اطراف است. مکانیزم چرخش آبگرم (روغن) در این سیستم مانند مکانیزم عملکرد یونیت هیترها است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تهویه رویا نوین ایرانیان

شرکت تهویه نوین ایرانیان با استفاده از دانش امروزی و تجربیات گذشته خود توانسته تا در عرضه و فروش سیستم های تهویه ( سیستم های سرمایشی و گرمایشی ) با لطف ایزد منان بسیار موفق باشد. همچنین تهویه نوین ایرانیان با توجه به مشتری مداری و جلب رضایت مشتریان خود بالاترین ارزش را برای مشتریان خود قائل بوده و تا حد امکان خدمات بسیار عالی ای را برای مشتریان خویش فراهم می آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار