اطلاعات تماس
  • 091977*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803123732910797

تفاوت دو بیماری فیستول و کیست مویی (سینوس پیلونیدال)

کد: 139803123732910797

http://bit.ly/2MA42Ro

، تهران , (اخبار رسمی): دو بیماری فیستول مقعدی و کیست مویی تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند اما از آنجا که هر دو عفونی هستند، تشخیص برای بیمار کمی مشکل است.

تفاوت دو بیماری فیستول و کیست مویی (سینوس پیلونیدال)
تفاوت دو بیماری فیستول و کیست مویی

دو بیماری فیستول مقعدی و کیست مویی تفاوت‌های بسیاری با هم دارند در حالی که تنها شباهت بین آنها ایجاد هر دو در ناحیه مقعدی است. منظور از فیستول ایجاد مجرایی غیر طبیعی میان بافت روده و پوست اطراف مقعد است که موجب عفونت می‌شود و عامل آن نیز در اغلب موارد ایجاد آبسه است. در حالی که بیماری کیست مویی یا همان سینوس پیلونیدال حاصل برگشت مو به داخل پوست است که به صورت کیست حاوی مو و عفونت نمایان می‌شود.

تفاوت در علل ایجاد فیستول و کیست مویی

مهمترین علت ایجاد فیستول مقعدی، آبسه است. آبسه پرآنال حاصل بسته شدن خروجی غدد روده و تجمع عفونت در آن است که در صورت عدم درمان امکان گسترش عفونت و ایجاد فیستول وجود دارد. از سایر علل ایجاد فیستول می‌توان به  عوارض ابتلا به کرون، دیورتیکولیت، جراحی نزدیک مقعد، سل، بیماری‌های آمیزشی مانند کلامیدیا، سرطان، HIV و .. اشاره کرد.

علت ایجاد کیست مویی برگشت مو به داخل پوست است که می‌تواند حاصل سایش پوست در اثر نشستن‌های طولانی مدت و لباس‌های تنگ باشد. همچنین در برخی موارد عواملی مانند داشتن موهای زائد زیاد و ضخیم عاملی برای کیست مویی شناخته می‌شود.

تفاوت در علائم فیستول و کیست مویی

دو بیماری فیستول و کیست مویی هر دو عفونی هستند در نتیجه ممکن است تشخیص این دو برای بیمار کمی مشکل باشد. کیست مویی حفره‌ای یک طرفه حاوی چرک و عفونت است اما فیستول حفره‌ای دو طرفه و متصل کننده  بین بافت رکتوم و از بیرون به بافت پوست اطراف مقعد است.

از علائم ایجاد فیستول می‌توان به تورم و درد اطراف مقعد، ترشحات بدبو و گاهاً خونی، آبسه مقعد مکرر، بی‌اختیاری مدفوع و قابلیت مشاهده سوراخ فیستول اشاره کرد. از نشانه‌های کیست مویی می‌توان به درد، قرمزی پوست و ترشحات بدبو و عفونی و حفره‌هایی حاوی مو اشاره کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک زارعی

اگر برای درمان بیماری هایی مثل هموروئید ( بواسیر )، شقاق ، فیستول و کیست مویی  به دنبال کلینیک مجهز و یک پزشک متخصص با تجربه و حرفه ای در این زمینه هستید کلینیک زارعی یکی از ایده آل ترین انتخاب هاست. ما فقط در کلام این را نمی گوییم که کلام ادعایی بیش نیست. آمار بالای درمان های موفق ما در کنار رضایت بالای بیماران و مراجعین به کلینیک ما گویای همه چیز است.

اطلاعات تماس
  • 091977*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان