اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807034075012000

عوامل افزایش وزن ناگهانی در بدن

کد: 139807034075012000

http://bit.ly/2lr1nwF

، (اخبار رسمی): گاهی اوقات، علیرغم آنکه سه تا چهار روز در هفته ورزش انجام می‌شود، غذای سالم مصرف شده، ۷ ساعت در روز خواب در نظر گرفته شده است، کالری دریافتی هم کنترل شده، وزن اضافه می‌شود. آیا دلیل خاصی برای این اتفاق وجود دارد؟

عوامل افزایش وزن ناگهانی در بدن
عوامل افزایش وزن ناگهانی در بدن

چاق شدن یا افزایش وزن یک امر طبیعی در این عصر مدرن است. گاهی اوقات، افزایش وزن اتفاق می‌افتد که عوامل‌ غیر قابل پیش بینی نشده و تاثیرگذار در افزایش وزن در ادامه بررسی شده است.

کم کاری تیروئید

تیروئید یکی از عوامل تاثیر گذار بر متابولیسم بدن است. کم کاری تیروئید باعث کاهش متابولیسم و افزایش وزن خواهد شد. گاهی اوقات رژیم لاغری دقیق اجرا شده ولی به جای آنکه وزن کم شود بیشتر می‌شود. بیشتر متخصصان دلیل این افزایش وزن را  کم‌کاری تیروئید می‌دانند.

نخوردن آب کافی

نخوردن آب کافی در درازمدت موجب چاق شدن می‌شود. به دلیل آنکه اگر بدن انسان آب کافی در طول روز  دریافت نکند آب را در زیر پوست نگه می‌دارد که خود عامل تاثیر گذار در چاقی افراد است.

مشکلات عصبی

مشکلات عصبی همچون استرس و دیپرشن می‌تواند موجب افزایش وزن ناگهانی در بدن شود. وقتی شخصی دچار مشکلات عصبی است نیاز به درمان دارد. روانپزشک معمولاً قرص‌هایی را به شخص تجویز  می‌کند که اشتهای شخص را زیاد یا متابولیسم بدن را کاهش می‌دهد. به همین دلیل، شخص به خوردن‌های عصبی روی می‌آورد و خوابیدن طولانی مدت بعد از آن موجب افزایش وزن شخص بیمار خواهد شد

تمرینات ورزشی هیت یا HITT 

ورزش‌های HITT که به تنهایی عامل موثر در کاهش چربی در بدن هستند می‌توانند باعث افزایش وزن شوند. این نوع ورزش‌ها را باید در هفته یک یا دو بار انجام داد تا خللی در میزان کالری دریافتی در هفته ایجاد نشود.

عشق خرید کردن

افرادی که عاشق خرید کردن یا  به قول خارجی ها شاپی هالیک هستند؛ دوست دارند در هفته به چندین فروشگاه سر بزنند باید مواظب این عادت باشند. زیرا یکی از عوامل چاقی ناگهانی خریدن کردن زیاد است به دلیل این که فرد با هر گشت و گزار  احساس خستگی می‌کند و دوست دارد قهوه با شکلات یا بستنی میل کند. بعد از چندین بار خوردن این تنقلات باعث افزایش وزن خواهد شد.

بیدار ماندن تا پاسی از شب

افرادی که شب‌ها دیر می‌خوابند خود را در معرض چاقی‌های ناگهانی قرار می‌دهند. علت اصلی آن به هم خوردن کنترل اشتها یعنی هورمون لپتین است که گرسنگی کاذب را به دنبال خواهد آورد.

خوردن بیش از اندازه موادغذایی سالم

بله خوردن بیش از اندازه مواد غذایی سالم عامل افزایش ناگهانی وزن است. دریافت مواد غذایی سالم  بیش از مقدار موردنیاز بدن موجب کاهش هورمون گرلین در بدن خواهد شد که حس سیری را در بدن کم خواهد کرد.

فشار عصبی ناشی از کار

در دوران ماشینی بیشتر افراد در زیر انواع فشارهای گوناگون همچون کار، خانواده و........ هستند. فشار ناشی از آنها موجب افزایش ترشح هورمون‌های کورتیزول در بدن خواهد شد که افزایش وزن و چربی به خصوص در ناحیه‌های شکم و باسن را به دنبال خواهد داشت.

سدیم

خوردن بیش از اندازه نمک در غذاهای مختلف موجب نگه داشتن آب در زیر پوست می‌شود که افزایش ناگهانی وزن را به دنبال خواهد داشت.

دریافت نکردن پروتئین

 اگر سالم غذا خورد ولی با این حال، افزایش وزن وجود داشت باید  تجدید نظری در دریافت غذاهای روزانه خود داشت. زیرا احتمال دارد پروتئین مورد نیاز بدن را دریافت نکرد. دریافت نکردن پروتئین کافی عامل نابودی عضلات و کاهش متابولیسم است که افزایش وزن را به دنبال خواهد داشت.

دریافت نکردن قند کافی

گاهی اوقات پیروی از رژیم‌های سخت که دریافت مواد قندی را به کمترین میزان در روز می‌رساند، موجب افزایش وزن می‌شود. دریافت نکردن مواد قندی موجب استرس زیاد و عصبی شدن شخص و احتمال افزایش وزن را خواهد شد.

درمان

درمان‌های گوناگون که افراد مجبورند بعضی از داروها یا تزریقات را در طول درمان خود داشته باشند عامل افزایش وزن ناگهانی در بدن و نابود کردن رژیم لاغری آنها خواهد شد.

درد

درد در عضلات باعث افزایش وزن می‌شود. بله درد در نواحی مختلف بدن، فعالیت را کاهش داده که خود عامل  تاثیر گذار در افزایش وزن خواهد شد.

سن

بعد از ۳۰ سالگی افت متابولیسم بسیار شایان است و افزایش ناگهانی وزن در این دوران زیاد اتفاق می‌افتد برای جلوگیری از آن لازم است فعالیت‌ها و رژیم غذایی خود را با شرایط جدید وفق داد.

عواملی که در بالا اشاره شد مهمترین دلایلی است که در تمامی سایت‌های مطرح دنیا بیان شده است.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد رژیم لاغری و رسیدن به وزن ایده آل می‌توانند به سایت دایت لند به ادرس diet-land.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی