اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806174026812000

برای لاغری چند روز در هفته باید تمرین کرد؟

کد: 139806174026812000

http://bit.ly/2LvgDCz

، (اخبار رسمی): چند روز در هفته باید تمرین کرد تا به وزن ایده آل رسید؟ چگونه تمرین کرد تا چربی‌ها دور باسن و ران کم شود؟ چه رژیم لاغری موثری اتخاذ کرد تا پوستم شل نشود و هزاران سوال دیگر.

برای لاغری چند روز باید در هفته تمرین کنم؟
برای لاغری چند روز در هفته باید تمرین کرد؟

در بسیاری از سایت‌ها این سوال که چند روز در هفته باید تمرین کرد تا به وزن ایده آل رسید مطرح می‌شود. در ادامه در این مورد اطلاعاتی ارائه شده است.

چه میزان در هفته باید تمرین کرد؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که ۶ روز در هفته باعث کاهش یافتن سریع وزن و رسیدن به وزن ایده ال خواهد شد. در واقع ۶ روز برای افرادی مفید است که دارای رژیم لاغری و زمان استراحت مناسب مابین تمرینات هستند.

بیشتر کارشناسان ۳ تا ۴ روز در هفته را برای تمرین کردن پیشنهاد می‌کنند و در کنار آن  ۱ تا ۲ روز باید استراحت داشت تا بدن در این مدت خود را باز سازی کند.

افرادی که مایل هستند در روزهای استراحت فعالیت داشته باشند می‌توانند ورزش‌هایی همچون یوگا، پیاده روی با دوستان یا خانواده را انجام دهند که بدن در این مدت خود را بازسازی کرده و کالری اضافی را می‌سوزاند.

افرادی که برای نخستین بار است ورزش کردن را شروع کرده‌اند بیش از ۳ روز تمرین نکنند.

آیا دوبار در روز می‌توان تمرین کرد؟

بعضی‌ها فکر می‌کنند بدن به مرز خوش اندامی رسیده و دوست دارند فراتر از آن بروند؛ می‌توانند دو بار در روز تمرین کنند البته هدف از ورزش و استراحت کافی بین دو تمرین را حتما باید در نظر داشت.

بهترین روش برای این افراد تمرینات هوازی مانند دویدن با سرعت متوسط یا شنا در صبح و عصرها و تمرین با وزنه است.

بعضی‌ها هستند که می‌توانند در صبح تمرینات با وزنه را انجام دهند و عصرها تمرینات هوازی را انجام دهند همه این موارد به افراد بستگی دارد.

آیا ورزش کردن شش روز در هفته زیاد است؟

خانم‌هایی که تازه ورزش می‌کنند دوست دارند هر روز تمرین کنند تا سریع تر به وزن ایده ال برسند، با این حال، بیشتر آنها بعد از ۲ یا۳ هفته ورزش را کنار می‌گذارند. برای افراد تازه کار ورزش کردن ۳ روز در هفته کافی است.

 بعضی از خانم‌ها  خیلی وقت است تمرین می‌کنند و نتیجه‌ای اثر بخش از  تمرین‌های خود ندیده‌اند. آنها اعتقاد دارند اگر هر روز تمرین کنند بیشتر وزن کم می‌کنند و سریعتر به وزن ایده آل می‌رسند. بهتر است به مدت ۲ تا ۳ هفته این کار را انجام داد و نتیجه را دید.

چه قدر تمرین لازم است تا زود لاغر شد؟

افرادی که مایل هستند سریع‌تر به نتیجه دلخواه  خود برسند ۵ روز در هفته برای آنها ایده ال است. اولین پیشنهاد شناخت نوع بدن و تنظیم کردن ورزش، رژیم غذایی لاغری بر اساس نوع بدن است.

با دانستن نوع بدن چه میزان باید تمرین کرد؟

برای اینکه چربی‌های دور شکم، باسن و ران کم شود و به وزن ایده آل رسید تمرینات هوازی و قدرتی ( وزنه زدن) را بهتر است با هم ترکیب کرد. تمرینات بر اساس نوع بدن به شرح زیر است:

اکتومرف

این افراد چربی کمی در بدن دارند و لاغر اندام به نظر می‌رسند. بهترین تمرینات برای آنها ۳  تا ۴ روز تمرین با وزنه است تا سریع تر عضله به دست آورند و همچنین ۲ تا ۳ روز تمرینات هوازی ۳۰ تا 4۵ دقیقه همچون شنا، دوچرخه سواری برای از دست دادن چربی‌های زائد مناسب است.

مزومرف

این افراد به راحتی چربی از دست می‌دهند و به راحتی چربی به دست می‌آورند به این معنی که لاغری و چاق شدن آنها آسان است. بهترین برنامه برای این افراد به شرح زیر است:

  1.  تمرینات مقاومتی همچون با وزنه در ۳ روز انجام شود.
  2.  تمرینات  HITT  همچون دویدن 2 تا 3 روز در هفته باشد.
  3.  تمرینات هوازی سبک مانند راه رفتن ۴ روز در هفته انجام گیرد.

اندومرف 

این افراد به طور طبیعی بدن‌های توپری دارند که از چربی یا عضله پر شده است. بدن این افراد استعداد خوبی در گرفتن چربی دارد و از دست دادن آن به سختی است. بهترین ورزش‌ها برای آنها به شرح زیر است:

  • تمرینات مقاومتی یا با وزنه سبک با تکرار بالا سه روز در هفته
  • دویدن سریع ۴ تا ۵ روز
  • پیاده‌روی روزانه تا از چربی گرفتن بدن جلوگیری شود.
  • این موارد بالا زمانی کارساز خواهد بود که استراحت یک تا دو روزه در برنامه هفتگی وجود داشته باشد.

چرا افراد به تمرینات هوازی و مقاومتی نیاز دارند؟

زمانی که این دو تمرین با هم ادغام می‌شوند نتیجه‌ای اثر بخش خواهند داشت. در علم ورزش دو نوع تمرین به نام‌های ANAEROBIC  و AEROBIC وجود دارد.

اَن اروبیک | ANAEROBIC 

به تمریناتی گفته می‌شود که انرژی تولید شده بدون اکسیژن است یعنی بدن این انرژی را که از کربوهیدرات مواد غذایی دریافت شده استفاده می‌کند. بهترین نمونه این تمرینات تمرین با وزنه و دو صد متر است که تنها عضلات درگیر این فعالیت‌ها هستند.

اروبیک | AEROBIC 

در این نوع تمرین بدن انرژی همراه با اکسیژن تولید می‌کند در واقع بدن برای تولید انرژی از چربی‌های انباشته شده استفاده می‌کند. از انواع این تمرینات می‌توان به شنا، دوچرخه سواری در مدت زمان زیاد، راه رفتن و یا پیاده روی بلند مدت اشاره کرد.

ورزش‌هایی که مدت زمان زیاد و با شدت کم انجام می‌شوند باعث کاهش چربی و خوش اندام ماندن بدن می‌شود و ورزش‌هایی که با شدت زیاد و در مدت زمان کوتاه انجام می‌گیرد باعث ایجاد عضله سازی در بدن می‌شود .هر دو آنها کامل کننده دیگری هستند و بدون یکی از آنها رسیدن به وزن ایده آل میسر نخواهد شد.

انجام این دو نوع ورزش باعث افزایش متابولیسم و کاهش توده های چربی خواهد شد

مهمترین کلید انجام این کار چیست؟

دو نفر می‌توانند از نظر سن و سال یا حتی قیافه شبیه هم باشند اما نوع بدن، متابولیسم و به طور کلی عملکرد بدن آنها با هم متفاوت است. 

بهتر است در ابتدا نوع بدن خود را شناخت و بر اساس آن تمرین و رژیم های لاغری موثر اتخاذ کرد. نیازی به دکتر و رژیم‌های مختلف نیست باید آنچه را که خداوند داده را شناخت و مطابق با آن برنامه روزانه را تنظیم کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی