اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803093723110972

درمان شقاق مقعدی با لیزر

کد: 139803093723110972

http://bit.ly/2MA13IJ

، تهران , (اخبار رسمی): در لیزر شقاق ابتدا محل زخم شقاق با بی حسی موضعی بی حس شده و سپس با لیزر زخم برداشته می‌شود و عضله دور مقعد به میزان کم برش داده می‌شود.

شقاق مقعدی – درمان و جراحی لیزر
درمان شقاق مقعدی با لیزر

نگاه کلی به درمان شقاق با لیزر

درمان اولیه فیشر یا شقاق مقعد دارویی است و وقتی که بیماری به دارو جواب ندهد و یا اینکه بعد از بهبود اولیه مجدد عود کند از روش جراحی با لیزر شقاق استفاده می‌شود. ابتدا محل زخم شقاق با بی حسی موضعی بی حس شده و سپس با لیزر زخم برداشته می‌شود. با برش دادن عضله دور مقعد به میزان کم به زخم فرصت لازم جهت بهبود داده می‌شود.

در حین عمل اگر زائده اضافی در اثر شقاق بوجود آمده باشد قابل برداشتن است و لذا مقعد فرم نرمال اولیه خود را پیدا می‌کند. بعد از عمل با لیزر شقاق بیمار می‌تواند دفع راحت داشته باشد.

پارگی (tearing)، خراشیدگی یا ترک (abrasion) و زخم در مخرج را شقاق مقعدی یا فیشرآنال گویند. این پارگی سبب اسپاسم (انقباض) اسفنگتر داخلی مخرج می‌شود و این یکی خود سبب درد و افزایش عمق پارگی بر اثر کاهش خون رسانی به مخرج شده و زخم شدید می‌شود.

شیوع فیشر مقعدی

از نوزادی تا پیری دیده می‌شود و کلا بی نهایت شایع است.

علل بروز شقاق 

معمولا یبوست و اسهال طولانی و زور زدن straining زیاد در موقع دفع مدفوع و زایمان و استفاده طولانی از ملین‌ها عامل شقاق است.

گاهی فشار داخل کانال مخرج بعلت افزایش فعالیت (تونیسیته) سیستم اسفنکتریک (سیستم کنترل دفع مدفوع) بالا است و در نتیجه خونرسانی به پوست و مخاط مخرج مختل می‌شود و شقاق ایجاد می‌‌شود.

اختلالات روحی و روانی نیز سبب افزایش تونوسیته سیستم اسفنکتریک شده و گاهی سبب شقاق مقعدی می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک لیزر شفا

این کلینیک تحت نظر و با مدیریت مستقیم دکتر داود تاج بخش می باشد، ایشان حدود 10 سال در نقاط مختلف ایران مشغول کار عملی وبودند و سال 1380 به تهران بازگشته و بیشتر تمرکز کاری خودشان را در ارتباط با درمان بیماریهای ناحیه مقعد با لیزر گذاشته و طی این مدت دوره های متعددی توسط مرکز لیرز دانشگاه تهران و مرکز لیزر انجمن لیزر ایران که با همکاری انجمن لیزر سوئد بوده شرکت نموده اند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان