اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806214033811635

نگاه کلی به چیلر تراکمی آب خنک

کد: 139806214033811635

http://bit.ly/32Mo4eK

، تهران , (اخبار رسمی): چیلر تراکمی آب خنک بعلت استفاده از انتقال حرارت کندانسور به محیط خارج، بازده بیشتری نسبت به چیلر هوا خنک دارد.

چیلر تراکمی آب خنک
نگاه کلی به چیلر تراکمی آب خنک

چیلر آب خنک

در این نوع از چیلرها، چیلر به برج خنک‌کننده متصل می‌شود تا کندانسور خنک شود. برج خنک‌کن هر چیلر آب خنک، به ازای هر تن تبرید به‌صورت حدودی 3.5 GPM آب نیاز دارد. یعنی یک برج خنک‌کننده 60 تن، 210GPM آب در گردش نیاز دارد.

یکی از مشکلات اساسی برج‌های خنک‌کننده تبخیر ساعتی آب است (سیکل کارکرد کندانسور با برج خنک‌کننده، یک سیکل باز محسوب می‌شود) به‌صورت تقریبی یک درصد آب در گردش در برج‌های خنک‌کننده تبخیر می‌شود. به‌طور مثال برای یک برج 60 تن 7.9 لیتر در دقیقه تبخیر آب وجود دارد.

چیلرهای آب خنک نیز بر اساس کمپرسور به انواع اسکرو، رفت و برگشتی تقسیم می‌شوند که نوع رفت و برگشتی یا سیلندر پیستونی از انواع قدیمی‌تر هستند که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مقایسه مصرف برق چیلر آب خنک با چیلر هواخنک

مصرف برق چیلرهای آب خنک و چیلر هوا خنک تا ظرفیت 30 تن تقریباً برابر است. از ظرفیت 30 تا 50 تن مصرف برق هوا خنک بیشتر می‌شود، اما قابل‌ملاحظه نیست. از ظرفیت 50 تن به بالا اختلاف مصرف برق چیلر آب خنک و هوا خنک زیاد می‌شود.

از 50 تن به بالا به ازای هر تن تبرید چیلر هوا خنک 2 آمپر مصرف برق خواهد داشت و به ازای هر تن تبرید چیلر آب خنک 1.4 آمپر مصرف برق خواهد داشت.

کاربرد چیلر آب خنک

برای مجتمع‌­های بزرگ تجاری و اداری، مسکونی، بیمارستان‌ها و مانند آن استفاده می‌‌شود.

چیلرهای تراکمی آبی (با کندانسور آبی) برای نصب و بهره برداری در فضای بسته ساخته شده‌اند بنابراین دستگاه‌ها لازم است در موتورخانه نصب شوند و همزمان امکان تهویه مناسب هوا و روشنائی کافی بایستی در محل نصب آنها مورد توجه قرار گیرد.

چیلری کم مصرف و مقرون بصرفه

در چیلر تراکمی آب خنک به علت مصرف شدن آب در برج خنک کننده برای مناطقی که آب به میزان و با کیفیت مناسب وجود دارد، به علت پایین تر بودن مصرف برق، بهترین گزینه برای واحدهایی است به این صورت که، چیلر آب را سرد می‌کند و آب سرد شده توسط پمپ آب بین هواساز یا فن کوئل‌ها و چیلر در یک مدار بسته به جریان در می‌آید.

واحدهای مصرف (فن کوئل‌ها) با دریافت آب سرد، محیط اطراف خود را خنک می‌کنند و به واسطه این خنک کاری آب سرد در واحد مصرف کننده (فن کوئل) کمی از برودت خود را از دست می‌دهد که با گردش دوباره در اواپراتور چیلر مجدداً خنک شده و به مصرف کننده بازگردانده می‌شود. در چیلرهای آب خنک معمولاً عملیات تبادل حرارت در کندانسور توسط برج خنک کننده صورت می­‌گیرد و این نوع چیلرها معمولاً از ظرفیت 20 تن به بالا مورد مصرف هستند.

انواع چیلر تراکمی آب خنک

چیلرهای تراکمی آب خنک علاوه بر ظرفیت، از نظر نوع کمپرسور بکار رفته در آن نیز عمدتاً به دو گروه زیر تقسیم بندی می‌شوند:

  1. چیلر آب خنک با کمپرسورهای اسکرال (حلزونی)
  2. چیلر آب خنک با کمپرسورهای اسکرو (مارپیچی)

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تهویه رویا نوین ایرانیان

شرکت تهویه نوین ایرانیان با استفاده از دانش امروزی و تجربیات گذشته خود توانسته تا در عرضه و فروش سیستم های تهویه ( سیستم های سرمایشی و گرمایشی ) با لطف ایزد منان بسیار موفق باشد. همچنین تهویه نوین ایرانیان با توجه به مشتری مداری و جلب رضایت مشتریان خود بالاترین ارزش را برای مشتریان خود قائل بوده و تا حد امکان خدمات بسیار عالی ای را برای مشتریان خویش فراهم می آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار