اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807214125012000

رژیم لاغری در خواب با 8 کار ساده

کد: 139807214125012000

http://bit.ly/2BcnT0p

، (اخبار رسمی): بسیاری از افرادی که اضافه وزن دارند قبل از خواب به فکر لاغری خود هستند. آنها آرزو دارند که صبح پس از بیدار شدن لاغر شده باشند و یا حداقل بعه وزن آنها اضافه نشده باشد. اما در واقع این آرزوها هم اکنون به واقعیت تبدیل شده‌اند.چگونه؟

رژیم لاغری سریع در خواب: با 8 کار ساده
رژیم لاغری در خواب با 8 کار ساده

 در پژوهش جدید که توسط مرکز خواب انجام گرفته است خواب کافی می‌تواند موجب کاهش وزن افراد شود. اما خواب کافی چیست و به چه صورت است؟ در ادامه راه‌‍های لاغری در خواب آمده است.

رژیم لاغری سریع در خواب 

راه‌های رژیم لاغری سریع در خواب در ادامه آمده است.

  • خواب کافی

همیشه این سوال در ذهن است که چند ساعت باید در طول شبانه روز خوابید؟بر طبق مطالعات انجام شده میزان خواب افراد بسته به موقعیت مکانی و سنی ۷ تا ۸ ساعت در شبانه روز توصیه شده است.کمتر از این مقدار موجب به هم ریختگی سیستم داخلی بدن و ساعت بدن می‌شود. در این وضع، بدن چربی بیشتری را در خود نگه خواهد داشت.

 بیدار ماندن تا پاسی از شب موجب می‌شود  هورمون‌هایی همچونGLP-1 به درستی تولید نشود. در این اوضاع به هم ریختگی در بدن، هورمون گرسنگی گرلین یکه تاز میدان خواهد شد. فرد احساس گرسنگی و خستگی بیشتری خواهد کرد که در انتها منجر به دریافت کالری اضافی خواهد شد.

  • خاموش کردن شوفاژ یا پکیج

خوابیدن در جای خنک موجب کاهش وزن خواهد شد. بله، بر اساس تحقیقات انجام شده افرادی که در فضاهای خنک یا سرد می‌خوابند بیشتر چربی و وزن کم خواهند کرد .زیرا فضای خنک باعث افزایش متابولیسم در بدن خواهد شد.

هم اکنون که فصل سرما در راه است بهتر است از شوفاژ و پکیج کمتر استفاده شود تا هم به صرفه جویی در مصرف سوخت و هم کم کردن وزن کمک کرد.

  • شام سبک

«صبحانه را تنها بخور... ناهارت را با دوستانت بخور... شام را با دشمنت بخور» این جمله مصداق همین عبارت است؛ شام سبک باشد همچون کربوهیدرات‌هایی که حاوی فیبر هستند، پروتئین و چربی‌های مفید را به اندازه دریافت کرد که موجب لاغری در طول خواب خواهد شد.

از خوردن غذاهای سنگین همچون پیتزا، ساندویچ، پلو خورشت جلوگیری شود زیرا خوردن آنها باعث می‌شود که قند خون به شدت بالا رود و به دلیل خستگی و نداشتن  حوصله برای سوزاندن انرژی‌های اضافی در آن ساعات، تمامی آنها به صورت چربی در قسمت‌های شکم و باسن جمع خواهند شد.

  • دستگاه‌های الکترونیکی را از اتاق دور نگه داشت

در عصر موبایل و لوازم الکترونیکی بیشتر افراد قبل از خواب یا بعد از بیدار شدن صفحات اینستاگرام یا تلگرام را چک می‌کنند. خیره شدن به نور ال ای دی تا پاسی از شب موجب تولید نشدن هورمونی به نام  melatonin   خواهد شد.

این هورمون سرعت سوخت و ساز بدن را تنظیم می‌کند و تولید نشدن آن موجب کند شدن متابولیسم خواهد شد. بر اساس پژوهش دانشگاه هاروارد نور ال ای دی (LED ) دو برابر نور معمولی  موجب تولید نشدن این هورمون خواهد شد. بهتر است سعی کرد یک ساعت قبل از خواب وسایل الکترونیکی خود را خاموش کرد. با این روش کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل در خواب امکان پذیر خواهد شد.

در جاهای تاریک بخوابید

خوابیدن در جاهایی که نور باشد روند کاهش وزن را مختل می‌کند. بهتر است در جایی خوابید که نور نباشد یا حداقل باشد. این کار به لاغر شدن در خواب منجر خواهد شد.

ورزش کنید 

از راههایی که میتوان سریع وزن کم کرد؛ ورزش است. چربی و کالری‌های اضافی بدن با ورزش سوزانده می‌شود. ممکن است فردی صبح حال ورزش کردن نداشته باشد می‌تواند آن را شب انجام دهد.

قانون ۱۲ ساعت رعایت شود

قانو ن ۱۲ ساعته قانونی است که شما از ساعتیکه در شب شام خود را  دریافت کرده اید تا زمانی که صبحانه خود را دریافت می کنید باید به اندازه ۱۲ ساعت فاصله داشته باشد . این کار موجب افزایش متابولیسم  در بدن خواهد شد. در کنار آن بدن، در نبودگلوکز برای تبدیل به انرژی؛ بدن از چربی ها به عنوان سوخت استفاده می کند . این عمل به شما در کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل تان کمک خواهد کرد

پس با انجام چند کار ساده می‌توان به وزن ایده آل خود رسید. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی