اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803123731010972

درمان جراحی لیزر هموروئید یا بواسیر

کد: 139803123731010972

http://bit.ly/2QHjVUh

، تهران , (اخبار رسمی): واریس سیاهرگ‌های (وریدهای ) مخرج را بواسیر یا همورئید گویند و واریس اتساع و گشاد شدن و پیچ در پیچ شدن سیاهرگ‌هاست.

درمان جراحی لیزر هموروئید یا بواسیر
درمان جراحی لیزر هموروئید یا بواسیر

تعریف هموروئید به زبان ساده

به زبان ساده و اریس سیاهرگ‌های (وریدهای) مخرج را بواسیر یا همورئید گویند و واریس اتساع و گشاد شدن و پیچ در پیچ شدن سیاهرگ‌هاست.

همورئیدها جزء طبیعی از ساختمان مخرج هستند و به بسته شدن کامل مخرج در زمان استراحت سیستم اسفنکتری کمک می‌کنند و درمان بواسیر تنها در صورتی ضرورت دارد که این بواسیرها مشکل ایجاد کرده باشند.

خون که محتوای اکسیژن و مواد مغزی است توسط شریان‌ها (سرخرگ‌ها) به مخرج می‌رسد و توسط سیاهرگ‌ها (وریدها) به قلب باز می‌گردد. جهت گردش خون همیشه یک‌طرفه و در جهت فلش‌ها است. اگر به هر دلیلی در سر راه بازگشت خون توسط سیاهرگ‌ها مانعی ایجاد شود به تدریج فشار داخل سیاهرگ‌ها افزایش یافته و این مسئله باید گشادی سیاهرگ‌ها و پیچ در پیچ شدن آنها (یعنی واریس وریدهای مخرج که معادل هموروئید است) می‌شود.

در مخرج دو شبکه وریدی داخلی و خارجی وجود دارد.

شیوع بیماری هموروئید 

5درصد افراد بالای 50 سال دچار بواسیر هستند که خوشبختانه فقط 5% آنها علامتدار می شود و در زیر بیست سالگی بسیار کمتر دیده می‌شود.

علل بیماری هموروئید یا بواسیر

شایع‌ترین علت آن یبوست و اسهال طولانی و زور زدن (straining) در موقع دفع مدفوع است. هر 3 عامل فوق سبب افزایش فشار داخل شکم شده و مانع بازگشت خون وریدی در مخرج می‌شوند. هر عامل دیگری نیز که مانع بازگشت خون ورید بشود می‌تواند سبب بروز هموروئید شود مانند:

  • چاقی (حجم فراوان چربی‌های داخل شکم سبب افزایش فشار داخل شکم می‌شود)
  • حاملگی (بزرگی رحم سبب افزایش فشار داخل شکم می‌شود) و نیز بلند کردن اجسام سنگین سبب بواسیر می‌شود.
  • ارث نقش قابل توجهی در ایجاد بواسیر ندارد اما چون شیوع آن بالا است می‌تواند در افراد متعددی از یک خانواده وجود داشته باشد. خاصه این که رژیم غذایی یک خانواده اغلب مشابه است.
  • سیروز کبد نیز در راه بازگشت خون وریدی مخرج ایجاد مانع کرده و سبب بواسیر می‌شود.
  • گاهی با وجود تمام بررسی‌ها علت مشخص و واضحی یافت نمی‌شود در دنیا معمولا افزایش فشار داخلی مخرج سبب بواسیر می‌شود.

از طریق ایجاد یبوست و بالا بردن فشار داخل کانال مخرج سبب بواسیر می‌شود که هرچه سریع‌تر باید درمان بواسیر را سپری کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک لیزر شفا

این کلینیک تحت نظر و با مدیریت مستقیم دکتر داود تاج بخش می باشد، ایشان حدود 10 سال در نقاط مختلف ایران مشغول کار عملی وبودند و سال 1380 به تهران بازگشته و بیشتر تمرکز کاری خودشان را در ارتباط با درمان بیماریهای ناحیه مقعد با لیزر گذاشته و طی این مدت دوره های متعددی توسط مرکز لیرز دانشگاه تهران و مرکز لیزر انجمن لیزر ایران که با همکاری انجمن لیزر سوئد بوده شرکت نموده اند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان