اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803143737312000

10 عادت غذایی مناسب برای لاغر شدن و لاغر ماندن

کد: 139803143737312000

http://bit.ly/2MzVJoI

، (اخبار رسمی): کلید اصلی یا عامل اصلی ماندن در وزن مناسب، یک عادت غذایی متعادل است. عادت مناسب می‌تواند تاثیر بسزایی در ماندگاری وزن داشته باشد؛ مورد مهمی که در رژیم غذایی بیشتر اوقات نادیده گرفته می‌شود.

10 عادت غذایی مناسب برای لاغرشدن و نگه داشتن آن
10 عادت غذایی مناسب برای لاغر شدن و لاغر ماندن

در بیشتر اوقات کسانی که وزن کم کرده‌اند، دوباره به وزن قبلی خود باز گشته‌اند. اما عامل اصلی در بازگشت این وزن چیست؟

بیشتر افرادی که رژیم گرفته و به سختی چندین کیلو کم کرده‌اند معمولا بعد از یک سال ۵۰ درصد وزن کم شده را دوباره به دست آورده و بعد از سه سال دوباره وزن قبلی آنها باز می‌گردد.

بسیاری از افراد رژیم را  در سه عبارت تصور می‌کنند: خوردن غذای سالم، کم خوردن، فعال بودن؛ که انجام دادن این سه باهم یک اراده اهنین می‌خواهد که بیشتر افراد نمی‌توانند.

در طول روز افراد براساس امار پژوهشگران با  200 نوع تصمیم گیری برای آنکه چه بخورند روبه رو هستند. بیشتر این تصمیم‌ها از روی عادت و به طور اتوماتیک انجام می‌شود.

بررسی پژوهشی جدید  در مورد کاهش وزن

«هر زمان که به خانه برگشتی یک میان وعده میل کن.» وقتی برای اولین بار این میان وعده میل شود یک ارتباط بین رسیدن به خانه و پاسخگویی به آن که همان میان وعده است در مغز ایجاد می‌شود. هر بار که به خانه می‌رسید به صورت اتوماتیک یک میان وعده میل می‌کنید. این رابطه بعد از گذشت چند روز آن قدر قوی می‌شود که فرد آن را از روی عادت انجام می‌دهد.

این یک مثال ساده از ایجاد یک عادت نامناسب در بدن است که می‌توان با بعضی تصمیم‌های ساده ان را تغییر داد.

در این پژوهش ۷۵ نفر بین رده‌های سنی ۱۸ تا ۷۵ سال به صورت تصادفی در سه گروه تقسیم بندی شده که هر کدام داری اضافه وزن یا چاقی مفرط بودند.

گروه اول قرار شد که عادات گذشته را قطع کنند. گروه دوم قرار شد که یک عادات جدید در  برنامه خود ایجاد کنند و گروه سوم هیچ نوع عادتی رابه وجود نیاورند و هیچ عادتی را از بین نبردند.

از گروهی که قرار شد عادت گذشته را قطع کنند خواسته شد که چند کار جدید انجام دهند. در راه بازگشت به خانه مسیری را رانندگی کنند که قبلا رانندگی نکرده بودند، اهنگ جدیدی را که تا به حالا گوش نداده بودند گوش دهند و از همه مهمتر یک داستان کوتاه بنویسند.

گروه دوم قرار شد عادت جدید ایجاد کنند. از آنها خواسته شد که عادتی را براساس زندگی سالم و مناسب ایجاد کنند و آن را به صورت همیشگی انجام دهند.

بر خلاف گروه اول و دوم از گروه سوم کار خاصی خواسته نشد؛ فقط خواسته شده بود که کارهای خیلی کوچک در برنامه روزانه خود ایجاد کنند.

بعد از ۱۲ هفته گروه اول و دوم توانسته بودند ۳.۵ کیلو  به طور میانگین از وزن خود را کم کرده، اما گروه سوم برخلاف انتظار ۲.۱ کیلوگرم به طور متوسط کم کرده بودند.

۶۷ درصد از شرکت کنندگان توانسته بودند ۵ درصد احتمال خطر دیابت نوع دوم و بیماری قلبی را طی این ۱۲ هفته نیز کم کنند. همچنین این گروه‌ها با مصرف بیشتر میوه‌جات و سبزیجات باعث بهبودی عملکرد مغزی و بدنی خود نیز شده بودند. عادات غذایی مناسب این پتانسیل را دارد که نحوه فکر کردن و رفتار فرد را به طور کلی تغییر دهد.

۱۰ عادت مناسب برای کاهش وزن

  1. سر ساعت مناسب غذا خورد. کسانی که توانسته‌اند وزن کم کنند در ساعت یکسان غذای خود را میل کرده و از خوردن غذای نامناسب و ناخنک زدن قبل از غذا خودداری کرده بودند. پژوهش جدید این حقیقت را آشکار می‌کند که برای ماندن در مسیر لاغری باید عادت غذایی مناسب ایجاد کرد که کلید اصلی برای کم کردن وزن است. رژیم متعادل و مناسب برای هرشخص عامل موفقیت و وزن کم کردن در دراز مدت است.
  2. چربی‌های مناسب مصرف شود. چربی‌های مناسب مثل آجیل، اواکادو و روغن ماهی را جایگزین روغن‌های نامناسبی کرد که در فست فود و غذاهای حاضری بیرون وجود دارد. این کار ریسک خطرات قلبی مانند سکته را پایین می‌آورد.
  3.  هر روز کیلومتری مشخص مانند ۱۰۰۰۰ قدم را پیاده روی کرد. از پله‌ها بالا و پایین رفت تا ضربان بالا رود و کاهش وزن اتفاق افتد.
  4. میان وعده‌های سالم مانند میوجات و سبزیجات مصرف شود
  5.  اگر تصمیم به مصرف اسنک گرفته شود حتما باید چراغ راهنمایی آن روی بسته بندی بررسی شود.
  6. در هنگام غذا خوردن از ظرف کوچکتر و قاشق چایخوری استفاده شود. اب جایگزین نوشیدنی‌هایی مانند نوشابه و ماالشعیر شود و قبل از غذا دو لیوان آب میل شود.
  7. مدت زمان بی حرکتی در طول روز کاهش یابد. نباید فراموش شود که یکی از عامل‌های اصلی چاقی بی تحرکی است.
  8. نوشیدنی‌هایی که در روز مصرف می‌شود باید کنترل کرد. نوشیدن آب و خوردن آبمیوه طبیعی به اندازه 150 گرم فراموش نشود.
  9. به آرامی غذا خورد. طبق پژوهش‌های انجام شده آرام غذا خوردن در درازمدت کاهش وزن را به همراه دارد.
  10. میوه یا سبزیجات در روز مصرف شود. از میوه‌هایی استفاده شود که شاخص گلاسمیک زیر 50 دارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی